diff locken voor driften

hoi allemaal,

ik en een vriend hebben bedacht om van zijn tamiya tt-01 een drift auto te maken nu heb ik ergens gelezen dat je dan je diff moet locken om beter te kunnen driften. moet je je diff echt locken om goed te kunnen driften zo ja voor/achter? en kan dat goed op deze manier.

zkO-0zTQDhY[/media] to Lock your RC Diffs - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
wat is 'deze' manier? het filmpje toont 5 mogelijkheden...

Persoonlijk ben ik voorstander van de hotglue-gun methode, tevens eenvoudig weg te halen achteraf.

ja het enige probleem is dat ik nog niet precies weet wat voorn diff het is of is dat bij elke electro het zelfde.

nog paar vragen.

-merk je er veel van als je diff lockt
-als je je diff lock welke voor/achter/allebei
-gaan de assen niet kapot doordat er miss meer druk op de assen komt te staan of zie ik dat fout.

Ik heb alleen achter gelocked. Als je vóór locked werkte het niet fijn met mijn instellingen. Het is ook een kwestie van eerst leren driften zoals hij is, dán aanpassingen maken. Op die manier voel je het effect en kun je voor jou gebruik/ auto kiezen of je het wel zo wilt hebben. Verander steeds 1 ding en rijd ene paar accu's (ik heb oude accu's ;)
Jakko

nog paar vragen.

-merk je er veel van als je diff lockt
-als je je diff lock welke voor/achter/allebei
-gaan de assen niet kapot doordat er miss meer druk op de assen komt te staan of zie ik dat fout.

-ja je zal merken dat hij vaak langer door kan driften en beter onder controle te houden is
-dat verschilt per chassis en rijder, ik rij achter locked en voor een one way
- rc driftbandjes zijn heel glad en geven zeer weinig weerstand op de assen. trouwens er bestaan spools voor onroad chassis (een spool is zeg maar een gelockt diff), dus waarom zou locken alles slopen bij driften?

Wat houd One Way precies in. Sorry ben nieuw in Electro en drijft heb bijna alleen nog maar met nitro gereden en gesleuteld.

oneway zou ik voor een beginner niet doen, is echt lastig om goed onder de knie te krijgen als beginner. Begin eerst met achter locken, gewoon hotglue erin en klaar.

je hebt alleen vooruit aandrijving dan, en als je loslaat remmen je voorwielen niet op de motor mee ( en achteruit doen je voorwielen dan ook niet mee )
Zo krijg je een soort handrem effect en kun je dus krappere bochten maken.

en als het het driften goed onder de knie en je wilt dat dan met zon one-way moet je dat dan kopen of weer op een of andere manier zelf maken.

Drift banden gaan redelijk lang mee. ze zien er heel snel "op" uit omdat ze zo gigantisch hard zijn. Als je 2of 3 sets hebt kun je voorlopig echt wel vooruit.

Oké want mijn vriend heeft nu Ong 40min gereden en het profiel wad er af hij zei ook dat als hij
aan het rijden is dat hij dan zijn banden gewoon in kan drukken hoort dat.

Back