digitale servo

• Topicstarter Topicstarter alexvdp
  • Startdatum Startdatum
A

alexvdp

Guest
ben compleet nieuw in de modelbouwwereld en heb voor jullie enkele domme vragen:
wat is nu eigenlijk het verschil tussen een gewone stuurservo en een digitale?
heb al een paar tips gekregen van dat ik een digitale moet kopen maar welke dan?(is voor een ansmann master smacker...)

alvast bedankt voor jullie reacties!

Een digitale servo is veel nauwkeuriger dan een analoge servo. Met andere woorden: Op jou Ansman is een digitale wel aan te bevelen omdat die een vast middenpint heeft waardoor je rechtuit makkelijker kunt afstellen. Dit in tegenstelling tot een analoge die "ongeveer" een middenpunt heeft. De meeste goedkopere analoge servo's gaan dan ook ongeveer naar het nul punt toe en precies.

Dat ligt aan je budget. Ik zelf zou gaan voor iets met metalen tandwielen bij offroad. Die krijgen behoorlijk op hun donder en een goedkopere met nylon tandwielen heb ik in het verleden al genoeg versleten.
Ik zelf gebruik Savox servo's en die bevallen me prima.

Dat ligt aan je budget. Ik zelf zou gaan voor iets met metalen tandwielen bij offroad. Die krijgen behoorlijk op hun donder en een goedkopere met nylon tandwielen heb ik in het verleden al genoeg versleten.
kk bedankt! :eek:

maareuh hoeveel kosten die dan ongeveer?

kijk eens, aub: Savöx SC-1258TG – Digitale Servo 12kg en 0.08 sec/60° Savöx Servo Shop
Heb ze zelf ook sterk genoeg en super snel. Wel 6volt accupack gebruiken, dan komen ze volledig tot z'n recht.

kk ni lache eh ma kweet ier egt NIKS van-.-

de akku die ik nu heb is een van een pakket dat ik op conrad heb gekocht met stuurservo en zender en ontvanger enzo (allemaal vn modelcraft)...
is NiMH Racing-Pack/3300 mAH en staat op de verpakking ng iet vn Sub C:confused:

is da ook goe?-.-

Sub-C pakket, hoe wil je die passend krijgen?
Gaat niet werken.

hoe bedoel je passend krijgen?
hij past in de auto als dat is wat je bedoelt sorry dit moet vast wel een beetje frustrerend zijn voor jullie om te maken te krijgen met iemand die hier zo weinig van kent maar snap er echt niks van :?
(:n00b:)

Laatst bewerkt door een moderator:
En zorg nou eens voor een foto.
Dan weten we tenminste waar we het over hebben;)

206029_BB_00_FB.EPS_250.jpg

hier is de foto van het akku dat ik nu heb (is 7.2V)
hopelijk kunnen jullie nu zeggen of dat dit ook werkt en zo niet wat voor een akku ik dan moet kopen

bedankt

een modelcraft 'square' (het Bestnr. op conrad is 20 52 20)

Afm.:
(lxbxh) 41 x 41 x 24 mm

Stekkersysteem: JR/Futaba

Belastbaarheid (1s / 30 s / 5 min.): 80 A / 40 A / 40 A

Kloksnelheid:
500 - 1000 Hz

Motorbegrenzing (turns): 13

Cellenaantal NiCd/NiMH: 5 - 7

Gewicht: 34.9 g (zonder kabel)

%7EflNlc3Npb249UDkwX0JFX0IyQzpDX0FHQVRFMDU6MDAwMC4wMTI2LjQwOGE4NzJhJn5odHRwX2NvbnRlbnRfY2hhcnNldD1pc28tODg1OS0xJn5TdGF0ZT0zNzM0OTYzMzY5====

Back