Dilema: hobbyking of parkzone?

Hij is mooi de Parkzone Corsair! helemaal top en mooie afwerking en lekker dikke foam! ga hem toch proberen om nog wat meer scale details aan te brengen met wat hopups van parkflyerplastics die ik er bij heb gekregen.

Wat ik wel vind is dat er bijhoorlijk wat speling vrijheid zit in de vleugels ten opzichte van de body. Je kunt de vleugels toch wel kleinbeetje vrij heen en weer bewegen. Het zit met 1 schroefje voor vast en achter met twee buisjes die in twee gaatje vallen.

Verder vind ik de locatie van de regelaar echt super voor in, waar die gekoeld wordt door de prop.

Verdere bevindingen die ik tegen kom zou ik nog wel later beschrijven.


Martin Bedankt voor de snelle afhandeling!

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen waarom de firewall (deel wat de motor standaard aan het frame koppelt onder een bepaalde hoek staat?


heb deze foto's even van andere forum gepikt ter indicatie:

a2056309-124-Screw6.jpg


a2058135-120-Screw4.jpg
 
Veel plezier ermee!
Door een combinatie van torque en prop wash wil de neus van een propellerkist (ook in de echte luchtvaart) bij gas geven altijd naar links en omhoog. Door een beetje right en down thrust in te bouwen voorkom je dat effect bij modelkistjes. (de effectiviteit ervan hangt wel af van vele factoren, bij zelfbouw is het gewoon een kwestie van proberen wat goed werkt. (meestal dmv het toevoegen van wat ringetjes aan de linkerkant tussen de motorbevestiging en het motorschot (de firewall) waar deze op gemonteerd is om de hoek te vergroten)
Gr. uit Orlando
Martin
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier ermee!
Door een combinatie van torque en prop wash wil de neus van een propellerkist (ook in de echte luchtvaart) bij gas geven altijd naar links en omhoog. Door een beetje right en down thrust in te bouwen voorkom je dat effect bij modelkistjes. (de effectiviteit ervan hangt wel af van vele factoren, bij zelfbouw is het gewoon een kwestie van proberen wat goed werkt. (meestal dmv het toevoegen van wat ringetjes aan de linkerkant tussen de motorbevestiging en het motorschot (de firewall) waar deze op gemonteerd is om de hoek te vergroten)
Gr. uit Orlando
Martin

Thnx voor de uitleg, weer wat geleerd! Heel erg bedankt!!

Leuk trouwens dat iemand kleine als zo wel grote kisten stuurt :cool:
 
Vandaag weer heerlijk gevlogen met mijn PZ corsair helemaal stock alleen een nieuwe MS 10x8 prop er op en wat vliegt die heerlijk zo.

Deze prop in stock combinatie is een perfecte uitgebalanceerde combinatie, power, geruist luis, heel veel koppel, en bijlage toerental ook prima nog mee te vliegen, en gemiddelde vliegtijd van 10 min (accu van 3s 2200Mah)
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand enig idee wat de 480-size 960Kv brushless outrunner van parkzone voor max ampere kan hebben?

Want ik heb een (4blads)10x8.25 die trekt 26.5A op de meter. Heb er de orginele 30A regelaar in zitten die er bij zat daar maak ik mij niet zo zorgen om, maar de motor daar kan ik helemaal geen informatie over vinden!!
 
Marwin,

De 26 A is geen enkel probleem voor de motor of regelaar.
het kan wel zijn dat het rendement iets omlaag gaat.
vlieg zelf ook met een parkzone corsair met snelle motor, kist gaat nu verticaal omhoog.
hopelijk komt mijn parkzone P-47 vandaag binnen, dus mocht er iemand geinteresseerd zijn in een mooie corsair, laat maar horen!!!

de corsair vliegt goed bij wind (tot windkracht 3) en ook langzaam erg goed.

ex pkz-trojan vlieger maurice
 
Marwin,

De 26 A is geen enkel probleem voor de motor of regelaar.
het kan wel zijn dat het rendement iets omlaag gaat.
vlieg zelf ook met een parkzone corsair met snelle motor, kist gaat nu verticaal omhoog.
hopelijk komt mijn parkzone P-47 vandaag binnen, dus mocht er iemand geinteresseerd zijn in een mooie corsair, laat maar horen!!!

de corsair vliegt goed bij wind (tot windkracht 3) en ook langzaam erg goed.

ex pkz-trojan vlieger maurice

oké perfect, dan ga ik als het weer het toe laat eens met de 4 blads prop proberen!

Ps. Welke snellere motor heb je er in zitten en zit die op de orginele motor mount?

Wat moet die corsair eventueel kosten van jou?
 
Mijn motor is een een turnigy motor maar type weet ik niet meer.
Wel weet ik dat hij 26.5 A gebruikt en dat het toerental met de standaard 2 blads prop een stuk hoger ligt.
mijn corsair wil ik verkopen voor 100 euro's, af te halen in panningen.

tip voor de corsair vliegers: de rolroer "scharnieren" kunnen bij veel gebruik langzaam scheuren. het start in de hoeken en het is op te lossen door op de bovenkant van de vleugel scharniertape te plakken over de lengte van het rolroer.
 
en nog een goedbedoelde tip:
Ik gebruik 3 cel 3 Ampere accu's, de corsair kan het extra gewicht makkelijk dragen.
Vliegt net zo langzaam maar je kunt wel langer vliegen.
hobbycity heeft de prijzen van hun toch al zeer scherpe accu-prijzen deze maand verlaagt.
 
Mijn Parzone P-47 ziet er misschien uit alsof die uit de oorlog is gehaald, maar de eerste vlucht is nog niet gemaakt, van mij mag het gaan dooien.
28dec2010059.jpg


28dec2010060.jpg
 
geweldig! Ik zou het echt niet meer uit elkaar halen welke van mij zou zij :confused:

Maar lijkt wel aanval formatie uit de ww2.


Hier onder nog filmpje van vanmiddag met de zon :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Parzone P-47 ziet er misschien uit alsof die uit de oorlog is gehaald, maar de eerste vlucht is nog niet gemaakt, van mij mag het gaan dooien.
28dec2010059.jpg


28dec2010060.jpg

Oef, prachtig model! Ongelooflijk hoe de schuimpjes zijn tegenwoordig!

Vriendelijke groeten,
Aldert
 
Hij is mooi geworden Marwin! Het enige wat je nog "moet" aanpassen is dat in de echte kist het instrumentenpaneel verticaal staat, en niet zo raar schuin...

@Maurice: schitterende weathering heb je gedaan! Met welke technieken/materialen doe je dat (m.n. die kruitsporen)?

Gr,
Martin
 
Hij is mooi geworden Marwin! Het enige wat je nog "moet" aanpassen is dat in de echte kist het instrumentenpaneel verticaal staat, en niet zo raar schuin...

@Maurice: schitterende weathering heb je gedaan! Met welke technieken/materialen doe je dat (m.n. die kruitsporen)?

Gr,
Martin

Hoi Martin, bedankt voor je complimenten. Betreft de instrumentenpaneel dat is een beetje moeilijk verticaal te maken om dan het zo geperst (gefabriceerd) is.

Maar wat ben ik blij met dit vliegtuig, hij vliegt zo leuk en mooi.
 
Marwin: Mooie corsair heb je, leuk met de kabinekap open en die gele cowlring

@Martin: weathering en kruitsporen is met een airbrushspuitje gedaan.
lakschade is met zilververf gedaan en een beetje schuurpapier
 
Laatst bewerkt:
Back
Top