Diorama Stukje ruim van een coaster (1:87 H0)

Ik hoop dat het geen Noch lantaarnpalen zijn. Duur grapje met dat merk spul :(
470Ohm weerstandjes is altijd handig om te hebben. Is het te fel dan meer weerstandjes in serie.
https://nl.aliexpress.com/item/1005...!sea!NL!2171687330&curPageLogUid=q1koJnxjIVfG

Goede tip van de Herpa kitjes. Veel leuker dan kant en klaar lijkt me. En ik zie dat ze ook accessoires hebben voor de kits.

Je diorama is weer super! Ernaar kijken geeft zoveel fantasie.
Ik vind diorama's dan ook veel leuker dan een statisch model. Volgens mij heb jij dat ook :yes:

@Prutsertje :
Nee, gelukkig niet.
Ik draag de Nederlandse detailhandel een warm hart toe, maar de goedkoopste die ik kon vinden waren €14,95 voor 3 stuks.
Exclusief 6,95 verzendkosten.

Bij de Wijzen uit het verre Oosten krijg je 10 stuks voor €2,84, inclusief verzendkosten.
En inderdaad wat weerstandjes voor een paar cent erbij.

Zijn de lantaarns nog te redden Menno? Wat voor model ledjes zitten er in? Gr. Klaas.

Dat weet ik niet precies, Klaas.
Heb ik een loupe voor nodig.
Piepklein geel rechthoekje in een drup hars.
3V, 20mA.
Dat is alles wat ik er over kan zeggen.

Maar stuk is stuk bij verlichting toch?
En bovendien: voor dat geld heb ik ook niet veel zin om het uit te zoeken of hij nog te redden is.

Ja de led is echt stuk. Zo te horen is het een smd led en ik kan me voorstellen dat die niet te vervangen is op deze schaal.
Ik heb zelf een redelijke voorraad inmiddels van straat en muur lantaarns. Allemaal van aliexpress. https://nl.aliexpress.com/item/3280...!sea!NL!2171687330&curPageLogUid=EVmEoNglfA2Z

Het stokje kun je er uittrekken en op maat knippen. De muur lantaarns vind ik het meest mooi maar zijn iets duurder. Volgens mij +/- €1,50 per stuk.

De nieuwe lantaarnpaaltjes (met weerstanden) plus lampen voor boven de borden zijn gearriveerd en gemonteerd.
Polish_20230713_222917013.jpg

Wat een weerstandje al niet doet.
De kleur van het licht is anders geworden, geler, en ze zijn feller gaan branden.

Heel apart.
Je zou zeggen dat het minder fel zou worden als je een weerstand ertussen zet.

Polish_20230713_222126781.jpg

De enge directeur is ook beter zichtbaar.

Polish_20230713_221848548.jpg

De lichten aan de gevel maken het helemaal af.

Wat ontzettend gaaf zeg! Echt zo leuk om naar te kijken.

Hoe hoger de weerstand hoe minder licht. 470Ohm gebruik ik bijna niet. Meestal 1K en 3.9K Ohm.
Je kunt bijv. ook 2x de 470 in serie zetten. Dan wordt het ook iets minder fel als je dat wilt.

Ja, dat is zo.
Maar in dit geval vond ik het juist mooier dat het feller ging branden.

Dank voor je compliment.
Ik zit er zelf ook af en toe naar te kijken dat ik denk: Gôh, deze is wel erg goed gelukt.

Back