Discus 2B 2,5 m vollGFK van Baudis

Als mijn vermoedens en intuitie me niet bedriegen is de situatie als volgt:
er bestaan twee rompen (Ventus en Discus), en drie sets vleugels: 2,5 m. styro - abachi, 2,5 m. voll GFK en 3 m. voll FK met welfkleppen (die horen bij de 3m. Ventus van Baudis) en ik vermoed dus dat het allemaal op elkaar past. :p

Met twee rompen (een keer slepen, een keer motor in de neus) en drie sets vleugels heb ik dus zes mogelijkheden: zit bepaald niet voor een gat gevangen. :cool:

Ben benieuwd wat zo'n set vleugels met welfkleppen kost . . .

jan.

Heb gisteren het servo voor het hoogteroer volgens de manual in het kielvlak ingelijmd.

Toch: waarom kiest Baudis daarvoor? :confused:

Hefboom kielvlak - zwaartepunt - neus schat ik zo even op 4 : 1.

Servo + stootstang + kabel: plm. 20 gram, dan moet er al weer 80 gram in de neus.

Stabilo weegt 30 gram: huppetee, ook alweer 120 gram! :o

Als motor komt er een Kontronik Evo Dancer in

Evo-Dancer - Thommys.com

(niet duur!) en die is vandaag gearriveerd.

Propellor: HobbyKing R/C Hobby Store : Folding Propeller Assembly 10x8 (Alloy/Hub Spinner) (1pc/bag)

Toch maar voor zwart gegaan . . . :|

Wordt vervolgd.

jan.

Heb gisteren het servo voor het hoogteroer volgens de manual in het kielvlak ingelijmd.

Toch: waarom kiest Baudis daarvoor? :confused:

De reden hiervoor is dat het lastig is om bij een T-staart een goede spelingvrije aansturing voor het hoogteroer te maken wanneer je de servo vóór in de romp plaatst. Bij een T-staart geef ik er zelf de voorkeur aan om een digitale servo direct in de staart te zetten. Dat geeft dan een directe en speling vrije aansturing. En dat vliegt dan weer beter

HobbyKing zegt dat ze 12 april het pakketje met de klapprop verstuurd hebben. :)

Welk vervoermiddel hanteren ze??? :confused:

Werk ondertussen verder aan de installatie van de verschillende servo's (wat is er anders nog te doen aan zo'n ding? ;) ).

jan.

HobbyKing zegt dat ze 12 april het pakketje met de klapprop verstuurd hebben. :)

Werk ondertussen verder aan de installatie van de verschillende servo's (wat is er anders nog te doen aan zo'n ding? ;) ).

jan.

Als je niet voor EMS hebt gekozen, kan het zo drie weken duren...

jan.

Als je niet voor EMS hebt gekozen, kan het zo drie weken duren...
Ja. En 6 weken heb ik ook al meegemaakt.
Soms ligt het zomaar 2-3 weken in het douane depot. Zonder dat er iets mee gebeurt. En dan wordt het toch opeens doorgestuurt (zonder douanekosten).

Dirk.

Ja. En 6 weken heb ik ook al meegemaakt.
Soms ligt het zomaar 2-3 weken in het douane depot. Zonder dat er iets mee gebeurt. En dan wordt het toch opeens doorgestuurt (zonder douanekosten).

Dirk.

Mijn ervaring ook. De Douane in Nederland is veroorzaker van enorme (onnodige) vertragingen. Ik verdenk ze er haast van een ontmoedigings beleid te voeren.

Om echt te ontmoedigen, kunnen ze beter iedereen laten dokken. :mad:
Daar zou Rutte ook blijer van worden ... :confused:

;-) Dirk.

Dat is ook iets dat de laatste tijd bij mij steeds meer gebeurt. Helemaal irritant als het om relatief kleine colli gaat (maar een paar euro BTW) en dan die 12Eurozoveel afhandeling en rembours van post.nl eroverheen. Enigzins uit proportie. Misschien moet ik maar meer gaan importeren. :twisted:

Ondertussen begonnen om te kijken hoe ik de servo's voor de ailerons de vleugel in kan friemelen . . .

Hoe bevestigen jullie mini-servo's in dit soort heeeele kleine ruimtes? :confused:

Hyperion Catalog

(In een houten frame-pje schroeven: uitgesloten. :nooo:)

Gewoon erin lijmen (en nooit weer los te krijgen)? :confused:

Eerst folie om de servo heen krimpen en de folie vastlijmen? :confused:

jan.

Krimpkous, dat bedoel ik. :cool:

En welke lijm gebruik je dan?

(Ik gebruik de laatste tijd weer vaak UHU Endfest 300 :D, maar da's hier misschien een beetje overdone . . . :-| )

jan.

Liever overdone dan nét té weinig... Ik lijm dit soort dingenin iedergeval niet met 5 minuten epoxy. Zelf gebruik ik de 24 uurs epoxy van Bison. Overkil, maar dan weet ik wel zeker dat het vast zit.

Nou, mooi k** hier.

De klapprop past niet op de motor-as (3 en 4 mm). :bad-words:

Hoe kan dat nou? :hammer:

De krimpkous wil niet goed krimpen . . .

Schiet allemaal niet op. :nooo:

En ik maar denken aan een maiden deze week. 8O

Wordt vervolgd.

jan.

Waarmee krimpen jullie krimkous rond een servo (en rond soldeerverbindingen)?

Ik heb het idee dat een föhn niet heet genoeg wordt . . . :nooo:

Graag snel antwoord, want ik moet zo naar de Hornbach! ;)

jan.

ik gebruik daar een fohn voor die bedoelt is om verf te verwijderen/branden. Dit is dan wel een regelbare waardoor ik de temperatuur kan kiezen. Eerst proef stukjes gedaan!

Nee, maar je ziet het wel goed tijdens het krimpen. Je kunt altijd iets warmer gaan. Als je tandwielen uit het servokabeldoorvoergaatje (scrable) stromen iets minder warmte... MG heeft dan een voordeel:n00b:

Back