Discussie, hoe instructie te geven, teveel of te weinig ??

  • Topicstarter Topicstarter Roy
  • Startdatum Startdatum
De meest gangbare FAI-klassen MBT bovenstaande discussie:

F2A = LB-speed
F2B = LB-stunt
F2C = LB-teamrace
F2D = LB-Comat

F3A = RC-kunstvlucht
F3B = RC-zweef- 3 taken
F3C = RC-heli
F3D = RC-pylonrace
F3J = RC-zweef duurvlucht

F4 klassen = wedstrijd schaal

F5 klassen = electro
 
FAI-klassen

En niet te vergeten, de MOAA (Mother Of All Aeromodelling :wink: ), Vrije Vlucht

F1A Zweefmodellen
F1B Modellen met rubbermotor
F1C Modellen met verbrandingsmotor
F1D Indoormodellen

Zie http://fly.to/vrijevlucht
 
FAI-klassen

Ik niet. :wink:
Want worden daar al W/E K's in gevlogen? Dat is m.i. zo'n beetje het criterium.
Anders zou bijvoorbeeld F2weetikhet, LB-carrier ( hoe leuk ook) eveneens op de lijst moeten en dat vind ik een beetje veel van het goede...
 
F3D?

Paulraaf zei:
D: Combat (waarom bij radiobesturing de D pylonracen betekent snap ik niet :? )

Nou dat zit zo:
De cijfers en letters geven de volgorde aan, waarin een klasse voor het eerst internationaal werd beschreven.

De eerste modelvliegklasse was vrije Vlucht (F1)
De eerste LB klasse was Speed (F2A), de vierde Combat (F2D).
De vierde RC klasse was Pylonrace (F3D).

Ik heb net voorstellen gelezen voor F3L, RC-aerobatics met grote (semi)schaalmodellen. Als het een beetje meezit binnenkort ook E- en WK's hiermee...
 
Back
Top