dit heeft wat, de PEGASUS V2M

Eigenlijk is dit niet helemaal, of zelfs helemaal niet "mijn ding" maar toch heeft het wat :rolleyes:

foto_6780.jpg

De PEGASUS V2M van Topmodel CZ. Een kleine F5J met alles erop en eraan :D

Meer info over deze mooiert vind je hier: Topmodel CZ - Pegasus V 2M

Laatst bewerkt:
Na een tijdje weg geweest (wegens vechtechtscheiding ) ben ik terug op de forum.
Kan iemand me de nut vertellen van een F5j model van 2 meters?
Wordt dit ooit in wedstrijd gebruiken?
Groetjes,
Michel

Als F5J wedstrijdmodel lijkt me deze minder geschikt, alleen al vanwege de zichtbaarheid. Maar ik heb dit plaatje hier neer gezet omdat ik het simpelweg een mooi model vind :D
En erg betaalbaar ook nog.

Wordt dit ooit in wedstrijd gebruiken?

Zoals Arno schrijft is dit model voor het ¨normale¨ F5J te klein.
Nu is het wel zo dat er in Zuid-Oost Europa een soort van opstapklasse in F5J bestaat die F5J 400 Alti heet. Komt nog voort uit de Speed400 tijd, kende tot voor kort diverse regels t.a.v. grootte van motor en akku, doch het reglement is nu volledig conform F5J met als enige beperking een begrenzing van de spanwijdte tot 2,54 meter.
In Nederland is (op dit forum) wel eens voorgesteld om een opstapklasse in te voeren. Daartoe is toen niet besloten. Gezegd moet worden, dat aan F5J 400 in de praktijk grotendeels piloten meedoen die ook in het grote F5J vliegen, dus een opstapklasse is het ook daar niet (meer).

De modellen van TopmodelCZ zitten zeer goed in elkaar en vliegen ook erg goed, doch door profielkeuze en de niet ingedekte vleugel bij de meeste modellen (ook de grotere) zijn ze minder geschikt voor F5J in Nederland of Belgie omdat ze minder goed ¨steken¨en daarom bij wat meer wind niet kunnen worden ingezet. Zie bijvoorbeeld de in dit forum beschreven ervaringen met de Gracia.

Juun

Juun,
Ik kende die opstapklasse niet, misschien is het daarom dat er zoveel kleine en lichte modelen uit Oost-Eropa komen. Dat verklaart het.
Bednakt Juun.

Michel

Back