Dit is gefilmd met het nieuwste "speeltje" binnen ons team

Micropuller

Forum veteraan
Waarom moet dit soort mensen altijd zo nodig op dit soort plekken gaan vliegen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Correctie: niet willen zien. Een opmerking op hun Facebook pagina (waar het filmpje werd gepost) m.b.t. de mogelijke gevaren, was binnen no time keurig gewist.

KL@@%ZAKKEN!!! :bad-words:
Sorry hoor maar hier wordt ik helemaal onpasselijk van. Van die eikels die met zo'n drone langs een snelweg gaan vliegen. Als er dan op jullie facebook een opmerking wordt gemaakt over het feit dat jullie onveilig bezig zijn wordt dat doodleuk gewist omdat het niet in jullie straatje past. :evil::evil::evil:
Jullie moeten zo maar lekker doorgaan dan wordt het vliegen met deze dingen totaal verboden en zal alles wat in de lucht wordt gezien direct in beslag genomen en vernietigd worden.
Er hoeft maar één keer zo'n ding door de voorruit van een auto te gaan. Als dat op de snelweg gebeurt zijn de gevolgen niet te overzien. Als ik er aan denkt lopen de rillingen al over mijn rug. Ik zie de kranten koppen al en alle nieuws uitzendingen op tv met de beelden van het resultaat. :oops:

Ga zo lekker door mensen. Hou je zelf maar voor: wat IK doe is helemaal niet gevaarlijk want: IK kan goed vliegen. IK heb goede apparatuur. IK kijk heel goed uit. MIJN drone is van heel licht plastic en kan geen schade aanrichten. Enz. Enz. Enz. Ja hoor .................. natuurlijk. 8O

P.S. Mijn reactie is alleen gericht op die "vliegers" die dit filmpje hebben gemaakt en er nog trots op zijn ook! :evil:

Oh, dit valt nog wel mee. Er zijn mensen die nog VEEL stommere ideeën hebben....:mad:

En dan ook de reacties van de eigenaar van de quad om het goed te praten onder de video... :murder:

Ach, kom op, het is de eigenaar van een quad. Eigenaren van quads zijn in het algemeen niet erg snugger, gezien de vele debiele ongelukken die er met die dingen gebeuren...

Het zijn niet alleen FPV en Multicopter piloten die teveel risico nemen hoor !

.

Dat dit helemaal fout is zal duidelijk zijn maar toch is er een belangrijk verschil. Het publiek dat hier langs de baan staat is daar naar toe gegaan om die vliegshow te bekijken. Als je over de snelweg rijdt verwacht je niet dat er zo'n vliegding boven je hangt. Helemaal niet dat het bij je naar binnen komt vliegen.

Er kan tijdens een (model)vliegshow altijd iets fout gaan. Dat gebeurt ook met mensen die langs de baan staan bij auto rally's of de Indy 500 bijvoorbeeld. Daar zijn diverse keren ook doden gevallen onder de mensen die daar gingen staan om alles maar zo goed mogelijk te kunnen zien. Zelfs tijdens de formule 1 races zijn er raceauto's door of over de barricades gegaan en in het publiek terecht gekomen. Maar als je met zo'n F1 auto op de snelweg gaat rijden gaat het toch niet helemaal goed.

In dit geval was de vlieger ook fout. De aanloop was haperend en het model trok op de grond al naar links. De piloot zou feitelijk de start af hebben moeten breken. Eén van de motoren rookte wel erg. Of was het een rookpatroon?
Het vliegtuig kwam los maar trok naar links. Omdat hij richting publiek ging probeerde de piloot zo veel mogelijk hoogte te winnen door up te geven. Helaas verergerde dit het probleem alleen maar omdat het vliegtuig overtrokken raakte en een tent in dook. Dat was een gelukje want dat tentdoek heeft het model mooi opgevangen en hoogstwaarschijnlijk ellende voorkomen.

Dat klopt naturlijk helemaal Ernst.

Ik denk niet dat het een rookpatroon was maar de motor. En het toestel trok enorm naar links terwijl zoals je kan zien de ailerons naar rechts staan alsmede het richtingroer. Een toerentalverschil wellicht ? Inderdaad trok de piloot het toestel los voor het op snelheid was. Dan krijg je met 4dubbele torque te maken als alle motoren dezelfde draarichting hadden.

Mac Hodges heeft vaker B-29's kapotgevlogen overigens. Hier ziet het ernaar uit dat de vleugelconstructie de flatspin niet aankon. Ook weer met extreem veel rook.

Ziet ernaar uit dat hij olie inspuit in de uitlaat voor effect.

Ash.

Motor (van achter gezien) links buiten liep niet goed. Daardoor trok de kist al op de grond sterk naar links. Op een gegeven moment zie je hem richting het publiek rollen. Dan kun je als piloot kiezen: of je gooit het gas dicht en laat de kist het publiek in rijden, of je trekt hem net over het publiek heen. Nou zou je denken.. laat hem gewoon rollen! Zo'n enorm ding het publiek in laten rollen is ook niet erg veilig. En dan ga ik er van uit dat alle 4 de motoren (DA100!) uit staan voordat hij het publiek raakt.

Gelukkig ging dit net goed en raakte niemand gewond.

Deze kist is in Amerika bij veel vliegshows geweest en was altijd een smaakmaker. Zie youtube. Helaas ging het hier ernstig mis. Gelukkig was iedereen alleen flink geschrokken.

En ja, hij spoot rookolie in alle 4 de motoren.

Richtingroer had toch ook gebruikt kunnen worden in combinatie met neuswiel ?
Richtingsroer stond vol rechts meer heeft met die lage snelheid nog weinig te vertellen.
Neuswiel ook, die glijdt gewoon weg over de grond + al vroeg veel aan hoogte trekken dan heb je ook geen grip.

Tevens zal dit met de trekkracht van beide rechter motoren op vol gas ook weinig uithalen, richtingsroer is daar tijdens volle vlucht niet groot/krachtig genoeg voor.

Persoonlijk vindt ik dat de start had moeten worden afgebroken toen hij van de center lijn afweek richting de pits.

"Helaas ging het hier mis", is niet de eerste keer dat het bij hem met een B-29 mis ging, 2 eerdere modellen gingen ook tegen de vlakte.

@Berto.

Ik had al jaren eerder de filmpjes met die grote B29 voorbij zien komen, met gemengde gevoelens over de piloot, vul zelf maar in zou ik zeggen.
Of gaat tie weer een nieuwe bouwen waar hij uiteindelijk wel slachtoffers mee gaat maken?
Just my two cents.

Verder van het publiek starten voor meer veiligheidsmarge als ik de beelden zo zie. Anderzijds, op foto/video kun je verkeerde indruk krijgen van afstanden en diepte, dus ik hou een slag om de arm.

Laatst bewerkt:
Hele stomme actie inderdaad.

Net als een gebruiker van MBF die ooit eens meedeed aan een tv show.

Hij zou wel met een 550 heli inverted een aantal tulpen maaien oid.. Ook gewoon binnen en zonder veiligheids net ..

Even offtopic, maar ik denk dat je weinig aan een net hebt als er een 550 heli op volle toeren tegen aan vliegt?

Back