Dit is gefilmd met het nieuwste "speeltje" binnen ons team

Waarschijnlijk zelfs nog wat veiliger dan een bouw-hek, want daarbij kunnen losbrekende delen alsnog gelanceerd worden. Met een net duurt te vertraging van het geheel wat langer, niet echt een inslag.

@ Ger,

hier idem, en ik vrees dat ie volgende jaar weer met een nieuwe piepschuim B-29 op menige show zijn 'kunsten' staat te vertonen :-(

Achter de lens: Vierdaagse vanuit de lucht | nu.nl/blog | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Achter de lens: Vierdaagse vanuit de lucht
Elke week selecteert de redactie van NUfoto.nl een bijzondere nieuwsfoto. In een interview met de fotograaf komen we het verhaal achter de foto te weten.
NU.nl/Leroy Filon
Achter de lens Fotoserie
Deze week: Nijmeegse Vierdaagse vanuit de lucht van fotograaf Leroy Filon.
"Vaak zijn foto's resultaat van veel voorbereiding en planning, maar soms krijg je spontaan een idee. Het laatste geldt voor deze foto. Ik reed naar de Vierdaagsefeesten in Nijmegen en bedacht me ineens dat mijn drone nog in mijn auto lag. Daarmee heb ik deze foto gemaakt.
...

m1mxqpxa61gr_std1024.jpg

Recht boven de mensen.

Eerder op de dag had ik een klus waarvoor ik de drone nodig had. Ik maak voor mijn werk namelijk luchtvideo's voor makelaars.
Dit vind ik nogal verontrustend. Het lijkt me sterk dat deze fotograaf hiertoe gecertificeerd is, anders had hij niet het risico genomen om zomaar even hier te gaan vliegen/fotograferen. In Enkhuizen is vorige week de multicopter van een fotograaf in beslag genomen. Ook hij publiceerde vaak foto's (genomen boven de stad) op een Facebook pagina. Niet zo snugger. Blijkbaar is hij ook niet op de hoogte van de regelgeving, anders had hij de foto's vast niet (laten) publiceren met zijn naam erbij.
Ik snap niet dat het (voor bedrijven) nog steeds niet verplicht is verplichting is om eerst naar de benodigde papieren te vragen, alvorens zij dit soort fotografen mogen inhuren.

Wat ik ook verontrustend vind ...

Ik ging aan de kant van de weg bij Berg en Dal staan om mijn luchtcamera goed in te stellen. Elke vlucht is anders, het ligt er namelijk aan hoe goed je satellietverbinding is. Als je weinig signaal hebt, is het moeilijk om met je controller de drone te besturen.

En dan wel boven veel mensen vliegen?

In de toekomst wil ik nog veel meer verrassende foto’s maken. Alleen durf ik niet overal met mijn drone over te vliegen.

Weer: En dan wel boven veel mensen vliegen?

Tja,
Tijdens het vuurwerk op de Waal bij de opening van de vierdaagse hing ook een tijdje zo'n ding boven de kade.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er stonden.
Ben er bang voor dat dit alleen maar vaker en vaker zal gaan gebeuren.
Laten we maar afwachten hoe dit gaat aflopen in de toekomst.
Eens..eens zal er wel trammalant van komen.

Grt
Hans

Ik heb er zelfs een foto van gemaakt. Geen idee of er meerdere rond vlogen.

Z

Laatst bewerkt door een moderator:
Idioot zeg !

Ik maak ook luchtopnamen vanuit mijn vliegtuig maar recht boven mensen huizen en wegen ?

Nee dank je.

Deze mensen kunnen echt veel schade aan de hobby toebrengen door hun gebrek aan kennis en regels.
.

Net als een gebruiker van MBF die ooit eens meedeed aan een tv show.

Hij zou wel met een 550 heli inverted een aantal tulpen maaien oid.. Ook gewoon binnen en zonder veiligheids net ..

Jij woont in de polder zeker? kan je dan aan de boer vragen of hij zn hek wat beter dicht doet, aangezien er wel erg veel koeien bij jullie de sloot in lopen. :rolleyes:

Was geen 550 overigens. 600 size:proost:

En hij is er nog trots op ook. het was dus een 600.. Ook goed..
Blijft een gevaarlijk apparaat. :)

Waren er wel serieuze veiligheidsmaatregelen genomen dan Anko?

:bye::offtopic:
Is genoeg over geschreven:lol: anders bel je de KNVVL even, die weet het ook allemaal nog wel:rolling:

Het filmpje nog een paar keer zitten bekijken. Inderdaad heeft hij bijna vol rolroeren en richtingroer tegen gestuurd maar dat deed hij al op de grond! Ook kan je aan het stroboscoop effect zien dat de buitenste motor links langzamer draaide dan de rest. Op de grond hebben de rolroeren nog geen of slechts zeer weinig effect. In dit geval waarschijnlijk zelfs een tegengesteld effect.
Toen het model naar links trok omdat de buitenste motor links langzamer draaide, had de vlieger het gas dicht moeten trekken en de start afbreken. Daar had hij zeker voldoende tijd en ruimte voor. Doordat hij vol naar rechts rolroeren had heeft hij hoogstwaarschijnlijk de stall van de linker vleugel nog verergerd. In gevallen als dit ALLEEN met het richtingroer sturen tot het model in de lucht is. Als dan het model iets naar links helt kan je dat corrigeren met een beetje rolroer. Vooral niet te veel om te voorkomen dat de "lage" vleugel overtrekt.
Dit was niet nodig en had voorkomen kunnen worden als de vlieger op tijd had gereageerd en de roeren juist had gebruikt.

Hier, weer eentje Weliswaar in de "vrije natuur" een schietterrein van Defensie. En dan nog posten op dit forum nota bene :

[post1690]

.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij is weliswaar aan 't wildvliegen en heeft geen helper bij zich die zicht houdt op het model (hij staat zelf met een FPV bril op), maar ik zie hem niet boven militair terrein vliegen, toch? Hij is niet zo gevaarlijk bezig als die lui die boven mensen vliegen.

Back