Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Achter de lens: Vierdaagse vanuit de lucht
Elke week selecteert de redactie van NUfoto.nl een bijzondere nieuwsfoto. In een interview met de fotograaf komen we het verhaal achter de foto te weten.
NU.nl/Leroy Filon
Achter de lens Fotoserie
Deze week: Nijmeegse Vierdaagse vanuit de lucht van fotograaf Leroy Filon.
"Vaak zijn foto's resultaat van veel voorbereiding en planning, maar soms krijg je spontaan een idee. Het laatste geldt voor deze foto. Ik reed naar de Vierdaagsefeesten in Nijmegen en bedacht me ineens dat mijn drone nog in mijn auto lag. Daarmee heb ik deze foto gemaakt.
...
![]()
Dit vind ik nogal verontrustend. Het lijkt me sterk dat deze fotograaf hiertoe gecertificeerd is, anders had hij niet het risico genomen om zomaar even hier te gaan vliegen/fotograferen. In Enkhuizen is vorige week de multicopter van een fotograaf in beslag genomen. Ook hij publiceerde vaak foto's (genomen boven de stad) op een Facebook pagina. Niet zo snugger. Blijkbaar is hij ook niet op de hoogte van de regelgeving, anders had hij de foto's vast niet (laten) publiceren met zijn naam erbij.Eerder op de dag had ik een klus waarvoor ik de drone nodig had. Ik maak voor mijn werk namelijk luchtvideo's voor makelaars.
Ik ging aan de kant van de weg bij Berg en Dal staan om mijn luchtcamera goed in te stellen. Elke vlucht is anders, het ligt er namelijk aan hoe goed je satellietverbinding is. Als je weinig signaal hebt, is het moeilijk om met je controller de drone te besturen.
In de toekomst wil ik nog veel meer verrassende foto’s maken. Alleen durf ik niet overal met mijn drone over te vliegen.
Wat ik ook verontrustend vind ...
En dan wel boven veel mensen vliegen?
Weer: En dan wel boven veel mensen vliegen?
Net als een gebruiker van MBF die ooit eens meedeed aan een tv show.
Hij zou wel met een 550 heli inverted een aantal tulpen maaien oid.. Ook gewoon binnen en zonder veiligheids net ..