Op 1 of andere manier kom ik net pas op dit draadje terecht
Maar ok.
wat betreft het filmpje van Paul H.
Ik heb het eens goed zitten bekijken maar dit was een crash die niet zo slecht had hoeven af te lopen (de beste stuurlui staan aan wal :wink: ).
Als je de film goed bekijkt zie je dat tijdens de landing (op 14 sec.) het linkerhoofdwiel naar binnen klapt.
De vlieger besluit volgas te geven en gaat door.
Wat dat betreft, okee, dat is een mogelijkheid voor nog een poging.
Maar dan valt de linker motor uit (door de klap op de grond???) terwijl hij nog in een redelijke stijgende vlucht zit.
Daarna maakt ie een linkerbocht en daar zie je het model al wat onderuitzakken.
Ook nog een beetje hoogte erbij om de bocht goed door te komen is toen funest geworden.
Het model raakt overtrokken en heeft geen lift meer en valt in duizend stukjes uiteen op de grond.
Een betere keuze was geweest om (zeker gezien de ruimte) de neus te drukken en een weiland verder maar netjes zien neer te zetten.
Of, en misschien nog wel beter, tijdens de landing waarbij de linkerpoot inklapte meteen gas dich en laat de linkervleugel maar over het gras schuiven baan genoeg zo te zien.
De kans dat hij de linkerpoot wel gelockt zou krijgen tijdens een extra rondje is toch nihil.
Maar zoals ik al vermelde de beste stuurlui staan aan wal :wink: en misschien was er wel meer aan de hand :|
Greetingz,
Berto.
Kijk voor veel films en foto`s eens op onderstaande sites.