Dit was het inbouw draadje vd eerste fpv eazystar. rip trouwe 6 jaar oude kist.

Misschien een mooi idee om een extra uitgang te maken aan de ezOSD naar een antenne servo die altijd probeert de antennes parallel to houden. Aan de andere kant vlieg ikzelf met de ezOSD en tracker en kan altijd zien aan de parameters dat ik niet precies boven me vlieg. Met de tracker is het zowiezo niet prettig om over je heen te vliegen want dan wordt de 180 graden van de pan bereikt en de patch 360 graden snel terug moet om het model te kunnen volgen. Je hebt dan even geen of onduidelijk beeld.

Misschien een mooi idee om een extra uitgang te maken aan de ezOSD naar een antenne servo die altijd probeert de antennes parallel to houden. Aan de andere kant vlieg ikzelf met de ezOSD en tracker en kan altijd zien aan de parameters dat ik niet precies boven me vlieg. Met de tracker is het zowiezo niet prettig om over je heen te vliegen want dan wordt de 180 graden van de pan bereikt en de patch 360 graden snel terug moet om het model te kunnen volgen. Je hebt dan even geen of onduidelijk beeld.

Ach, gewoon zorgen dat je een antenne gebruikt met zo min mogelijk gain op 't model, dan is de 'nul' ook niet zo diep.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

mijn nieuwe cam en antenne.

JIPPIEJAJEEEEEEEEEEEE.

na een morgen te hebben verknalt door mijn grabber te proberen goed te krijgen op 2 labtops
was ik daarmee al klaar ,ik geef het op bijgeleverde softw doet het niet en virt dub al gelemaal niet mijn bak harstikke vast .ik geef het op .

IK ben helemaal wild ,vandaag voor het eerst alleen gevlogen met de nieuwe camera en antenne.
2 keer alleen de ez starr met bril op gegooid en een paar korte vluchtjes gedaan om de cam te zien en die is veel beter dan de oude ,een super ding ben ook niks gewent.

Daarna geprobeerd een andere ontvanger aan te sluiten op een lcd scherm maar ries was de afstandsbediening vergeten en die had je wel nodig ,jammer ik had via een omvormer 220 geregeld .
Nu dan maar een spycam op de vleugel en de ontvanger draad verdubbelt op het veld .

Dit was helemaal super mijn nieuwe antenne[5db] doet het nog beter met de 2?3db haalde ik al 950 meter nu vloog ik al 1,5 kilometer ver.
En met een beeldje van een beeld .
Rc zender de mx12 op 35mhz ontvanger mc19 met verlengde antenne.

Vincent was net terug van vakantie heeft mij leren vliegen en had nog niet de bril op gehad .
Ik bracht de ez op hoogte en vins vloog er zo mee weg ook 1400meter en weer terug ging super .
Iedereen die er bij was moest ik de bril even opzetten om de nieuwe camera te laten zien .

Heren mijn avond kan niet meer stuk ik zit weer te genieten op de bank brrrr wat mooi dit .
Groeten Wiebe.FPV noob maar het word beter.

JIPPIEJAJEEEEEEEEEEEE.

Dit was helemaal super mijn nieuwe antenne[5db] doet het nog beter met de 2?3db haalde ik al 950 meter nu vloog ik al 1,5 kilometer ver.
En met een beeldje van een beeld .
Rc zender de mx12 op 35mhz ontvanger mc19 met verlengde antenne.

Heren mijn avond kan niet meer stuk ik zit weer te genieten op de bank brrrr wat mooi dit .
Groeten Wiebe.FPV noob maar het word beter.

Jij blij dat ik nog wat van die 5dBi's had liggen ;)
zei toch dat het beter zou gaan :)

Ja Wiebe het was ERG ERG ERG mooi! Ook mooi dat je ging stuiteren bij 1.5km afstand.. hihi.
Omdat we de fpv video nog niet konden opnemen hebben we mijn keychain er even opgeplakt. We vlogen in Zuidlaren en even naar het Zuidlaardermeer en terug. 1.5 afstand van ons vliegstekje. Omstandigheden prima, windstil, helaas niet veel zon en veel wolken!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Super Wiebe:).

Helemaal leuk om te lezen hoe enthousiast je bent!

Wat gebruik je nu precies? een immersion 5..mW tx, i.c.m. met de ontvanger in de fatshark bril en een 5dBi omni?
Een mooie afstand!

Nu heb ik wel wat raars aan de hand ,
Met de nieuwe cam wil de grabber hem alleen laten zien op ntsc.
Ook op de tv heb ik alleen maar zwart wit beeld .met de bril als ontvanger en een andere 2,4 ontv ook .
Sluit ik een andere cam aan dan werkt het wel op de grabber op pal als op de tv in kleur .
Op de bril is alles in kleur gewoon goed .

Op de grabber geeft hij bij de fs kamera aan 525line,s en bij de 161 panasonic 625.
Zit het hem daarin???

Groeten wiebe.

Kijk eindelijk iets wat ik dan weer goed snap met mijn achtergrond van monitoren, van speelkasten, en andere shizzles:

Bij de TV standaards gaat het over horizontale en verticale lijnen.
NTSC 525 horizontaal 60 verticaal.
PAL 625 horizontaal 50 verticaal.

Framerates: 25 voor pal, en 29,97 voor ntsc (offcieel 30fps - een dropout frame.)

NTSC(525) - National Television Systems Committee - heeft een refresh rate van 60Hz (1 field, halve frame), dus 30Hz/fps voor 2 fields, 1 frame. Daarbij de 'drop frame flag' wat de fps reduceert tot 29.97. NTSC(525) maakt inderdaad gebruik van 525 beeldlijnen, maar alleen 487 (7 meer blijkbaar ) van die lijnen worden gebruikt voor het actieve beeld.

PAL(625) - Phase Alternating Line - heeft een refresh rate van 50Hz (1 field, halve frame), dus 25Hz/fps voor 2 fields, 1 frame. PAL(625) maakt gebruik van 625 beeldlijnen, maar ook hierbij worden maar 576 lijnen gebruikt voor het actieve beeld.

Het lichtnet-signaal wordt vaak gebruikt als hulpmiddel voor de synchronisatie. In de VS hebben ze 110-127 volt op 60 Hz en in Europa hebben we 220-240 volt op 50 Hz. Een TV die beide formaten af kan spelen (en ook de 100Hz Tv's) gebruiken vaak een alternatief voor de lichtnet-synchronisatie.

PAL systeem is een ongeveer 3 jaar later in productie gegaan, dan het NTSC systeem..

Laatst bewerkt:
Eeh nu het zwaartepunt ligt wat achterlijk,ongeveer een cm .
Wie weet word dat straks beter want de accu,s die ik er in had zitten zijn oud en leveren niet veel meer .
En ik maar denken dat hij lekker vliegt ,hihi.

Maar nu het volgende hoe kan ik met zekerheid weten dat mijn cam pal of ntsc is ??
Ik wil nu gaan opnemen natuurlijk maar dat word zo niks ook het kijken via een lcd voor de mede vliegers is nu niet te doen .

Groeten Wiebe.

Bij de Ez (en de meeste andere modellen) heeft 't zin om a.d.h.v. de wind wat te variëren met 't zwaartepunt. Bij kalm weer mag het zwaartepunt gewoon op de voorgeschreven plek zitten, bij meer (vlagerige) wind kan je dit bij een Ez 't beste een centimeter naar voren schuiven. Zodoende is je windpenetratie een stuk beter en pompt de kist niet de hele tijd in de wind. Eventueel moet je 'm nog een beetje uittrimmen zodat hij bij half gas netjes rechtuit vliegt. Ik vlieg mijn modellen allemaal met 't zwaartepunt iets naar voren en varieër dit met de weersomstandigheden. Zo valt er bijvoorbeeld prima met 6bft te vliegen met een Ez.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Na wat navragen bij mijn lhs [leo] kwam er bericht van dikke haai dat het best wel mogelijk om een cam kon gaan met een verkeerde stikker .
Ik ben best tevreden met deze ,er komt een pal camera ook deze kant op .

Ik wil toch de mede vliegers mee laten kijken ,en dat mag best wat moeite kosten .
Ook zal ik het zwaartepunt iets verder naar voren brengen ,er komt toch een zwaardere accu in 2s5000mah40c.
Groeten Wiebe.

Laatst bewerkt:
rip ez 2004/2010

Na 6 jaar trouwe dienst heb ik hem toch moeten laten gaan .
Samen met rogier nog net even tijd om een leuke vlucht te maken .
SL731677.jpg

Het waren 6 mooie jaren .

En het ging zo mooi kijken of ik nog iets verder kon komen ,
Ik wist wel dat op de terug reis ik iets een mindere ontvangst had vd video signal.
Maar vandaag was het wel heel erg .
Ik was lekker aan het vliegen tegen de wind in en bij het terug draaien Was het in eens ruis .
Af en toe nog een beeldje gezien maar mocht geen naam meer hebben .

Ik denk dat toch de wind me iets te ver naar links duwde daar had ik een maisveld staan .
Eerder was ik al wel verder gekomen maar niet zover links ,
En mijn antenne staat op ongeveer 1,8 meter hoog .[mais is wat hoger ]

Verdorie het eind van een succes verhaal .

Maar geen nood we hebben nog wel wat spullen liggen ,moet alleen weer op zoek naar een osd.en een nieuwe ontvanger bah .

Rust zacht trouwe ez.
ps bah zit net na te denken dat er ook nog een mega motor in zat met castle regelaar.
Dit van voor het hk tijdperk bah.

Groeten Wiebe.

Back