Hallo allemaal,
Momenteel loop ik stage bij IHC-Krimpen Shipyard, waar ik als afbouwcoördinator aan de Well Enhancer heb gewerkt.
Daarom heb ik besloten om hier een model van te gaan bouwen.
De schaal is 1:75, deze schaal heb ik gekozen om het mogelijk te maken om het hele interieur na te maken (zonder de technische ruimtes), en toch een nog enigszins handelbaar formaat model te hebben.
Afmetingen van het model: Loa: 1,76m
Boa: 0,29m
T (diepgang): 0,08m.
Het gewicht zal ergens tussen de 17 en 20 Kg worden.
Het model kan nog net de trap af naar beneden.
Ik ben al aardig hard opweg met de romp, dus hier zijn al meteen de eerste bouwfoto's:
De kiel tijdens het uitzagen (de bovenkant moet er nog af).
De eerste spanten op de kiel. Hiertussen komen geen spanten meer omdat hier geen verandering in vorm is.
De scheepshuid wordt bovendien 3mm dik, gedeeltelijk met triplex, gedeeltelijk d.m.v. latjes.
De parkiet vindt het wel een interessant schip worden.
De kim op dit moment.
Het achterschip is aan deze kant inmiddels af, en, net als de kim, in de G4 gezet om alvast wat waterdichtheid te creeëren.
De boeg is ook al wat verder af, en ook al voorzien van G4.
Ik weet dat ik erg weinig spanten gebruik, maar omdat de huid uiteindelijk 3mm dik wordt vind ik dat niet zo erg.
De spanten in de boeg worden idd. niet geraakt, dat komt door een verschaal-fout.
Als de romp hier niet stijf genoeg is na het beplanken ga ik extra spanten toevoegen.
Voor de aandrijving komen er 2 schottels met maximaal 40mm schroef erop.
De motoren zullen waarschijnlijk Speed 500 E's van Graupner worden.
In de accommodatie zullen meer dan 240 LED-jes komen.
Groetjes Josse
Momenteel loop ik stage bij IHC-Krimpen Shipyard, waar ik als afbouwcoördinator aan de Well Enhancer heb gewerkt.
Daarom heb ik besloten om hier een model van te gaan bouwen.
De schaal is 1:75, deze schaal heb ik gekozen om het mogelijk te maken om het hele interieur na te maken (zonder de technische ruimtes), en toch een nog enigszins handelbaar formaat model te hebben.
Afmetingen van het model: Loa: 1,76m
Boa: 0,29m
T (diepgang): 0,08m.
Het gewicht zal ergens tussen de 17 en 20 Kg worden.
Het model kan nog net de trap af naar beneden.
Ik ben al aardig hard opweg met de romp, dus hier zijn al meteen de eerste bouwfoto's:

De kiel tijdens het uitzagen (de bovenkant moet er nog af).

De eerste spanten op de kiel. Hiertussen komen geen spanten meer omdat hier geen verandering in vorm is.
De scheepshuid wordt bovendien 3mm dik, gedeeltelijk met triplex, gedeeltelijk d.m.v. latjes.

De parkiet vindt het wel een interessant schip worden.

De kim op dit moment.

Het achterschip is aan deze kant inmiddels af, en, net als de kim, in de G4 gezet om alvast wat waterdichtheid te creeëren.

De boeg is ook al wat verder af, en ook al voorzien van G4.
Ik weet dat ik erg weinig spanten gebruik, maar omdat de huid uiteindelijk 3mm dik wordt vind ik dat niet zo erg.
De spanten in de boeg worden idd. niet geraakt, dat komt door een verschaal-fout.
Als de romp hier niet stijf genoeg is na het beplanken ga ik extra spanten toevoegen.
Voor de aandrijving komen er 2 schottels met maximaal 40mm schroef erop.
De motoren zullen waarschijnlijk Speed 500 E's van Graupner worden.
In de accommodatie zullen meer dan 240 LED-jes komen.
Groetjes Josse