DIY CNC machine volgens JGRO Tekeninging

Discussie in 'CNC' gestart door gerraldpeters, 1 jan 2010.

  1. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    Ik weet niet of dit programma voor elke interface werkt, maar hiermee heb ik het in der tijd getest:
    Z Axis For DIY Build

    Lazycam is niet echt een geweldig programma, is ook niet verder ontwikkeld, blijven hangen als beta versie. Interessant om wat kleine testjes te doen, maar als je echt iets wilt uitfrezen beter een ander programma als bocncn, cambam, cut2d etc.

    succes,
    cor
     
  2. gerraldpeters

    gerraldpeters

    Lid geworden:
    15 okt 2005
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Wheeling, IL USA
    Hoi Allemaal,

    Even een update'je. Foto's zullen zeer snel volgen.

    Met het weer hier in de VS heb ik de laatste tijd heel veel kunnen doen.
    Het systeem is zo goed als in elkaar gezet. Moet alleen de tafel waar het materiaal op gefreesd gaat worden nog bouwen en de limit swhitches nog installeren.

    Het project tot dus ver is me heel hard meegevallen. Het ergste vond ik de geleiders. Deze zijn gemaakt uit dikwandige gat pijp. Did is 1inch en 1/2 inch. Maar hier heeft die pijp een coating. Deze heb ik er afmoeten schuren. Did is geen leuk werkje. Maar goed het is gedaan.

    Na het bouwen komt waarschijnlijk nog een moniken werkje. Het uitlijnen. Hebben jullie enige tips om dit het beste te kunnen doen?

    Zoals gezegt foto's zullen zeer snel volgen.

    Gerrald
     
  3. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.016
    Locatie:
    Moordrecht
    Ik heb veel goeds over BOCNC gehoord:
    Seite4

    Verder ben ik een beetje verliefd op een Zweedse machine die de Lillasyter wordt genoemd:

    [​IMG]
    Soms lijkt het wel of alles in Zweden erg mooi is...
    Overigens zijn de JGRO en Joe's CNC structureel gezien de betere ontwerpen.

    Zo zie je, een MDF volksfrees kan ook heel mooi zijn.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2010
  4. gerraldpeters

    gerraldpeters

    Lid geworden:
    15 okt 2005
    Berichten:
    248
    Locatie:
    Wheeling, IL USA
    help!!!!!!!!!!

    Eerder heb ik jullie foto's beloofd maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

    Wel ben ik een stuk verder. Namelijk zo ver dat ik al heb geprobeerd wat te freezen. Maar heh een probleempje.

    Namelijk het volgende. Ik wilde met mijn machiene gebruiken om de sleuven in de bodemplaat te maken. Op zich gaat dit allemaal goed. Maar het probleem is dat de sleuf te smal is. Ik zal het duidelijk proberen temaken met wat maten. Al deze maten zijn in inches. Sorry. Probeer een sleuf van 0.750" breed te maken maar het eind resultaat is 0.701". Ik gebruik een End frees van 0.250"

    Getekent in Autocad en omgezet naar G-code met CamBam.

    Als ik mijn stappen kontorleer dan ben ik spot on.

    Iemand een idee???

    Alle help is welcome!

    Gerrald
     
  5. mrblobby

    mrblobby

    Lid geworden:
    1 nov 2006
    Berichten:
    516
    Locatie:
    De Efteling
    Is de sleuf in alle materialen even breed? Als er onvoldoende stijfheid in je machine zit dan zal de frees een beetje weggedrukt worden met als gevolg een te smalle gleuf. De maat van de frees kan ook iets afwijken waarvoor je moet corrigeren. Even nameten dus.
    Ook zou je iets speling op de spindel kunnen hebben waardoor je maten iets aan de haal gaan.
     

Deel Deze Pagina