DIY Keroplug Jetcat P80

Hallo,

Vandaag heb ik mijn oude P80 uitgerust met een zelfgemaakt keroplug, eigenlijk een beetje afgekeken van Gerald maar ja. De plug in de motor alles gedaan zoals de handleiding voorschrijft en gaan met de banaan.
De motor start op maar heb nogal last van veel vlammen. Ik heb geprobeerd om in het test menu de pomptest waarde te verlagen maar denk dat ik verkeerd zit. Heb ergens iets gelezen van Uaccel 1 te veranderen maar dit heb ik nog niet gedaan.

Het kan ook zijn dat de opening tussen de gloeistift en de wand net te groot is en hierdoor teveel fuel uitkomt. Heeft de Uaccel 1 parameter ook invloed op de hoeveelheid kero die er door komt wanneer de fuel klep open gaat of heeft Uaccel 2 hier invloed op.


image upload no limit

Voor zij die willen heb ik wel een schets met de afmetingen liggen. ;-)
 
Schitterend, ik vind dat de fabrikanten hiervoor schandalig veel geld vragen.
Wat heb je gebruikt als gloeielementje?

Grtz A
 
Om nog juister te zijn, deze: 6 Volt Mini Igniter

Hier is de schets


photoupload

Bij mij is de opening onderaan 3,5mm waar de stift uit komt. Ik denk dat het beter is om maar met 3,4 te boren om minder kero door te krijgen.

Ik moet een nieuwe maken want er is een tapje in afgebroken tijdens het tappen. Blijkbaar is het metaal zo hard geworden door het draaiwerk dat er moeilijk in te boren en tappen valt. Dus bij de volgende eerst de gaten boren en tappen voor de kero aansluiting en het madenschroefje dat de stift op zijn plaats houd.

Deze is gemaakt op mijn werk, maar eigenlijk zoek ik een snijplaat van 1/4 x32 UNF, iemand een idee waar ik deze kan vinden?
 
De stift zal toch ook ergens mee vast gezet moeten worden zodat er geen lekkage van kero optreed? Die festo connector zit die nog ergens mee gefixeerd, gaat die koppeling niet smelten van de hitte?

Van welk materiaal maak je de behuizing?

Mvg

Ed
 
maar eigenlijk zoek ik een snijplaat van 1/4 x32 UNF, iemand een idee waar ik deze kan vinden?

Ik denk dat je bij HBM een grote kans maakt om zo'n snijplaatje te scoren, daar heb ik hem ook gehaald.
De opening in de kero burner behuizing is niet bepalend voor de hoeveelheid brandstof tijdens opstarten, pompspanning en open/dicht frequentie van je startventiel wel.

Ger.
 
Het stuk is gewoon uit metaal gemaakt. Had er in duitsland ook al een paar gevonden. Volgende week gaat mijn broer een nieuw maken hopelijk gaat het tappen dan wel goed.

De stift zit vast met het zwarte madenschroefje, of hoe noem je zo iets. Het gat is net boven de ring van de stift getapt zodat het schroefje dat net raakt.
 
ik heb Jaap al een mail gestuurd of ik de stiften bij hem kan bestellen anders bestel ik ze in de UK.

Dus de stift wordt alleen maar vast gezet met een maden schroefje, die van jetcat zijn voorzien van een soort vulmiddel.

Als de stift alleen vast gezet wordt met een maden schroefje gaan deze dan niet lekken als de pomp wordt aangezet of zit de stift zo goed passend in de behuizing dat dit niet mogelijk is.

Mvg

Ed
 
Ik heb daar voorlopig nog geen lek gezien, stiftje opmeten en dan boren zou ik zeggen. De maten vanop de technische fiche kloppen niet allemaal.
 
Heb de staafjes bij Jaap Gaasbeek kunnen bestellen ga volgende week even wat draaien en frezen. Ben benieuwd.

Waar bestel je ergens de teflon slang die nodig is bij de kero plug?

Mvg

Ed
 
2b29f83d


Vergelijking tussen de originele stift en de 6 v mini igniter :

- 30 W bij 6v geeft 36 W bij 7.2 V
- Weet er iemand hoe je de stift aanpast voor gebruik met de originele jetcat stekker ?
- De eerste 5.5 mm na de kraag vd originele stift is 4 mm diameter, dit past dan juist in de 4 mm boring vd jetcat plug. De 6 V igniter stift is op die plaats 3 mm en is er nog ruimte tussenin voor kero en zou dit kwaad kunnen ?
 
Laatst bewerkt:
Back
Top