Dji F450 met naza M lite en Frsky Taranis plus met X8R

Bij deze is de bouw begonnen. Ik ben al aardig op weg.
Hoe kom ik aan software op mijn pc voor de Frsky en de naza?

full

Bouw zit al aardig in elkaar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Alles zit al een beetje op zijn plek. Dankzij klucky_13 mooie bevestigingen voor de esc's, naza led en antenne.
Nu wachten op het landingsgestel en vast al maar met de software aan de slag. Ik wil de naza lite upgraden naar de V2.

full

Even aan de slag gegaan met de naza. Hij is nu van een lite een te gekke V2 geworden.
Fluitje van een cent.
Wie kan mij helpen hoe de Taranis plus in te stellen? Kan geen link vinden.
full

Even verbinden met laptop.

full

Software er doorheen en hoppaaaa!!!

Het kan traditioneel aangesloten worden (dus via losse servo stekkers)of via sbus. Dan gaat alles over 1 stekker.

Zie ook de manual voor de naza hiervoor. Zowel de lite als de v2 kan het, dus zou in dit geval de manual van de v2 pakken.

Je zul mischien wat kanalenmoeten "mappen"..

Op internet zijn veel config files te vinden voor deze zender en de naza. Deze kan je gebruiken, maar ontroleer alles wel goed!!!! Ik kies er altijd voor wat meer werk te doen en alles handmatig in te stellen. Dan weet je zeker dat je alles hebt, en het is zoals jij het wilt.

Zeker als ze mixers gebruiken voor het een of ander.

Er zijn genoeg howto videos op bv youtube voor deze zender,ik zou zeggen kijk een hoop en leer ;)

Het kan traditioneel aangesloten worden (dus via losse servo stekkers)of via sbus. Dan gaat alles over 1 stekker.

Zie ook de manual voor de naza hiervoor. Zowel de lite als de v2 kan het, dus zou in dit geval de manual van de v2 pakken.

Je zul mischien wat kanalenmoeten "mappen"..

Op internet zijn veel config files te vinden voor deze zender en de naza. Deze kan je gebruiken, maar ontroleer alles wel goed!!!! Ik kies er altijd voor wat meer werk te doen en alles handmatig in te stellen. Dan weet je zeker dat je alles hebt, en het is zoals jij het wilt.

Zeker als ze mixers gebruiken voor het een of ander.

Er zijn genoeg howto videos op bv youtube voor deze zender,ik zou zeggen kijk een hoop en leer ;)

Bedankt emil,

Ik heb inmiddels de ch 1234 goed gezet en gekalibreerd met de naza assistent. Dat werkt prima. Allen heb ik ergens een uitleg/ filmpje gezien hoe ze kanalen mixen op ch5 en dat daarmee de gps, Atti, Manuel uitgelegd wordt. Ook de koppeling naar ch 6 voor failsafe. Dat kan ik niet meer vinden.

je moet een schakelaar toewijzen aan kanaal 5.
met de subtrim en endpoint set je ze goed.

Failsafe , moet je "preset failsafe" hebben. dat de zender bij geen inut naar een voorgedefinieerde waarde gaat. in dit geval dus de slider op de failsafe.
Bij taranis moet je gewoon kort het bindknopje indrukken op de ontvanger. maar kijk dit even na!!!

Dus je zet handmatig dmv de endpunt instelling de slider op failsafe, DAN zeg je tegen zender of ontvanger dat DIT de failsafe is, dan zet je hem weer terug op waar die stond.
Dus met een tussen stap..

Wil je failsafe op schakelaar dan ken je een mix oe op een schakelaar, en zorg je ervoor dat deze (hoe je stand ook is (man atti gps) ALTIJD op failsafe komt.

Ook hier zijn wel filmpjes te vinden op youtube.

Je bent welkom, maar denk als je alles stap voor stap doet je er ook wel uit komt...
Je kn ook voorgeprogrameerde setupfiles downloaden. Dan is alles alvoor je gedaan..

Maar leer je zelfweinig. Terwijl dit wel de basis is...

Ook kan je eens zoeken naar de openTX "taranis quickstart guide" daar staat heel veel in, een soort prog book.

Boven genoemde opties schelen je ws een straffe rit naar drenthe ;)

Op mijn youtube heb ik ook veel staan....
https://www.youtube.com/user/Psygho77

Je bent welkom, maar denk als je alles stap voor stap doet je er ook wel uit komt...
Je kn ook voorgeprogrameerde setupfiles downloaden. Dan is alles alvoor je gedaan..

Maar leer je zelfweinig. Terwijl dit wel de basis is...

Ook kan je eens zoeken naar de openTX "taranis quickstart guide" daar staat heel veel in, een soort prog book.

Boven genoemde opties schelen je ws een straffe rit naar drenthe ;)

Op mijn youtube heb ik ook veel staan....
https://www.youtube.com/user/Psygho77

Stapje verder nu. Alleen is gps en manual nu omgewisseld. Ook de x2 IOC doet het nu niet.
Zie. [225375] hulp-gevraagd-bij-taranis-plus-instellen-met-x8r

En wat doe je als alles werkt? Dan haal je hem weer uit elkaar. Even alle draadjes door een vlechtkous, afgewerkt met krimpkous en de ontvanger op een andere plek. Morgen het dak erop en de gps puck aansluiten. Het wachten is op het landingsgestel wat uit China moet komen.
full

Eerste vlucht. Stevig windje. Viel me op dat hij al snel rood begon te knipperen. Geen idee welke volt gegevens ik in de naza voltalarm moet zetten.

http://youtu.be/9kk-3paXsUs

Kon de zender natuurlijk gelijk even overdragen aan mijn zoontje. Pokkeaap vloog bijna beter dan ik.

http://youtu.be/IFjivTNrmTg

Ik heb ook lang gesukkeld om een degelijke "low voltage" instelling te vinden, uiteindelijk een voltage checker aangeschaft en dat naza lipo alarm afgezet...

Makkelijk in te stellen (zet het alarm bv. op 3.5v) en kost geen drol... :D

PS laat je je quad nu niet een beetje te dicht komen?
Je wil echt geen prop in je gezicht krijgen... beter wat verder laten opstijgen!

Zo die lipochecker is inderdaad niet duur zeg. Ik zit ook te denken aan de Frsky FLVS voltsensor. Dan krijg ik de info per cel op mijn zender te zien.
De quad was veel minder dichtbij dan leek op het filmpje. Ik denk dat de camera iets ingezoomd stond. Nee liever geen prop in mijn oog.

Weer een stapje verder. Landingsgestel zit eronder. Gelijk een vraagje. Kan het zo kwaad de lipo naast de antenne? Ben er ook wel bang voor dat de lipo er onder vandaan valt.
full

wie o wie kan mij helpen met het instellen van mij f550 met naza v2 en frsky x9d. ik ben net begonnen en wil er meer van weten voordat ik ermee ga vliegen.

Back