DJI F550 bouwverslag fotoblog

Ik weet niet of er mensen op zitten te wachten weer een bouwverslag van een DJI F550, maar als er geen belangstelling voor is dan hoor ik het wel.

Ik wil voornamelijk foto's posten en daarbij wat uitleg, niet zo uitvoerig als het verslag van Psygho (Emil).

Dit verslag is ontstaan omdat mijn zelfbouw hexacopter uiteindelijk te zwaar is geworden en ik het nu maar ga proberen via een beproeft ontwerp.
 
Ik zeg: DOEN.
Altijd interessant.
Vliegmaatje die ik ken heeft ook een Hexa met DJI Naza set up.
GPS en comming home alles erop en eraan.
Mocht er vorige week eens mee FPV vliegen en kan zeggen dat het toestel zo strak en fijn als een paling vloog.
Ik heb hem al flops en rolls zien doen met zijn Hexa.
Moet je zeggen dat zoiets er behoorlijk imposant uitziet als zo'n formaat MultiCopter over de kop gaat.
Vet hoor zo'n Hexa.
Vr Gr D
 
Oke, daar gaat hij dan:

Afgelopen dinsdag kwam dit doosje binnen, yammie, yammie, heb ik weer iets te knutselen.

full


Alles uitpakken en controleren of het compleet is.

full


Omdat ik eigelijk zo min mogelijk draden wil zien en de draden wil beschermen tegen doorslijten bij trillingen ga ik alle motordraden voorzien van een jasje.

full


full


full


Motoren plaatsen, de draden netjes door het frame prutsen.

full


full


Zo, later verder met de ESC's, ook daar ga ik de draden voorzien van een jasje...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Erg netjes afgewerkt zeg de motor kabels, wow!

Maar ik zou de contacten vanuit de motor naar de esc toch echt even opnieuw solderen.
Vaak voorkomend probleem dat er een niet goed gesoldeerd is waardoor de hexa vreemde bewegingen (duikvlucht) maakt na enkele vluchten. Had het zelf ook en mijn Aeroxcraft LG en gimbal ermee vernield. Na opnieuw alle contacten te zijn nagelopen en opnieuw gesoldeerd was het probleem verholpen.

Ook even de zijkant van de Naza module afplakken met zwarte tape (als je toch nog bezig bent en er goed bij kan). Zonlicht kan de module aan de linkerzijde nl beinvloeden.
 
Maar ik zou de contacten vanuit de motor naar de esc toch echt even opnieuw solderen. Vaak voorkomend probleem dat er een niet goed gesoldeerd is waardoor de hexa vreemde bewegingen (duikvlucht) maakt na enkele vluchten.

Goeie tip smario, ga ik zeker doen. :D

Voor de Naza heb ik nog wat speciaals in petto, maar dat komt wel als ik er aan toe ben...:D:D
 
Hoe heet die zwarte mantel tussen beide krimpkousjes waar de draden van de motor in weggewerkt zijn? Netjes hoor!


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe heet die zwarte mantel tussen beide krimpkousjes waar de draden van de motor in weggewerkt zijn? Netjes hoor!

Tnx, ook erg handig want je draden blijven buigzaam en dat is bij die spiraalslang veel minder. Het is wel lastig te plaatsen en meteen na het knippen met een aansteker er langs anders rafelt het helemaal uit.

Ik had trouwens hier ook nog een bevestiging gevonden @smario, zij adviseren om de connectors er helemaal tussen uit te halen, misschien ga ik dat dan wel doen. :mad:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1778355
 
Dat wire mesh is ontzettend slim zeg! Ik wil ook haha. :D Jammer alleen dat het vanuit HobbyKing niet in de Nederlandse warenhuizen te vinden is.
 
Ik heb de draad bescherming bij conrad besteld.

Gevlochten kous 5 mm zwart twist. 1 m. Artnr 541690. € 5,83
Deze is om de kabels heen te draaien en geen nood om stekkers oid eraf te halen.

Gewone gevlochten slang kost € 1,79


Kabels van motor rechtstreeks op de esc zonder connector is idd beter.
 
Dat is mooi balen, heb een aantal dagen geleden bij Conrad wat materiaal besteld en is al onderweg. Nieuwe bestelling plaatsen dan maar :(
Meteen weer €6 nogwat verzendkosten erbij. Zo wordt het wel duur!
 
Ik heb ze meteen maar in drie maten aangeschaft, ik vind het zeer vervelend als ik halverwege te weinig heb, daar kan ik echt niet goed tegen...

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu van een motor de connectoren open gemaakt en er de macrolens even bij gehouden... Je weet niet wat je ziet. Nu ga ik zeker alle motoren ombouwen en rechtstreeks aansluiten.

Kijk en huiver...:o

full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit ook overwogen tijdens de bouw van mijn F550. Je moet echter dan wel van tevoren de draairichting weten, achteraf veranderen is erg lastig! Hoe doe je dat?


HD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dit ook overwogen tijdens de bouw van mijn F550. Je moet echter dan wel van tevoren de draairichting weten, achteraf veranderen is erg lastig! Hoe doe je dat?


HD

Dat lijkt mij niet zo ingewikkeld. Gewoon idd van tevoren even testen, ESC aan ontvanger - motor aan ESC en dan de aansluitingen markeren als hij de juiste kant op draaid ;-) anders de draden omwisselen zoals Emil al aangegeven heeft.

Meer foto's vanavond, nu eerst maar weer een dagje werken :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top