Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, die had ik ook al gezien. Duur geintje 12 x 4 euro..
hoi was je draadje effe aan het lezen en zag deze prijzen volgende keer maar even hier bestellen scheelt de helft
groet
Ehmmm heb je het over de clamps? Die zijn geen 20mm maar 12... Of zie ik iets over het hoofd?
oeps je hebt gelijk![]()
hoi,
ziet er goed uit lijkt veel op die van mij. Ben nu nog bezig met afneembare armen en dan zal ik eens foto's posten.
Super, ziet er goed uit! Wat zijn die tussenbuisjes op het landingsgestel dan? Gewoon holle carbon buisjes waar je een schroef in hebt gedraaid?
@Heligek, was ook al aan het zoeken naar 20 mm haha. Toch bedankt voor het meedenken!![]()
En om je vraag te beantwoorden, ik zou gewoon 1 er in zetten, zodra hij gaat piepen aan de grond zetten en de andere er in zetten.
Ik heb 2 Turnigy 5000mAh 4S 20/30C accus.
Ik wil het liefst kunnen kiezen of ik met 1 of met 2 accus vlieg. Daarom komt er vanaf mijn PCB een kabel met een EC5 plug (male). Nu wil ik een Y-kabel maken waaraan ik of 1 of 2 accus kan inpluggen. Bij het gebruik van 1 accu blijft dus 1 aansluiting ongebruikt; deze zal ik "afdoppen" zodat ik er niet stiekum aan kan klikken.
1. Als ik met 2 accus wil vliegen en ze 1 voor 1 aansluit op de Y-kabel kan dat dan kwaad? Of moet ik ze eerst beide op de Y-kabel aansluiten en die dan in de kabel die uit mijn PCB komt prikken?
2. Ik ga er vanuit dat als ik de Y-kabel parallel maak dat ik 14.8V blijf houden maar 2x 5000mAh krijg?
3. Ik heb een Lipo lader/balancer waar maar 1 accu tegelijk op kan. Is niet echt een probleem maar uiteraard is het handiger om 2 accus tegelijk te laden. Kan ik hiervoor dan ook een Y-kabel gebruiken?
4. Als ik dmv een Y-kabel 2 accu's tegelijk aan de lader hang hoe sluit ik dan de balance-stekkertjes aan?
5. Bij laden dmv Y-kabel van 2 accu's welke instellingen moet ik dan in de lader zetten? De maximale laadstroom van de lader is 3,5 A; kan ik deze op max. houden of moet ik met een lagere laadstroom laden? Ik ga er vanuit dat het voltage wat ik moet ingeven gewoon 14,8V blijft?
en het GAAT mis heb je een dikke steekvlam!
Wel een gezien wat er gebeurd als een LiPo er genoeg van heeft?
Dat is al meer dan genoeg bewijs dat mijn lipos buiten op balkon worden opgeladen in een ijzeren kist en nergens anders
Jij hebt blijkbaar nog niet genoeg verstand van lipos en hoe ermee om te gaan, helemaal als je een filmpje doorlinktwaarin ze een lipo zak testen door er OPZETTELIJK een lipo in te laten ontbranden door m giga te overladen..
(''for this test the battery was intentionally over charged by 4 volts'')
de Lipos van tegenwoordig fikken echt niet zomaar weg als je er gewoon goed mee om gaat en je verstand erbij houd bij t laden.
lol ik heb er blijkbaar nog niet genoeg verstand van... waar is de vriendelijkheid van dit forum!
Natuurlijk snap ik best dat dit dikke overvoltages zijn, ik geef alleen maar aan dat het kan.