Dji Naza met Spektrum DX6i, eindelijk gelukt...

Voor de Pro's onder ons misschien niet nee, maar voor de newbee's een hele opgave hoor. Ik ben al blij dat het mij gelukt is zonder hulp van anderen. :D

Voor mij was het ook lastig de eerste keer met een DX6I .
Ik ben Futaba vlieger .

Maar de aanhouder wint zeg ik maar. ;)

Mvg Johan

Nee, ik bedoel failsafe in naza. RTH is een optie die je kan gebruiken wanneer naza een failsafe detecteert (door een failsafe van de ontvanger OF een switch op de zender).

Jongens, Jongens, volgens mij bedoelen we allemaal hetzelfde maar de een noemt het zo en de ander noemt het weer net even anders. Maar we bedoelen hetzelfde, denk ik.:rolling:

De Naza kan niet aanspringen in de failsafe met een DX6I .

Alleen kan je de RTH inprogammeren als je een GPS modul hebt.

Mvg Johan

Edit: denk ik ook .:rolling:

Gho... Ja en nee :) ik snap dat je RTH en failsafe door elkaar haalt, maar sommige zaken die je beweert zijn gewoon fout.

De Naza kan niet aanspringen in de failsafe met een DX6I .

Dit klopt dus niet. Naza detecteert failsafe op zijn U kanaal, en de dx6i is wel degelijk in staat om dat kanaal zo uit te sturen zodat de naza in failsafe gaat (wat je in de assistant kan zien). Maar ontvangers die geen preset failsafe ondersteunen (bv AR6210) zullen dit kanaal niet op de failsafe positie uitsturen bij het uitschakelen van je zender (eender welke zender).

Gebruik je een ontvanger met preset failsafe (bv AR8000) dan kan je die instellen zodat hij de failsafe positie op het U kanaal uitstuurt wanneer je de zender uitschakelt.

Gebruik je een ontvanger met preset failsafe (bv AR8000) dan kan je die instellen zodat hij de failsafe positie op het U kanaal uitstuurt wanneer je de zender uitschakelt.

Heb je dat zelf werkend met een DX6I ?.
Met andere woorden , je schakelt de zender uit en de copter komt terug naar huis.

Mvg Johan

Heb je dat zelf werkend met een DX6I ?.
Met andere woorden , je schakelt de zender uit en de copter komt terug naar huis.

Mvg Johan

Nee, net om deze reden ben ik op zoek naar een nieuwe ontvanger met preset failsafe. Misschien ga ik voorlopig even voor zo'n OrangeRX, maar daar heb ik minder vertrouwen in.

Bij alle zender systemen die ik tot nu toe in de hand heb gehat moet je de failsafe in de zender progammeren om de naza te laten aanspreken op de failsafe instellingen.

Bij de DX6I kan je geen failsafe instellingen doen.
Daarom ga ik er van uit dat het niet mogelijk is.

Heb ook nog van niemand gehoort dat hij dat hij dat zelf werkend heeft.
Dat het zou moeten werken met andere ontvangers schrijven wel vaker mensen.

Maar er word zoveel geschreven tegenwoordig:)

Mvg Johan

Heb ook nog van niemand gehoort dat hij dat hij dat zelf werkend heeft.
Dat het zou moeten werken met andere ontvangers schrijven wel vaker mensen.
Je klinkt wantrouwig. Ben je een persoon die het zelf moet zien, voor je iemand gelooft? Geeft niks, dat is niet altijd een verkeerde eigenschap. Je hebt wel gelijk, er wordt zoveel geschreven op internet.

Ik heb het nu in de naza assistent werkend. Doe ik de zender uit, dan gaat hij in failsafe. Doe ik dit zonder de usb aangesloten, met de machine op de tafel, dan gaat de lamp wel in failsafe, snel knipperend.
Ik ga er van uit dat het werkt.

Misschien heb je nog wat aan mijn korte verslagje...;)

Dankzij je verslag heb ik het zojuist werkend gekregen.

Ik gebruik deze ontvanger:
OrangeRx R620 Spektrum/JR DSM2 Compatible Full Range 6Ch 2.4Ghz Receiver w/Failsafe

Het werkt ook met een DX18 en deze ontvanger:
OrangeRx R910 Spektrum DSM2 9Ch 2.4Ghz TwinPort Rx

Voor Johan.
Een spektrum ontvanger kan je failsafe op twee manieren instellen. Binden met de bindplug nog ingeplugd geeft een hold op de kanalen wanneer je ontvangst weg is.
Als je de stroom aansluit met de bindplug in geplugd, gaat hij op binden, als je dan de bindplug verwijdert, dan is de positie van je kanalen tijdens binden je failsafe instelling.

Dit wordt door sommige ontvangers niet ondersteund. Deze orange ontvangers wel, en de uitgebreidere spektrum ontvangers werkt dit natuurlijk ook. Dit staat bij spektrum los van de zender, dat zijn instellingen die tijdens binden worden opgeslagen in de ontvanger.

Heb je het werkend met een DX6I Ed ?

Daar gaat het juist om , met een DX6I

Dat de DX18 het heeft geloof ik op je woord Ed

Mvg Johan

Juist niet Vinni

De werking van de failsafe met een DX6I , met wat dan ook voor ontvanger.

Dus DX6I zender uit tijdens het vliegen en dan komt de copter met naza en GPS naar huis.

Mvg Johan

Even een vraag aan de kenners, als je de fail-safe werkend wil hebben bij het uit zetten van je zender of het buiten bereik komen van je model, welke kanalen moeten dan een voorgeprogrammeerde instelling krijgen. Ik dacht enkel de mode switch dus bij mij kanaal 5 (gear). Dan kan ik het misschien toch werkend maken met zo'n ding:

Modelcraft Modelcraft Fail-Safe in de Conrad online shop

Of is dat nu te makkelijk gedacht...

gr. Joost

Jij hebt een DX6I .

Jij zou het kunnen testen , normaal zou hij dan op het U kanaal van de naza moeten zitten en van de ontvanger dan 5

Je zou hem dan op de instellingen van de RTH schakelaar moeten progammeren.

Zou wel een goeie zijn als dat zou werken .;)

Mvg Johan

Back