Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
goedendag
ik heb een dji phantom 3 advanced in mijn bezit
bij aanschaf van de drone moest ik de firmware updaten dit heb ik gedaan volgens de instructies op de DJI website en daarna heb ik er goed me kunnen vliegen
nu de winter is aangebroken staat de drone stil
nu wilde ik gisteren een vlucht maken enkel dacht ik eerst eens te kijken of alles nog na behoren werkt
bij het openen van de dji go app werd al snel duidelijk dat de remote controller en de drone alle 2 een firmware update nodig hadden de remote controller is geüpdatet.
nu heb ik bij de drone de DJI website benaderd en mijn drone gezocht en bij downloads de nieuwste firmware gedownload deze heb ik uitgepakt en op de micro sd kaart gekopieerd uiteraard heb ik de micro sd kaart alvorens geformatteerd
vervolgens heb ik de update uitgevoerd volgens dji en youtube filmpjes enkel bleef de drone minimaal 1 uur installeren en gebeurde er verder niets meer
ik heb de drone toen maar uitgeschakeld
en de sd kaart gecontroleerd nu blijkt uit de log gegevens dat de update niet voltooid is
vervolgens heb ik een geheel nieuwe sd kaart geprobeerd en nogmaals de firmware gedownload en op de nieuwe sd kaart gekopieerd wanneer ik de sd kaart nu in de drone steek en schakel de drone in is het net een brandalarm de drone piept vreselijk hard en er gebeurd vervolgens vrij weinig heb ik het idee
het rode led lampje op de gimbal knippert wel
verder heb ik een geen lichtsignalen op de drone
heb vervolgens het log bestand nogmaals geopend
hierbij het log bestand ...
========== 2014.01.01 00:00:12 remo-con disconnect======
Packet: P3S_FW_V01.09.0060.bin
Upgrading ...
Result: Success.
heb je wel een half uur laten ratelen? zolang rood en groen afwisselend is update hij, piept inderdaad goed, lekker laten doen. daarna veranderd het piepje in een andere melodie en is tie klaar
Hallo BZB ik heb de drone niet laten door gaan het gepiept is echt vreselijk hard of het lampje rood groen knippert weet ik niet zeker zal dat vanavond eens testen maar hij zou uiteindelijk dus toch moeten ophouden met piepen ? En de uodate voltooien ?
zo juist de drone 15 minuten zijn gang laten gaan
het piepen stopte ineens en heeft de frimware met succes geïnstalleerd
vervolgens heb ik het log bestand nog eens bekeken
het volgende word weergegeven ...
========== 2017.01.24 19:00:54 =====================
Packet: P3S_FW_V01.10.0090.bin
Result: Abort.
The firmware on the SD card is identical to or older than the current firmware on the aircraft.
heb net geprobeerd een eerdere firmware te installeren zodat ik vervolgens de nieuwste firmware opnieuw kon installeren
maar dit is niet gelukt het log bestand word wel steeds groter en ik krijg nu ook de melding in de DJI GO ap Warning - Motor idling (loose or missing propeller)
wanneer ik de drone stationair laat draaien krijg ik deze melding
iemand enig idee wat er aan de hand is ?
hierbij een nieuw logbestand ...
iemand die me verder kan helpen ?
Upgrading ...
Result: Success.
========== 2017.01.24 19:00:54 =====================
The firmware on the SD card is identical to or older than the current firmware on the aircraft.
========== 2017.01.24 19:53:43 =====================
========== 2014.01.01 00:00:11 remo-con disconnect======
========== 2014.01.01 00:00:13 remo-con disconnect======
========== 2017.01.24 20:21:14 =====================
========== 2014.01.01 00:00:11 remo-con disconnect======
The current firmware does not support downgrade. Use a different version of firmware to downgrade the target version.
========== 2014.01.01 00:00:13 remo-con disconnect======
The current firmware does not support downgrade. Use a different version of firmware to downgrade the target version.
========== 2017.01.24 21:10:08 =====================
aan het einde staat "The firmware on the SD card is identical to or older than the current firmware on the aircraft" dus dan lijkt me dat het probleem?
je kan niet downgraden, gewoon de nieuwste erop en klaar, zeker een imu calibratie doen op een waterpas stuk (keukenblad b.v., even checken), daarna compas calibratie buiten op een stuk zonder ijzer in de buurt of in de grond en bidden maar
Goedemorgen De firmware is inmiddels geïnstalleerd en de melding laat ik voor wat het is. Ik maak me meer zorgen over de volgende melding die de DJI Go ap aangeeft. Warning - Motor idling (loose or missing propeller). Deze melding heeft zich voorgedaan na de firmware update heb ik het idee ik heb de motor wel laten draaien na de uodate voltooid is geweest enkel wel zonder propellers. Ik heb gisteren de drone omhoog gestuurd en hij vliegt wel gewoon stabiel heb ik het idee. Ik vind de melding zeer irritant en wil deze het liefste weg hebben aangezien ik deze melding niet zomaar kan negeren Hopelijk heeft hier iemand een oplossing voor. Zou dit eventueel ook met de IMU calibratie te maken hebben ? En zo ja hoe kalibreer ik de IMU met vriendelijke groet Mike
Ik ga het vanavond even testen Wat ik overigens wel vreemd zou vinden. De drone is 4 maanden oud en er zijn +- 7 vluchten me gemaakt dus mij lijkt het niet iets mechanisch. Eerder iets software matigs aangezien de drone deze melding vertoont na de frimware update Hoe kan ik het beste de IMU kalibreren ? Alvast erg bedankt voor het reageren
volg even de instrukties op youtube hiervoor (imu calibrate ph3), je krijgt die melding alleen als je er geen props op heb dus alles klopt wat er gebeurd alleen snap je de aanwijzingen niet
BZB goedemiddag. Ik heb de drone idd wel eenmalig gestart zonder props deze zitten er inmiddels al wel weer op natuurlijk alleen blijft hij de melding vertonen ik ga vanavond even de IMU kalibreren hopelijk is het dan opgelost zou erg fijn zijn ik heb de drone zaterdag nodig vandaar
Goedenavond ik heb zojuist een IMU kalibratie uitgevoerd vervolgens getest ik bleef na de kalibratie de melding nog steeds houden vervolgens heb ik de props vervangen voor een setje wat als reserve bij de drone geleverd werd en wonderbaarlijk heb ik geen melding meer gekregen over Warning - Motor idling (loose or missing propeller. Vervolgens toch nog een keer de oude er op gezet en vrijwel meteen weer de melding Dus ik weet wel zeker dat er iets niet goed is met de prop of de nieuwe firmware is een stuk gevoeliger. Overigens heb ik nog een vlucht gemaakt en het draait nu allemaal na behoren volgens mij