DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Discussie in 'Multicopters' gestart door pegasus, 10 mei 2015.

  1. Maarten65

    Maarten65

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Hoogezand
    Iemand een oplossing ?
    Het beeld van mijn phantom 3 pro 4K lukt niet op een iPad mini 2 (a1432)
    Het begint al met het opstarten van de DJI go app, die start bijna niet op krijg zwarte en groene blokken in beeld heel schokkerig.
    Op mijn iPhone gaat het goed
    Kan ik iets anders instellen ?

    Maar ook als ik de sd card in de laptop doe geeft mijn laptop schokkerig beeld of blijft stil staan terwijl de tijd doorloopt, ik heb het ook op een Mac geprobeerd is het wel beter maar niet vloeiend
     
  2. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Over het werken met het IPad en iPhone heb ik geen ervaring. Ik werk met Android en daar ondervind ik geen problemen.
    Vwb de laptop kan het zo zijn dat uw laptop 4K niet aankan. Om 4K behoorlijk te kunnen weergeven heeft u apparatuur nodig van een zwaardere klasse.
    Ik zelf film met een lagere resolutie waardoor de bestanden behoorlijk kleiner worden en goed zijn te verwerken. op een normale tv of laptop.
    Ik zou zeggen, gewoon uitproberen.
    Opa Robert.
     
  3. Maarten65

    Maarten65

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Hoogezand
    Opa robert,
    Bedankt voor je reactie,
    Ik vind de handleiding van het apparaat niet heel erg uitgebreid en kan daar ook niets in vinden over hoe je de resolutie veranderd, misschien kun je mij daar iets over vertellen.
    Voor een merk die zoveel in nederland verkoopt zou een Nederlandse vertaling niet raar zijn.
     
  4. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Klopt, de handleiding is zeer beperkt.
    Resolutie aanpassen doe je in de DJ Go app.
    Hierbij moeten de drone en de afstandsbediening aanstaan. Ook je telefoon/tablet moet actief zijn.
    Aan de rechterzijde van het scherm zie je de mogelijkheid om instellingen aan te passen voor zowel video als foto.
    Zoek ook eens in Youtube met de zoekterm "resolutie aanpassen voor DJI Phamtom 4.
    Er zal een wereld voor je open gaan.
    Ook andere wetenswaardigheden mbt de DJI drone zijn in Youtube te vinden.
    Succes.
    Opa Robert.
     
  5. KimG

    KimG

    Lid geworden:
    17 feb 2014
    Berichten:
    23
    Beste Forum,

    Heb van een collega van me een Phantom 3 pro ter nazicht. Hij kan geen verbinding meer maken tussen RC en de Phantom. Het lichtje van de RC brand rood/groen. Als ik een iPad of iPhone aansluit op USB van de remote gebeurt er niets. Ik dacht in eerste instantie een FW-update te doen van de remote. Echter dit lukt totaal niet. Niet via de app, niet via USB-stick, niet via USB verbinding tussen Phantom-Gimbalmodule en remote. Ben dus ten einde raad en hoop dat er iemand me nog enkele tips kan geven. Vermits de remote totaal niet reageert op het aansluiten van gelijke welk apparaat (IPad, iPhone, USB-stick) begin ik te denken dat de USB defekt is. Misschien zijn er mensen die in de regio Bergen-op-Zoom wonen die kunnen helpen met het testen van de remote.

    Alvast hartelijk dank bij voorbaat,

    Kim
     
  6. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Kim,
    Als ik je post lees dan denk ik dat het verstandig is de drone terug te geven aan die collega.
    Ik zie geen oplossing en denk domweg dat het eea behoorlijk defect is.
    Mogelijk de reden waarom die collega van de drone af wil.
    Opa Robert.
     
  7. philipvdb

    philipvdb

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Belgie
    Hallo , Ik ben nieuw hier , ik heb al een maand of 6 een phantom 3 standard , ik heb er al redelijk wat mee gevlogen.

    Mijn maximum hoogte staat ingesteld op 121m , Hoe verander ik dat ? Ik zou ook eens willen vliegen op een hoogte van 200m .

    mvg
    Philip
     
  8. wim62

    wim62

    Lid geworden:
    7 apr 2012
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Arnhem
    En wat denk dat je dan ziet ? .
    Een traumahelikopter?
    Een particulier eenmotorig vliegruig ?
    Gebruikt je volle verstand, en vliegt niet hoger dan 120 meter
     
  9. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Zoals Wim62 al aan geeft mag je volgens wettige bepalingen niet hoger vliegen dan 120 meter en moet de drone altijd binnen zichtbereik zijn. Degenen die van mening zijn dat er wel hoger gevlogen kan worden nemen het risico dat we straks helemaal niet meer mogen vliegen. Houdt je svp aan deze regel zodat het voor de goedwillenden niet verpest wordt.
    Mijn eigen ervaring is dat op een hoogte van 100 meter de drone amper zichtbaar is, terwijl mijn ogen in een perfecte staat verkeren.
    In de app. kan de hoogte worden ingesteld.
    Op youtube staan diverse filmpjes hoe je met de instellingen van de app. om kunt gaan. Ff zoeken dus.
    Veel plezier met het vooral veilig en verstandig vliegen en met je drone.
    Opa Robert.
     
  10. philipvdb

    philipvdb

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Belgie
    Opa Robert , bedankt voor je duidelijke antwoord.
    Ik doe mijn best om veilig te vliegen.

    gr Philip
     
  11. Opa Robert

    Opa Robert

    Lid geworden:
    6 jan 2017
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Heteren
    Beste Philip,
    Pas nu zie ik dat je woonachtig bent in België
    De wetgeving in België is anders dan in Nederland.
    Ergens heb ik nog niet zo lang geleden gelezen dat het besturen van een drone in jullie land gebonden is aan nog strengere
    regels dan in Nederland.
    Mogelijk is het handig voor je om het eea na te gaan, voordat je dingen gaat ondernemen waardoor je in moeilijkheden zou kunnen verzeilen.
    Succes
    Opa Robert.
     
  12. philipvdb

    philipvdb

    Lid geworden:
    13 jan 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Belgie
    Oei , ik mag eigenlijk niet meer opstijgen ! Veel te streng hier in België .

    Philip
     
  13. voyager4

    voyager4

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    491
    Locatie:
    Noord Holland
    Na ongeveer twee jaar helemaal niets meer aan de hobby te hebben gedaan en alles verkocht begon het toch weer te kriebelen. Ik heb een Dji Mavic Pro aangeschaft. Vliegt geweldig, maar dat was ik van de Phantom 3 Pro al gewend. Moet helaas wel met de auto een stuk rijden voor ik legaal omhoog kan, maar dat is geen probleem. Hopelijk binnenkort weer wat filmpjes maken.
    mavic on air.jpeg
     

Deel Deze Pagina