DJI Phantom FC40 vraag..

Iemand een tip? Of moet ik niet bang zijn en 'm gewoon verder omhoog sturen?

ja ff een beetje gas geven tot ongeveer 1mtr hoog dan wordt ie pas stabiel
een naza heeft altijd de neiging om schuin te vertrekken van zijn plaats

gewoon op gras proberen .. kan er ook niks gebeuren ;)

Bij het opstijgen kantelt ie inderdaad naar voren, niet zo gek omdat de camera aan de voorkant hangt.
Ik stuur met de andere knuppel al gelijk bij, welke kant nodig is. zo stijg je rustig recht op inplaats van vol gas omhoog te gaan hopende dat t goed gaat. zelfde met landen eigenlijk.

Nou... ik heb al ruim 150 vluchten met mijn FC40 gemaakt. De enige keer dat ie schuin vertrok was toen ik de rechter schakelaar op manual had staan :o Alle andere starts is ie gewoon recht omhoog van zijn plek vertrokken. Het gewicht van de camera maakt voor het opstijgen niet uit. Die 38 gram merkt ie echt niet.
En dat ie pas ol een meter hoogte stabiel wordt is ook larie. Bij een normale heli klopt dat wel maar een multi rotor moet ook op 50 cm stabiel kunnen blijven hangen.

Willem.

Hoi,
Sinds vandaag ook bezitter van een fc40.
Al een paar testvluchten gemaakt en beetje uitproberen.
Maar nu een vraag.
Welke accu's gebruiken jullie voor de fc40 en passen goed in het compartiment.
bvd
FransP

Nou... ik heb al ruim 150 vluchten met mijn FC40 gemaakt. De enige keer dat ie schuin vertrok was toen ik de rechter schakelaar op manual had staan :o Alle andere starts is ie gewoon recht omhoog van zijn plek vertrokken. Het gewicht van de camera maakt voor het opstijgen niet uit. Die 38 gram merkt ie echt niet.
En dat ie pas ol een meter hoogte stabiel wordt is ook larie. Bij een normale heli klopt dat wel maar een multi rotor moet ook op 50 cm stabiel kunnen blijven hangen.

Willem.

Dat is niet waar.. op 50 cm heeft een quad last van zijn eigen wind en gaat hij schommelen;) boven een meter zit je pas goed.. tenzij je een mini hebt verplaatsing van lucht is minder dan een 400 size quad

En dat ie pas ol een meter hoogte stabiel wordt is ook larie. maar een multi rotor moet ook op 50 cm stabiel kunnen blijven hangen.

Willem.

we hebben het over starten - opstijgen - omhoog gaan vd grond
zeker blijft een multi stabiel hangen op 50 cm maar dat was niet de vraag :rolleyes:

mijn multis stijgen ieder geval een beetje schuin van z'n plek (als ik teweinig Throttle geef)

Ik gebruik de Turnigy nano 2200 mAh 25-50C. Levert me 10 miuten vliegtijd op met dan nog zo'n 18 tot 20% capaciteit over. Past perfect in de body, heeft af fabriek de juiste stekker en je kunt ze lekker snel laden :D

Willem.

Hoi,
Sinds vandaag ook bezitter van een fc40.
Al een paar testvluchten gemaakt en beetje uitproberen.
Maar nu een vraag.
Welke accu's gebruiken jullie voor de fc40 en passen goed in het compartiment.
bvd
FransP

Ik gebruik de Turnigy nano 2200 mAh 25-50C. Levert me 10 miuten vliegtijd op met dan nog zo'n 18 tot 20% capaciteit over. Past perfect in de body, heeft af fabriek de juiste stekker en je kunt ze lekker snel laden :D

Willem.

Dank je, deze had ik ook al op het oog.
Meer mAh betekent ook vaak groter en passen ze niet meer.
Al meen ik eens een foto gezien te hebben ( kan hem zo snel niet vinden) waar bij waarschijnlijk de batterijklep verwijderd is en een accu uitsteekt.
Maar lijkt mij niet optimaal.

Overigens heb ik nu 2 2200 mAh accu's en daar vlieg ik bijna 15 minuten op per accu.
Nu ben ik geen snel vlieger of stunter, dus dat zal wel uitmaken denk ik.

Ik wil rustig kunnen filmen op een stabiel platform en dat schijnt aardig te lukken.
Ook past de GoPro Hero 2 in zijn behuizing ook feilloos op de plek van de originele camera.
Nog niet geprobeerd of die in de vlucht goed blijjft hangen.

Ben op Ebay een platform tegen gekomen wat je onder de fc40 kan schroeven waar je dan twee accu's op kan plaatsen. ( klitteband?) Misschien parallel gechakeld.
Dan kan je grotere accu'splaatsen en de vliegtijd behoorlijk uitbreiden.
Maar zou dat niet het vlieggedrag veel beinvloeden ?

groet
Frans

Vandaag voor de tweede keer kunnen vliegen met FC40.
Boven een onderwater staand terrein.
De eerste keer was boven een grasveld en daar bleef de copter heel mooi op zijn plaats hangen als ik de sticks neutraal hield. Alleen dichtbij de grond last van ( logische ) opwaartste druk van zijn eigen props.
Boven het water echter bleef hij niet hangen en zakte zelfs een enkele keer in het water.
Verder vloog hij prima op wat foutjes van mij na.
Klopt het dat water de opwaartste druk verminderd ? Iemand ervaring mee ?
Na een lichte crash leek een motor wat minder te draaien, is dat nog te calibreren?

groet
Frans

Boven water zal de turbulentie van de lucht vast wat anders zijn dan boven harde grond. Of we dat merken? Ik persoonlijk denk van niet maar misschien is het effect groter dan ik denk.

En als een motor niet lekker meer draait kun je kijken of er wat rotzooi in is gekomen. Anders heb je kans dat een asje krom is geraakt of een lagertje beschadigd.

Back