Na weer een dag vliegen met en zonder gopro nog twee detail-opmerkingen over de Phantom:
- Het deurtje van het accu-compartiment is inderdaad ruk. Hoe zorgvuldig ik de bedrading ook naar binnenwerk en het deurtje sluit... maakt niet uit, het laat geregeld los. Ik gebruik nu maar wat tape bij elke vlucht, moet er niet aan denken dat de accu naar buiten valt. Heeft iemand toevallig een elegantere en vooral duurzamere huis-tuin-en-keuken oplossing voor dat matige slotje bedacht zodat ik het plakband voortaan thuis kan laten?
- Nog iets raars: m'n gopro valt tijdens de vlucht met regelmaat 'stil' en neemt niets meer op. Als ik de opname functie thuis aan tafel test, is er niets aan de hand en blijft hij gewoon opnemen. Ben op zoek naar een verklaring.
Ben er achter. De spontane video opname stop, schijnt te maken te hebben met enerzijds de SD kaart en anderzijds het onvermogen om alle opgenomen data te verwerken. Mijn SD kaart zou gewoon goed moeten zijn... een Sandisk 32 GB class 10. Dus heb ik de opnamekwaliteit een niveautje teruggebracht in het instellingenmenu. Probleem opgelost... de gopro bljift filmen. Toch baal ik er altijd van als je een 'dure' functie niet volledig gebruiken kunt.