DJI Vision modificeren.

Hallo iedereen,

Ik heb hier op de tafel een DJI Vision staan waarvan de camera stuk is (gekregen van een kennis)
Een nieuwe camera (waar o.a. het Wifi @ 2.4GHz en telemetrie stukje in zit) is duur, en voor nu even geen optie.

Mijn idee is om de boel om te draaien! RC op 2.4GHz en video/data via 5.8GHz omdat hier veel goedkoper spul voor op de markt is.
Een GoPro zal dan als camera gaan functioneren.

De Vision maakt gebruik van een NAZA-M lite die via de D-Bus aan de ontvanger hangt (5.8GHz).
Helaas staat de NAZA-M in de Vision vast op "D-Bus" mode, en krijg hem op geen manier in de "traditional" mode.

Nu kan ik natuurlijk de NAZA-M vervangen met b.v. een NAZA-M V2, maar ik kan ook een ontvanger kopen die een D-Bus uit heeft... Dat is... Als er ontvangers bestaan met een D-Bus uit!

Iemand hier die er misschien iets meer over weet, en zo ja, gaat dit dan werken met mijn Graupner MX12 hott?

graupner heeft sumo, en dat is helaas een ppm signaal trein, GEEN DBUS.
Futaba heeft D bus, en ook diverse frsky ontvangers...

Als de vision echt een naza lite heeft, zou ik gewoon een losse naza lite kopen zijn 60,00 en dus net zo duur als nieuwe ontvanger. Echter er kan op de lite geen zenmuse!

Dus zal je een ander merk gimbal moeten pakken, maar deze zijn er ook genoeg.

Hallo iedereen,

Ik heb hier op de tafel een DJI Vision staan waarvan de camera stuk is (gekregen van een kennis)
Een nieuwe camera (waar o.a. het Wifi @ 2.4GHz en telemetrie stukje in zit) is duur, en voor nu even geen optie.

Mijn idee is om de boel om te draaien! RC op 2.4GHz en video/data via 5.8GHz omdat hier veel goedkoper spul voor op de markt is.
Een GoPro zal dan als camera gaan functioneren.

De Vision maakt gebruik van een NAZA-M lite die via de D-Bus aan de ontvanger hangt (5.8GHz).
Helaas staat de NAZA-M in de Vision vast op "D-Bus" mode, en krijg hem op geen manier in de "traditional" mode.

Nu kan ik natuurlijk de NAZA-M vervangen met b.v. een NAZA-M V2, maar ik kan ook een ontvanger kopen die een D-Bus uit heeft... Dat is... Als er ontvangers bestaan met een D-Bus uit!

Iemand hier die er misschien iets meer over weet, en zo ja, gaat dit dan werken met mijn Graupner MX12 hott?

Als je in de lite assistant ziet dat de naza liet in failsafe mode staat, kan je niets veranderen. Zorg er voor dat de naza assistant een andere mode aangeeft en je kan hem veranderen. Of sluit een ppm ontvanger aan dan lukt het ook.

EaAkker,

Er is gewoon geen optie om de NAZA die in de Vision zit anders te zetten.
Probleem is dat je er enkel heen kan met de "DJI Phantom 2 Assistant", en deze geen "Receiver type" optie heeft.
De "DJI NAZAM Assistant" heeft deze optie wel, maar maakt geen verbinding met de NAZA die in de Vision zit.

Denk dat (zoals Emil al suggereerde) ik maar een echte NAZA lite ga kopen en die er dan in zet.

Laatst bewerkt:
Het werkt :-)

Heb nu spijt dat het een NAZA lite is. Ik mis de telemetrie optie in mijn Fatshark.

Nu nog een gimbal zoeken.

Back