DLE 111 loopt niet

raymon

Forum veteraan
hallo.

ik heb een vraag mbt de DLE 111
Ik wilde gister gaan vliegen maar de motor wilde niet lopen.
Het geen wat ik doe is het volgende (staat ook in hun handleiding)

choke tot hij pruteld.
choke er af.
3 slagen dan pruttelt hij weer, en daar blijft het bij.

heb de naalden al versteld maar mag niet baten.
Ik heb een 4 cellen accu, (miss 5??)

Mvg

Hallo, ik gebruikte eerst ook een 4 cellen accu, en had soms ook moeite(lukte 1 op de 10 keer) . Dan maar een 2500mah 5cellen pakketje aangesloten, en hopla, telkens zonder probleem..Het kan ook zijn dat je accu op zijn laatste beentjes loopt.. de naalden gewoon volgens de handleiding zetten, en normaal moet dat dan probleemloos starten :D

dle11

ik weet niet of dit een nieuwe motor is,anders moet je even brandstof in de carburateur spuiten,had hetzelfde probleem,toen liep hij gelijk,hoeft maar 1 keer omdat dan de membraampjes in de carburateur goed doordrenkt van de benzine zijn.gr.erik

De dle 111 onsteking werkt op 6 volt dus 5 cellen
Heb je de bougies al vervangen voor echte ngk bougies
De dle bougies zijn niet zo goed

ik heb hier in de buurt nog geen winkel gevonden die bougie`s

ik ga morgen even een andere accu in stoppen en proberen. alvast bedankt.

@ Tadango
ik had nu een nimh 4 cellen 2000mah.

Wellicht is een bec op 6V met een lipo ook een idee :) Mooie stabiele spanning. Zo'n t-rex 600 setje is vast wel ergens te vinden bij iemand ;)

Zijn de bougie's niet beschadigd?
Het is een nieuwe motor als er wat vuil ingezeten heeft kan dat de bougie's beschadigen.
Verder kan de membraam toch wel droog raken met deze temperaturen.
Misschien heb je de tank leeg laten draaien zodat de cab. leeg dus droog is.
Anders inderdaad de accu of de ontsteking.
Ik zou eerst testen of de beide bougie's vonken.

Laatst bewerkt:
Bougie,s gaan niet zomaar stuk .

De qualiteit van de chinabougies is niet hoog maar ook die gaan niet stuk (bijde) na 1x vliegen .
Voor nieuwe NKG bougie,s moet je even naar een zaak die motorzagen en ander klein tuingereedschap repareerd.

Van vuil in de motor ?
Een gloeiplug kan stuk gaan door bepaalde invloeden maar bougie,s gaan niet stuk na 1 x vliegen , en nog gelijk bijde :).

Ook membramen drogen niet op na 1 week stilstand , heeft ook met de temperatuur minder te maken .
Ook tank je de tank leeg maakt zit er nog altijd benzin in de carb die makkelijk een paar weken de membramen zacht houd en niet laat plakken .
Je moet dan iets meer aanzuigen om de benzinslang weer vol met sprit te krijgen

En niet gaan testen of je bougie,s vonken bij een E-onsteking , je hebt het ontstekings modul zo naar de knoppen als je niet oppast :oops: en dat gaat nog veel sneller bij een dubbele zylinder .

Gewoon eerst een andere akku nemen (1 die fit is) en kijken wat hij doet .

Mvg Johan

Idee ondanks de choke: duim op de carborateur, prop tegen de compressie aan en pompen tegen de compressie, niet er doorheen, doorgaan tot dat je duim nat is. Choke gewoon niet gebruiken. Kans is groot dat hij wel aanslaat.

hmm hij sloeg nu wel aan, maar bleef stationair draaien, ik kon niet naar vol gas dan sloeg die af.
wat ik ook deed het werd niet beter..
is dat puur afstelling want ik kon draaien wat ik wilde, maar er gebeurde niets,

De oude akku er aan ? of nu de 5 zeller.

Als hij al stationair loopt doet de ontsteking het .
Alleen als de akku te klein is of geen power meer hat gaat de ontsteking uit als hij meer moet levern door een hoger toerental.

Zet je bv een 4 zeller van 500 mA in springt de motor helemaal niet aan.

Mvg Johan

hij loopt stationair, dus de ontsteking is niet stuk lijkt mij.

@ Johan,

Ik heb een 5cell 2200 GP er aan gehad, en dan de subC cellen
En een 5 Cellen AA 2000 van graupner

Dat lijkt me voldoende
Al gebruik ik een accu van 4000 m a h op mijn 100 sv
Wat een relatief goedkoope kloon is
En die draait prima

is er eventueel iemand die in de buurt woond die mij kan helpen? en eventueel meer uitleg kan geven btr het afstellen?

Mvg

Back