DLE 111 loopt niet

dat luchtbelletje gaat altijd mooi naar de carb, daarna is er nooit meer een belletje.
dus een lekje lijkt onwaarscheinlijk.

j.weel.

je hebt pb

dat luchtbelletje gaat altijd mooi naar de carb, daarna is er nooit meer een belletje.
dus een lekje lijkt onwaarscheinlijk.

Dus niets aan de hand met de brandstoftoevoer.
(Wat niet wil zeggen dat er niets raars in de carburateur aan de hand kan zijn he!)

Hoi Raymon,

Het is wel een beetje weinig informatie om een diagnose te stellen.......

Allereerst is het nergens voor nodig om een 5 cel accu te gebruiken. Juist niet doen want een volgeladen accu kan makkelijk over de 6 volt gaan en daar kan deze ontsteking heel slecht tegen. Gewoon een 4 cel nicad of regelaar gebruiken die niet over 6 volt gaat.

Daarnaast gaan bougies inderdaad niet zomaar kapot. Alhoewel ze niet de kwaliteit van een NGK hebben, doen de originele het best goed en gaan echt niet zomaar stuk. Zeker niet twee tegelijkertijd en ik heb er sowieso nog nooit eentje stuk gehad. Als er eentje stukgaat of een bougie kabel niet lekker is moet de motor toch echt wel wat optoeren op de andere cilinder.

Een van de mindere punten van DLE is de EMAS carburateur die ze gebruiken. Meestal doen die het wel goed maar er zitten wat mindere exemplaren tussen. In de carburateur zit een aluminium plugje wat met wat lijm gemonteerd is. Wanneer ze het plugje monteren blijft er aan de buitenkant wat lijm achter die niet wordt weggehaald. De benzine zorgt ervoor dat deze uitgeharde lijmschilfertjes loslaten en in direct de kanalen van de sproeiernaalden komen.

Het zeefje wat normaal gespoken het vuil moet tegen houden zit voor het plugje, dus dat helpt niets. Als je het zeefje bekijkt en het is schoon denk je dat de carburateur ook schoon is, maar in dit geval komt het vuil van binnenin de carburateur.

Ik heb dit zelf een paar keer gehad, zowel op een DLE111 als op een DLE222. Ook op de amerikaanse fora wordt hierover gesproken.

Aangezien je de naalden alle kanten op kan draaien zonder dat dat verschil uitmaakt, lijkt het erop dat er gewoon niet genoeg benzine in de motor komt.

Dus, carburateur uitelkaar halen (let op het veertje onder het heveltje), naalden eruit en met een spuitbus remmenreiniger en het bijbehorende rietje alles GOED doorblazen.

Grote kans dat het dan wel werkt. Naalden ongeveer 1 1/2 slag open om te beginnen.

Succes

Roald

kijk das nou een tip waar men iets aan heeft .
maar ja wat verwacht je .....van een brabo:D
suc 6

en inmidels zijn we bijna een jaar verder..
en is dit de 2e motor,,
Maar helaas nog steeds geen goed lopende motor..
De benzine zijkt uit de carbratuer zonder terweil hij stil staat..
hij wil niet aan net of die geen benzine krijgt.

heb ik gewoon de 2 slechte gehad of is het een slechte motor?

J. Weel zou mijn garantie over nemen maar helaas kan ik geen contakt krijgen met hem.
weet iemand anders raad?
ik ben er zo langzaamer hand klaar mee

Je zou hem mee kunnen geven .

Kan ik hem de week er op bij ons op de club eens kijken en testen wat er mee aan de hand is .

Heb je alleen de verzendkosten terug .

Mvg Johan

De hele motor (met prop)

Anders kan je een carb niet testen en weet je niet of hij wil lopen .

Heb je hem op een bok ?

Mvg Johan

Zo simpol kan het zijn
He kleinste vuiltje kan erg vervelende gevolgen hebben in een membraam carberateur
En je soms haast tot waanzin drijven
Ik ben erg blij dat ik je weer van dienst heb kunnen zijn

Back