DLE 35RA uitlaatspruitstuk.

Hardsolderen

upload_2020-5-29_20-20-32-png.375601

Foto W.P. 6-2020
Foto al ergens eerder geplaatst, maar hup nog een keer.

Een uitlaatgas hergebruik ding uit een auto.
De harmonica is ook hier gesoldeerd.
Helaas slechte foto. Sorry.

Veel modelbouwplezier,
Willum
 
Ik had mijn mijn uitlaatspruitstuk ook ingetaped met teflon en dit was idd. na enkele vluchten reeds weggebrand. Eén maal heb ik de tape vervangen maar al vlug bleek dat deze niet bestand was tegen de hitte. Nadien heb ik er niets meer rond gedraaid en tot op heden heb ik geen last van lekkages gehad. Vermoed dus dat die tape niet echt nodig is hoor, gaat (bij mij alleszins) perfect zonder.
IMG_1957.JPG


Foto is wel van nog ongebruikte toestand hé :-)
 
Klopt het dat je erachter nog een teflon koppelstuk hebt zitten en dat dat wel tegen de hoge temperatuur kan? Ik heb ook zo'n flexibel spruitstuk liggen, waar van dat witte tape bij zit en nu vraag ik me af of dat wel teflon tape is en niet een of andere goedkope plasticsoort.
 
Ik blijf tegenwoordig VER van die flexibele stukken weg.
Een starre bocht, met een HT siliconen tussenstuk, eventueel als de lengte te groot wordt, ergens halverwege de "bocht" een tweede zaagsnede met een siliconen tussenstuk, en dat blijft prima heel.

Ongeveer zo:

IMG_20190608_123436.jpg


Motor hangt in rubbers en schudt als een dolle hond bij stationair, maar die uitlaat houdt het eenvoudigweg SUPER...
 
Klopt het dat je erachter nog een teflon koppelstuk hebt zitten en dat dat wel tegen de hoge temperatuur kan? Ik heb ook zo'n flexibel spruitstuk liggen, waar van dat witte tape bij zit en nu vraag ik me af of dat wel teflon tape is en niet een of andere goedkope plasticsoort.

Dat is idd. een teflon koppelstuk, tot op heden geen problemen mee gehad. Ik heb indertijd de DLE mét complete uitlaatunit gekocht, men mag dus toch verwachten dat de spullen die meegeleverd worden voldoen aan de eisen die er aan gesteld worden. In het begin was ik ook sceptisch tegenover dat flexibel tussenstuk maar alles werkt nog zoals het hoort. Ik weet niet of mijn stelling klopt maar vlgs mij is het ook belangrijk dat de motor ruim voldoende koeling krijgt om de temperatuur zo laag mogelijk te houden. Ik heb meermaals, dadelijk na een vlucht, gemeten en meet max. 75°C. op de cilinderkop. Ik heb dan ook gezorgd voor voldoende koeling van de motor. (zie foto's)
IMG_2001.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_1988.JPG
    IMG_1988.JPG
    114,6 KB · Weergaven: 231
  • IMG_1990.JPG
    IMG_1990.JPG
    105,9 KB · Weergaven: 224
  • IMG_1991.JPG
    IMG_1991.JPG
    111 KB · Weergaven: 213
  • IMG_1993.JPG
    IMG_1993.JPG
    52,1 KB · Weergaven: 208
  • IMG_2002.JPG
    IMG_2002.JPG
    95,7 KB · Weergaven: 216
Ik had mijn mijn uitlaatspruitstuk ook ingetaped met teflon en dit was idd. na enkele vluchten reeds weggebrand. Eén maal heb ik de tape vervangen maar al vlug bleek dat deze niet bestand was tegen de hitte. Nadien heb ik er niets meer rond gedraaid en tot op heden heb ik geen last van lekkages gehad.


Bij mijn 3dhs slick 89 met dle61 heb ik ook wat teflontape rond de teflonbuis gedraaid. Is wel hittebestendige (rode kleur).
Moet zeggen dat bij mij hier niks mee gebeurd en blijft na 2 jaar nog steeds perfect zitten.
IMG_20201210_213010.jpg


Bij mij is de afstand natuurlijk groter vanaf de motor zelf. Zou ook kunnen dat het hierdoor mooi blijft zitten daar de temperatuur minder is op deze plaats.
Mvg Wes.
 
Waar halen jullie de bochten en pijp voor bevoordeeld een 10cc tweetakt om er een resopijp op te zetten zelf solderen is geen probleem maar kan niet veel vinden op het internet
Ik blijf tegenwoordig VER van die flexibele stukken weg.
Een starre bocht, met een HT siliconen tussenstuk, eventueel als de lengte te groot wordt, ergens halverwege de "bocht" een tweede zaagsnede met een siliconen tussenstuk, en dat blijft prima heel.

Ongeveer zo:

Bekijk bijlage 402598

Motor hangt in rubbers en schudt als een dolle hond bij stationair, maar die uitlaat houdt het eenvoudigweg SUPER...
 
Waar halen jullie de bochten en pijp voor bevoordeeld een 10cc tweetakt om er een resopijp op te zetten zelf solderen is geen probleem maar kan niet veel vinden op het internet

Je kunt bij Hobby In stalen soldeerbochtjes en stukjes recht kopen met een mof, daarmee kun je redelijk goed zelf een uitlaatbocht in elkaar knutselen.
De bocht op die foto van mij waar je op gereageerd hebt, is van aluminium en komt bij JustEngines vandaan.
Bij Zimmermann in Duitsland ( Homepage - Zimmermann Edelstahl Abgassysteme (zimmermannschalldaempfer.de) ) kun je ook vrij veel verschillende materiaal bestellen maar heel gek: Ik heb verschillende keren een mail die kant uit gestuurd met verzoek om info, en nooit antwoord terug gehad.
 
Dank brutus,
Zal Dennis morgen eens bellen en ja dat is niet zo netjes van de firma zimmerman. Hebben werk zat zeker.
Je kunt bij Hobby In stalen soldeerbochtjes en stukjes recht kopen met een mof, daarmee kun je redelijk goed zelf een uitlaatbocht in elkaar knutselen.
De bocht op die foto van mij waar je op gereageerd hebt, is van aluminium en komt bij JustEngines vandaan.
Bij Zimmermann in Duitsland ( Homepage - Zimmermann Edelstahl Abgassysteme (zimmermannschalldaempfer.de) ) kun je ook vrij veel verschillende materiaal bestellen maar heel gek: Ik heb verschillende keren een mail die kant uit gestuurd met verzoek om info, en nooit antwoord terug gehad.
 
Je kunt bij Hobby In stalen soldeerbochtjes en stukjes recht kopen met een mof, daarmee kun je redelijk goed zelf een uitlaatbocht in elkaar knutselen.
De bocht op die foto van mij waar je op gereageerd hebt, is van aluminium en komt bij JustEngines vandaan.
Bij Zimmermann in Duitsland ( Homepage - Zimmermann Edelstahl Abgassysteme (zimmermannschalldaempfer.de) ) kun je ook vrij veel verschillende materiaal bestellen maar heel gek: Ik heb verschillende keren een mail die kant uit gestuurd met verzoek om info, en nooit antwoord terug gehad.
Kan eventueel aan je mailadres lligggen dat deze bij hun in de spam box komt. Je zou ze ook kunnen opbellen. Tobias en Melanie zijn hele aardige mensen.
 
Oh, het heeft geen prioriteit. Ik wilde wat dingetjes weten maar heb mezelf kunnen redden met ander materiaal...
 
Back
Top