DLE-55 Prop maat

Hallo allemaal,

Op mijn Lembeck Extra heb ik sinds kort een DLE-55 zitten. Wij hebben hier als inloop prop een 22x8 opgezet. Nu draait hij hier veel te veel toeren mee, ik schat over de 7000.... Nu is mijn vraag: Kan ik er ook een 24x8 op zetten? Of wordt dit te groot?

Met vriendelijke groeten,

Mathijs:)

23 x 8 of 23 x 10 zou ik eerder zeggen .

Maar als je al een 24 x 8 hebt kan je hem rustig proberen en kijken of de toeren niet te laag zijn .

Mvg Johan

Ik zou zelf niet voor een 24x8 gaan. Ik vind dat de vliegsnelheid tov van het toerental wel erg laag is.

Voor de DL50 heb ik goede ervaring met een 22x10 maar dat zou ook nog een 23x10 kunnen worden als je het toerental wat omlaag wil brengen.

Dus voor de DLE55 is 22x8 zeker veel te klein. Ik zou 22x10 voor het inlopen gebruiken en dan later een 23x10

Roald

Ik ken niemand die met een 24x8 vliegt, zeker niet als je motor nog aan het inlopen is, iets te zwaar. 22x8 is wel weer aan de lichte kant, zal wel een bak herrie maken ook met die prop...
Ik vlieg met een menz 22x10, als de motor is ingelopen stap ik over op een carbon 3blad 21x10 (22x10 = 6700 toeren, 3blads 21x10 = 6100 toeren)

De meeste 3D freaks vliegen met een 23x8...

Ik moet eigenlijk voor volgende week vrijdag een houten prop hebben. Weet iemand waar ik die het beste kan halen? Een 23x10 of 23x8. Of zou ik toch beter eerst een 22x10 erop kunnen zetten?

Hallo,

De verkoper van mezjlik op de beurs in dortmund heeft mij verteld dat een 23x8 het beste is voor de dle.

Groet<
Dennis

je woont toch in Den Ham?

even naar Kampen bij hangar modelbau.. die heeft er ook welke op voorraad...

ik heb nog een xoar 23x8 prop liggen(evenals xoar 22x8 )
ikzelf vlieg op mijn DL 50 een 23x8 prop, clublid op zijn DLe55 ook een 23x8 maar die heeft nog niet zoveel gevlogen

Bij ons vliegen er nu 2 met een 22x10 3 blads carbon prop.

22x10 3 blads is denk ik de max gezien het toerental en het stilste.

Als je bij 2 blads blijft is een 23x10 denk ik de max.

22x10 3 blads is denk ik de max gezien het toerental en het stilste.

Maakt ook nog uit of je met een reso vliegt of normale demper, een 22*10 drieblads is wel erg zwaar....

Roel vliegt nu met een 21*10 drieblads (Fuchs) rond de 6100 rpm.

Zal de volgende keer eens vragen hoeveel toeren ze dan maken.
Er is een zo groot mogelijke prop opgezet ivm geluid.

Toch lijkt hij er geen problemen mee te hebben, power in overvloed.
Zit bij beide een 4 kamer krumscheid onder en zelfde 3 blads 22x10

Dit in combo met die prop+ gas iets terug schroeven =de 80dB die max mag bij ons.

Maakt ook nog uit of je met een reso vliegt of normale demper, een 22*10 drieblads is wel erg zwaar....

Roel vliegt nu met een 21*10 drieblads (Fuchs) rond de 6100 rpm.

Nou wel vreemd met 2 meters gemeten loopt er hier een op 6500rpm.
Dit met een 22x10 3 blads carbon.
Met een kleinere zat hij rond de 7000rpm.

Nou wel vreemd met 2 meters gemeten loopt er hier een op 6500rpm.
Dit met een 22x10 3 blads carbon.
Met een kleinere zat hij rond de 7000rpm.

6500? Wow, die van Roel loopt 6100 met een 21*10 drieblad.... (was wel zijn eerste motor, weet niet wat die nieuwe doet)

Volgens mij waren ze bij bribis besteld.

Op de site hebben ze alle maten in houten versie op verzoek ook in carbon.

Dus vermoet dat ook de carbon van menz is omdat alle houten dat ook zijn.

Ralph,
Kwamen die props niet van Engel en Mejzlik?

Greetz,
Frank

Ik dacht het niet, anders moet je het morgen maar is vragen.
Ik kan het niet vragen, ik zit nu in parijs:D.

Het zou natuurlijk kunnen dat of toevallig die 2 dl55,s zo goed lopen of dat de gebruikte prop minder oppervlakte/pitch etc heeft dan andere merken en het lijkt dat ze deze prop zo makkelijk draaien..

Even dit oude draadje verderzetten.

Mijn dle55 met BMB 60mm tuned pipe. Maakt 6800 toeren met een 23x8 xoar (nog aan het inlopen). Hij maakt nu 86dB, en eigenlijk moeten we naar de 80...

Dus mijn vraag is nu wat zou de beste prop zijn. Ik heb een 23x8 mejzlik geprobeerd en hiermee maakte hij ook 6800 toeren en 87dB :confused:
Ik wil er een carbonnen prop op steken, maar wat zou het beste zijn 3 of 2 balds. Ik weet niet goed wat de nadelen zijn van 3 blads .
Dalen de decibels veel? Of is dat maar 1dB verschil?

Maar omdat ik met een tuned pipe zit, zou ik dan niet best voor een 24x8 gaan? Misschien dat de motor 7000 toeren maakt na het inlopen met een 23x8 xoar.

Jasper

als je echt geluid wilt verminderen, zorg dat je onder de 6k komt, dat scheelt een heel stuk.

de enige reden om voor een 3 blads te kiezen, is als je er geen 2 blads op kwijt kunt, of omdat het mooier staat

het rendement van een 2 blads is hoger dan van een 3 blads.

en zolang je onder de 6K blijft zal dat in geluid niet veel schelen.

Back