DLG & 2.4GHz

Hey,

Ik zou graag een 2.4 ontvangertje (assan) gebruiken in m'n DLG.
Moeten de 2 korte antenne'tjes dan buiten de romp gebracht worden, of kunnen ze er gewoon binnen in blijven zitten?
Is het verstandig om op een 350mAh accu'tje een 2.4GHz ontvanger te hangen?

Grt

Hey,

Ik zou graag een 2.4 ontvangertje (assan) gebruiken in m'n DLG.
Moeten de 2 korte antenne'tjes dan buiten de romp gebracht worden, of kunnen ze er gewoon binnen in blijven zitten?
Is het verstandig om op een 350mAh accu'tje een 2.4GHz ontvanger te hangen?

Grt

Ik ken de Assan niet maar het volgende:

- bij een koolstofromp de antennetjes naar buiten leiden.
- 350 mAh is genoeg. Ik verbruik ongeveer 160-180 mAh met 4 D47 servo's en 1 R608FS ontvanger. Ik vlieg nooit langer dan 1 uur met 1 model (voor de zekerheid).

Loet

Thx loet, boor je dan gewoon 2 gaatjes onder het cockpitkapje? wel zonde voor een koolstofbewerkingsleek als ik..

Beste mensen,
Mijn spektrum AR6250 ontvanger(full range,carbon fuselage) heeft een minimale voltage input van 3,5 volt. Kan ik dan toch een enkele lipo-cell gebruiken met een nominale spanning van 3,7 volt, of wordt dat dan gevaarlijk? Een 2S lipo heeft 7,4 volt en kan de ontvanger goed aan (max 9,6) en de D4.7 kunnen ook tot 9.
Dus...... Maar toch een 1S is weer wat lichter!
Groetjes

ik zou het er niet op wagen met 1 lipocel, speciaal als je in koud weer vliegt. Ik heb zelf de ar 6250 in een mini fireworks med 4nimh cellen 350mah. Ik heb al een lock out gehad tijdens vliegen in 2 graden, de spanning van de accu was terug gelopen. Ik denk zelf ook over een 2s lipo, maar heb bij mijn handelaar gehoord dat de d4.7 geen 8v aankan ( bij volgeladen accu) Hoe zijn de ervaringen bij anderen. He´b een stobel V2 onderweg, en wil deze niet de grond in boren door een onderspanning.

deense groeten Edwin

v.w.b. een lipo oplossing: ik heb zojuist binnen gekregen: 2s/340mAh lipo's (ong. 25-30 gram) bij de hobbyking en een 2s->5V bec (ong. 4-5 gram) via hyperflight. Leek me een aardige oplossing zo. Bijelkaar erg klein pakketje en je hebt minder last van leegloop bij langere opslag van je accu's.

D47 Max spanning

Ik heb een aantal D47's op 2 lipo's en heb daar geen enkel probleem, ook niet bij volle accu. Ze kunnen officieel tot 9 volt hebben.
Eén setje vlieg ik op 1 cel omdat ik één exemplaar heb dat niet wil werken boven de 7 volt. Misschien is het een D47S. Deze zijn een tijdje gemaakt en zouden sneller zijn, maar mogelijk bij hogere spanningen niet lekker lopen.
Toepassen van LiFePO4 is ook een mooie optie, als je de cellen krijgen kan. Ik heb twee pakketjes 2S 220 mAh en twee stuks 2S 400 mAh. Ze leveren 6.6 Volt. De eerste gebruik ik in een HLG de tweede in een F5B.
Groeten
Rick Ruijsink

Back