DLG dag Bergeijk - Zaterdag 16-8-2014

erg leuk dagje gehad bij jullie, paar keer ff schuilen voor een kort buitje, gelukkig met koffie;)
Ondanks de soms wel erg ''uitdagende'' omstandigheden, heerlijk kunnen vliegen. leuk veld, mooie bomenrij erlangs waar de wind op stond te beuken, wie het lef had om zich met deze verraderlijke wind en turbulentie net voor en boven de bomen te wagen te wagen, had kans op een spectaculair belletje! 1x zo hard n bel uitgespuugd , dat ik twijfelde of mn vleugels er nog wel aan zaten, zoiets nog nooit meegemaakt!achterstevoren, BOVEN uit de bel geslingerd worden was geheel nieuw en redelijk eng bevonden boven de betreffende bomen. Deze gebeurtenis heeft dan ook de middag compleet gemaakt;)
Heren, bedankt voor het regelen van zo'n dagje, hoop dat jullie ook fun hebben gehad!

Ik heb een leuke leerzame dag gehad. Ik weet pas sinds kort wat DLG betekent. Nog genoeg te leren... bedankt allemaal

Deze regelaar bedoelde ik.
http://m.conrad.nl/ce/nl/product/17...ehuizing-TO-220-Uitgangsspanning-bereik-5-V-I

40 jaar geleden bestonden die al en gingen in mijn herinnering niet kapot. Volgens mij ook superlicht al was ik daar toen niet in geïnteresseerd. Een tantaalcondensator tussen de uitgang en de min en je hebt gestabiliseerde 5 volt zolang de ingangsspanning hoger is dan 5.7 volt. Geen probleem voor een 2S lipo.

Ik heb een leuke leerzame dag gehad. Ik weet pas sinds kort wat DLG betekent. Nog genoeg te leren... bedankt allemaal

Deze regelaar bedoelde ik.
Conrad

40 jaar geleden bestonden die al en gingen in mijn herinnering niet kapot. Volgens mij ook superlicht al was ik daar toen niet in geïnteresseerd. Een tantaalcondensator tussen de uitgang en de min en je hebt gestabiliseerde 5 volt zolang de ingangsspanning hoger is dan 5.7 volt. Geen probleem voor een 2S lipo.

Dit type regelaar is géén low drop regelaar en deze heeft bij 20 mA 1.5 volt nodig boven de uitgang. Dus minimaal 6.5 volt. Bij 1.5 A uit zelfs een minimum van 7.5 volt nodig.
Beter is een L4940 ook van ST en ook verkrijgbaar bij Conrad, 1.5 A nominaal kortsluitstroom 2.3 A.
Conrad
Deze heeft bij 5 volt en 1.5 A uit maar 5.5 Volt in nodig.
Ook het gedrag bij overbelasting is beter voor R/C dan bij de 78 type regelaars.
Eventueel de L4941 met een maximum van 1 A nominaal, kortsluitstroom 1.5 A.

Rick

Bedankt voor de correctie. Ik ken ze van meer dan 30 jaar geleden en was verbaasd dat ze nog bestonden. Ik gebruikte destijds vooral de 7812. Ik kon me nog herinneren dat er maar één kleine spanningsval nodig was maar 1.5 volt op 12 volt niet veel. Maar op 5 volt is het toch behoorlijk. Worden deze actief gebruikt in de r/c? Jij gebruikt ze ook?

Bedankt allemaal,

Namens MVC Bergeijk wil ik iedereen bedanken voor zijn aanwezigheid op de 2e DLG dag in Bergeijk.

Er is op deze dag gevlogen, geïnstrueerd, gesleuteld en vooral ook veel geklets. (Oh, ik bedoel informatie uit gewisseld :D)

In de middag liep het nog aardig vol op ons veld en zijn er heel wat vluchten gemaakt. Regelmatig zag je toestellen op een respectabele hoogt in de wind "hangen".

Met dank aan een aantal "cracks" die hun passie voor het DLG vliegen konden delen met de nieuwsgierigen, die speciaal daarvoor naar Bergeijk waren gekomen.

full

full

Dit is blijven liggen op ons veld.
Een PBtje om af te spreken hoe het bij de rechtmatige terug kan komen.

full

Arnold
secretaris MVC Bergeijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back