Vooral ook de tip om een stapje terug te doen. Kracht eraf halen, niet proberen hoog te gooien zegmaar. EERST je techniek verbeteren. Vaak zie je dan idd al dat je zonder vette aanloop en zonder kracht hoger gooit dan als je zo hard mogelijk probeert te smijten. Oh ja, ik moet ook iets rechter op blijven staan in de laatste fase.
Ook heb ik even met 1 van die kisten gegooid. Hoei, voelt toch wel mooi. Bijna geen weerstand

.
Spoorde me meteen aan om weer een nieuwe te gaan bouwen!
Op deze dag heb ik ook weer duidelijk gezien dat het voor een groot deel om techniek gaat, zeker niet om spierkracht ofzo.
Oftewel, veel gooien en kijken hoe het beter gaat. Paar keer rustig je rondje "stappen" en dan rustig gooien. Een paar keer tijdens zo'n "rustige" swiep schoot hij echt als een raket omhoog. DAT is dus de goede worp. Nu nog die worp stabiel krijgen zodat ik hem altijd kan herhalen

.
En natuurlijk mijn vleugelbevestiging versterken

. Nu voelt het alsof ik de hele pin eruit trek bij een goede worp. In werkelijkheid is het de vleugel die bij de rompbevestiging een beetje uitscheurd...
En sorry voor de benaming "gele petjes", maar ik ben de laatste tijd zooooooo slecht in namen..... (sowieso in onthouden), komt misschien door de hersenschudding die ik op vakantie had....
Zonder die belachelijke flutter van zaterdag is mijn max 47meter. Misschien dat met die tip van jou dan toch eindelijk eens de 50 meter grens gehaald kan worden.
Nou, die flutter had je toch ook op de vorige meeting?

. en 47 meter haal ik nog niet gok ik

. Misschien word het wel tijd voor een hoogteloggertje!
En nog een tip die ik wel wist, maar waar je toch extreem op moet letten. Je arm moet echt dood achter je aankomen. Dus echt je schouder ook zo ver mogelijk naar achter doen. In die stand moet je het eerste deel ook blijven. Daardoor kan je die laatste swiep zo hard maken! Houd je je arm in het begin niet helemaal achter je, dan mis je die veerkracht die je anders zou kunnen opbouwen in je arm/schouder/rug/benen volgens mij...