Loet,
ik heb 1 pack nodig met deze opstelling:
![]()
Zou je e.e.a. naar Elburg kunnen meenemen?
Bas
Dat soort stekkers heb ik niet en solderen heb ik al helemaal een bloedhekel aan.
Ik wil meenemen wat ik heb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Loet,
ik heb 1 pack nodig met deze opstelling:
![]()
Zou je e.e.a. naar Elburg kunnen meenemen?
Bas
Dat soort stekkers heb ik niet en solderen heb ik al helemaal een bloedhekel aan.
Ik wil meenemen wat ik heb.
Loet,
prima!!
P.s. Het ging om de opstelling van de accu's en niet om de stekker (ook ik gebruik dit type stekker niet).
Bas
Ik gebruik ook niet de opstelling die jij wilt hebben.
in dat geval hoef je alleen de losse cellen mee te nemen.
Ik heb nog maar 3 cellen over, niet genoeg denk ik
ik durf wel eens men accu vergeten uit te schakelen als ik stop met vliegen , lipo kan dit niet goed hebben....
Booster hoeft niet persé 3 cellen hoor. Ik vlieg momenteel met pakketjes van 2 cellen, maar 1 kan ook.
In geval van Lipo's natuurlijk![]()
Bas bedoelt 3 NiMh cellen,, dat vermoed ik tenminste.
Loet
Loet dat klopt, en waarschijnlijk vermoed je ook dat de vraag niet serieus bedoeld was.......
ik wil al een tijdje met een lipo gaan vliegen.... wat is het beste dan? 1cel of 2 cellen? en die booster/omvormer van hobbyking werkt zonder veel zever??? lipo inpluggen op dat ding en klaar?
(dit blijft werken zolang er minstens 1 cel goed is).
Hoi FF,
Je bedoeld 2 cellen parallel geschakeld?
Indien je dat bedoeld maak ik uit post #12 van Aaalie op dat het veiliger is om een pack te gebruiken dat uit meerdere cellen bestaat (dit blijft werken zolang er minstens 1 cel goed is).
BB
2celletjes parralel te zetten tot 7.4v , dan 2 in serie tot 3.7v...
Ik vermoed dat je andersom bedoelt.
Van 7,4 omvormen naar 5 Volt betekend dat dit vaak met een lineaire "omvormer" gebeurd (b.v. 7805 met condensatortje), en van 3,7 naar 5 Volt gebeurd altijd met een geschakelde voeding welke efficiënter is dan de lineaire. M.a.w. de geschakelde word minder warm, en gaat zuiniger om met de aanwezige energie.
Wat bedoel je hiermee Aldert? Wat is er onveilig aan een Nimh accu?Daarin tegen is de 2P of 3P lipo veiliger dan 4 cellen Nimh.
Wat bedoel je hiermee Aldert? Wat is er onveilig aan een Nimh accu?
Groet, Patrick