We hebben geen vaste avond of zo, het is net hoe het uitkomt. Het is er erg leuk om langs de helling te vliegen maar dan moet de wind wel west of westzuidwest zijn, zuidwest kan ook nog wel. Voor het thermieken maakt het niet zo veel uit hoe de wind staat, alhoewel mijn idee wel is dat het daar het mooist omhoog gaat bij alles tussen zuid en west. Als je hoog genoeg gooit zou je misschien zelfs met oostenwind daar kunnen vliegen, maar dan moet je flink hoog gooien om geen last te hebben van de bomen die op de oosthelling staan, daarnaast zit je dan vlak boven de A2 als je iets naar voren steekt, dat is in mijn beleving niet de bedoeling.
Er zijn nog wel wat ander plekken in de buurt die wat beter zijn als de wind uit andere hoeken komt, en op de club gooien we "tussendoor" ook vaak, maar dat is meestal maar kort omdat er mensen met zwevers en motorkisten bezig zijn.
Stuur anders ook even een pb met je telefoonnr. dan appen we je even als we gaan zwiepen. Ook hier in Maarssen ga ik regelmatig even na mijn werk gooien om te ontstressen. Van het dlg-en kom ik namelijk heerlijk tot rust.