DLG lanceren, wat doe ik nog mis

Maar goed, vlakker gooien, tip op de grond houden bij de start zijn mijn nieuwe startpunten. Gelukkig krijgen we nu lekker weer om veel te oefenen (ahum). Maar ach, ik blijf toch de hele winter buiten vliegen (samen met een heeeeeeeeeeeel klein clubje andere diehards op de club), indoor is niet aan mij besteed :).

als je dan toch staat te gooien als zot om je techniek bij te schaven, doe dan ineens mee aan de Winterpostal! ;)

heb je fun en techniek gecombineerd... (je gaat immers je uiterste best doen om tijden vol te vliegen)

Even de link gecheckt en ziet er zeker niet gek uit! Grote basis van eerlijkheid is vereist zie ik al, dus niet jokken ;). Ik ga de site in de gaten houden en meedoen.

Als ik niet bij de laatste 3 eindig vindt ik alles best :p.

Even de link gecheckt en ziet er zeker niet gek uit! Grote basis van eerlijkheid is vereist zie ik al, dus niet jokken ;). Ik ga de site in de gaten houden en meedoen.

Als ik niet bij de laatste 3 eindig vindt ik alles best :p.
Het begin van je dlg-loze einde is begonnen, binnenkort verkoop je alles behalve je dlg's, let maar op!

Nog een tip(als je em wilt hebben;))Ga vooral wel naar een wedstrijd en doe vooral mee, de gezellighed en zeer behulpzame sfeer zullen je zowel als mens en beginnend dlg-er goed doen. Ik heb diverse wedstrjden gevlogen, duitsland,belgie, denemarken en nederland en overal was de sfeer en gezelligheid van het zelfde laken en pak; zeer aanbevelingswaardig:D Doordat het dlg wereldje relatief heel klein is, was mijn conclusie dat je aardig wat dlg-ers leert kennen die je anders alleen op het forum ''spreekt''. Ook voor de handel en wandel in 2e handsjes,onderdelen e.d kan men hier bijelkaar terecht.uiteraard heeft in alle stilte en alleen vliegen ook z'n charme, maar eerlijk gezegd kijk ik het meeste uit naar de wedstrijden! Gelukkig woon ik toevallig vlakbij het dlg- mekka van nederland waardoor er regelmatig met 5 man of meer wordt gevlogen, all up, last down, is the game.

Waar is dat dlg Mekka exact vaak? Als het kan zou ik ook wel eens een keertje mee willen doen.

Heb op dit moment een dlg (SALy) vliegklaar en een andere in aanbouw en denk er ook wel heel wat van te kunnen leren!

Zo begon mijn dlg XD:
lzNSfF7vK50[/media] FMT Kennemerduinen - YouTube

Dacht toen nog dat hoe meer rondjes je draaid hoe hoger hij gaat maar dat was dus niet zo haha

Gaat nu al een stuk hoger :-)

Is trouwens een zeer goeie dlg locatie de kennermerduinen! Lekker van de duinen gooien en op de heuvelrijen blijven zweven van de voorjaarsvacantie hoop ik een elf achtige dlg klaar te hebben voor het betere werk en ooit nog eens een mooie full site bouwen! Kopen word het voor mij niet ben een modelbouwer en zo veel het kan vlieger :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar is dat dlg Mekka exact vaak? Als het kan zou ik ook wel eens een keertje mee willen doen.

Heb op dit moment een dlg (SALy) vliegklaar en een andere in aanbouw en denk er ook wel heel wat van te kunnen leren!

Zo begon mijn dlg XD:
[URL="
FMT Kennemerduinen - YouTube[/URL]

Dacht toen nog dat hoe meer rondjes je draaid hoe hoger hij gaat maar dat was dus niet zo haha

Gaat nu al een stuk hoger :-)

Is trouwens een zeer goeie dlg locatie de kennermerduinen! Lekker van de duinen gooien en op de heuvelrijen blijven zweven van de voorjaarsvacantie hoop ik een elf achtige dlg klaar te hebben voor het betere werk en ooit nog eens een mooie full site bouwen! Kopen word het voor mij niet ben een modelbouwer en zo veel het kan vlieger :-)
da's Tazmanian devil stijl!
Kennemerduinen is perfect voor hellingzweven, maar persoonlijk vlieg ik liever gewoon op thermiek met dlg-en.
Wij vliegen in de regio Arnhem/Nijmegen, laat maar weten of je een keertje deze kant opkomt, je bent van harte welkom om met ons te komen vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha techniek is wel wat verbetert hoor!!! Arnhem is wel een heel eind vanaf emmeloord maar ik had volgens mij een vriend van school die in Arnhem woonde dus Miss leuk om een logeerweekend en dlg-en te combineren.... Ik zie wel als het een keertje uit komt neem ik zeker contact op!

Polvoldommekes, blijk ik in het DLG-mekka geboren te zijn notabene :). Van origine een geboren en getogen Nijmo. Na 25 niet zo wijze levensjaren naar de kont van het land afgedaald voor werk en daar nu al dik 6 jaar blijven hangen.

Dan kom ik zeker eens terug naar mijn roots om mee te komen slingeren. Kom er soweiso nog regelmatig voor mijn ouders en zus, kan ik mooi eens combineren dan. En zover rijden is het ook weer niet.

Zo zie je maar dat mijn moeder toch gelijk had toen ze zei dat ik spijt ging krijgen van mijn verhuizing :p:p:p

PS: Robert, brilliante worptechniek! Dat je nog kon blijven staan naderhand, zou mij draaien voor de ogen hahahaha

PPS: Vandaag na het werk even droog staan oefenen in de huiskamer met een zender los in de hand ipv aan een nekband en mijn arm op de hoogte waar hij ongeveer zou zijn als de tip op de grond ligt. Merk gelijk dat je gooiarm veel rechter blijft en mooi uitkomt zoals het hoort. Zelfde geintje ook nog gedaan in de positie zoals op het filmpje en je merkt gelijk dat hij inderdaad flink ophoog schiet.
Alleen mijn vriendin stond met de telefoon in de hand, klaar om het gesticht te bellen :p. Neem het haar niet kwalijk hahaha

Ja, die blik van je vriendin ken ik, is iets wat alle vrouwen hebben als hun man modelvliegt..........Meschien een topic starten'' help mijn man dlg-t.."

ik heb het al meermaals verteld.... maak dat je vriendin/vrouw OOK vliegt!

je gaat dan gewoon samen gekke dingen doen! ;)

ik heb het al meermaals verteld.... maak dat je vriendin/vrouw OOK vliegt!

je gaat dan gewoon samen gekke dingen doen! ;)
ik ben de eerste die zegt dat iets wel kan als de rest zegt dat dat onmogelijk is, maar in dit geval ben ik maar n gewone sterveling..Mijn vriendin vliegen leren/doen gaat niet gebeuren.....Meschien maar goed ook, stel je 's voor dat ze veel beter vliegen kan dan ons;) nee, sommige dingen zijn goed zoals ze zijn!:D

mannelijke trots??? :)

als ik me niet vergis vliegt er zelfs een vrouw mee in de internationale F3K wedstrijden? (duitse vrouw?)

jij bent de eerste die dan zijn pet opvreet bij verlies tegen haar? ;)

er zijn ergere dingen dan een vrouw je je hobby deelt...

stel je voor, een vrouw die met je mee vliegt... graag mee naar de hellingen gaat, en naar wedstrijden...
een vrouw die niet grommelt omdat de eetkamer tafel vol bouwrommel ligt terwijl het eten opstaat, omdat het HAAR vliegtuig is waar ik aan bezig ben...
een vrouw die met plezier de hobby mee financiert...

bij nader inzien heb ik het zo slecht nog niet getroffen ;)

maar weer OT nu ;)

Och, 3 seconden Off Topic is niet erg hoor.

Die vriendin discussie hoef ik hier ook niet meer te voeren. Die van mij accepteerd de hobby maar dat is it. Heb haar eens meegenomen naar het veld maar dat was ook geen groot succes, er was geen wc, hahaha. Vrouwen ...

Heb vervolgens maar eens speciaal voor haar een vliegtuig fel roze gecovered en met plakletters haar naam erop gezet (jaja, liefde gaat ver hoor) en zelfs dat had geen succes.

Tja, blijft het er toch bij dat zij mijn hobby accepteerd en ik haar schoenen/handtassen/kleding-tik die langzaam onze slaapkamer omtoverd in een walk-in closet :p.

En nu nog wat beter weer (tot eind deze week is volkomen ruk), heb zin om alle nieuwe tips in de praktijk om te zetten :).

Heb haar eens meegenomen naar het veld maar dat was ook geen groot succes, er was geen wc, hahaha. Vrouwen ...

oooohh!! DAT is de reden waarom er int weekend zo veel vrouwen rondhangen bij ons op de club... een warme kachel in de kantine, en een WC... nog wat thee of koffie, en meer heeft een vrouw niet nodig... alles is aanwezig op onze club, dus vrouwvriendelijk! ;)

ja, het weer.... het ziet er echt tering uit! 10bft... lijkt wel of we Sandy over de vloer krijgen, maar ze is aan de andere zijde van de wereld bezig met F3K piloten te treiteren!

Dat is jammer, sowieso al weinig vrouwen in deze sport.

Zal de vrouw rondjes slingerend met de deegroller maar niet meerekenen :p (niet te serieus nemen).

En offtopic is niet erg joh, wordt toch pas weer ontopic als ik weer heb kunnen slingeren. Maak dan direct ook een nieuw fimpje voor analyse :).

Ondertussen ook al een aanbod gekregen van een mede slingeraar van Thermiek 58 om eens te komen trainen, ga ik zeker doen.

Dus kwebbel rustig verder ;)

Vrouwen ,geen probleem, zolang het maar niet die van mij is...ik kan alleen een beetje vliegen en plaatjes maken, voor de rest is ze in alles beter, dus please, in de struiken pissen!
Het weer; ruk. goed voor vliegvaardigheid en reparatie ervaring opdoen hierna...

mijn vrouwtje zal deelnemen aan de winterpostal :) helaas, maar aangezien ze niet zelf kan werpen, zal ik voor haar gooien.

verder moet ze zelf maar met de knuppels in de soep roeren... van mij moet ze geen aanwijzingen verwachten... i'm just the chronoman! ;)

Back