hahaha, zo herkenbaar je redenatie! goed van je om eerst eea te overwegen voordat je je ergens volledig instort.
ik begrijp uit je verhaal dat je al veel plezier haalt uit het vliegen zelf en ook zweven doe je al. Ik ga ervan uit dat je dan redelijk bekend bent met het thermieken en andere facetten van het zweefvliegen. Stel je nu eens voor dat je 95% van de nadelen die er zijn met het vliegen verdwijnen? laten we beginnen met de tijd, in een uurtje kan je nog ff heerlijk vliegen, geen lijnen die uitgelegd moeten worden of ander gedoe, lipo erin en gaan. dan de ruimte, bijna op elk veldje kan je vliegen, wanneer je je gezonde verstand gebruikt en op veiligheid let kan je werkelijk overal terecht. Het geluidsloze stijgen zorgt voor verwondering ipv klachten bij eventuele kijkers.
Je merkt het al, helemaal objectief ben ik niet meer, maar ik kan rustig zeggen dat ik elke uitdaging die ik verloren was in andere klasses dubbel en dwars terug krijg met het dlg-en! het afstellen, thermiek, het werpen, de wedstrijden met bijbehorende tactieken etc..eindelijk een klasse waarbij je al je kennis en (on-)kunde uit de kast kan halen.
Ik denk dat er 80% kans is dat je na aanschaf van een dlg je andere kisten laat versloffen en wegdoet

ik heb nog wel n mooie salto hier liggen

200,- is een realistisch bedrag voor een gebruikte dlg, wordt geen superstrakke dan maar goed genoeg om lekker te vliegen en de ''schwung'' te pakken te krijgen. een duurdere is er altijd wel te vinden.
Kortom, schaf zo'n dlg-tje aan en kom gezellig in de bellen met ons vliegen, je zult er zeker een uitdaging aan hebben, plezier en gezelligheid is voor ons normaal! f3k rules