DLG uit China

Nog een Chinees.
Lijkt erg veel op het model van Oshmen. Of is die het nu.

product-Top Sky
IMG_8135.jpg

photo077.jpg

DLG in Beijing

Frans

De DLG met beplankte vleugels staat op R2hobbies te koop voor €142,- incl. verzendkosten:
R2hobbies.com - 4 Channel RC EP 1.5M Soaring Thermo DLG Glider, Fiberglass / Balsa Wood Made, rcpl71034

01.jpg

11.jpg

heeyik vroeg me af beplankt?
ik vind dit zeer intresant voor een beginner het vlieg gewicht valt opzich ook nog mee als ik het voor zover als ik er verstand van heb vergelijk
maar vroeg af deze tekst

Main wing and tail wing are fully pre-covered with fancy plastic film.

wat bedoelen ze hiermeer dat het beplakt is met folie of is dit net als een vleugel die gebagged is ?
op de site hebben ze een foto van opzij maar heb er teweinig verstand van om te oordelen waaruit de vleugel nou is uit op gebouwd
het lijkt op balsa met een folie eromheen zoals ik het zie :$
http://images.r2hobbies.com/rcpl71033/07.jpg

ter vergelijking tot de poolse dlg pulsar (of 2de hands wat ik niet kon vinden )

EDIT : ik reply op de verkeerde het zou om de blauwe moeten gaan de 4 kanaals

grtz lip

Laatst bewerkt:
03.jpg

heeyik vroeg me af beplankt?
ik vind dit zeer intresant voor een beginner het vlieg gewicht valt opzich ook nog mee als ik het voor zover als ik er verstand van heb vergelijk
maar vroeg af deze tekst

Main wing and tail wing are fully pre-covered with fancy plastic film.

wat bedoelen ze hiermeer dat het beplakt is met folie of is dit net als een vleugel die gebagged is ?

Model heeft een gebaggede vleugel.

op de site hebben ze een foto van opzij maar heb er teweinig verstand van om te oordelen waaruit de vleugel nou is uit op gebouwd
het lijkt op balsa met een folie eromheen zoals ik het zie :$
http://images.r2hobbies.com/rcpl71033/07.jpg

Balsa is alleen een eindrib die nodig is tijdens productie (indien er halve vleugels worden gebagged)

ter vergelijking tot de poolse dlg pulsar (of 2de hands wat ik niet kon vinden )

EDIT : ik reply op de verkeerde het zou om de blauwe moeten gaan de 4 kanaals

Yep die blauwe moet je hebben.

Frans

heey

Nou, die blauwe heeft zijn stabilo als volgt gemonteerd...

04.jpg

thnx voor het advies frans bal

is dit niet goed wubbe?
en zitten er dan nadelen aan ?
ik loop al anderhalf jaar met het idee voor een dlg
heb zelfs al schuimkernen maar zie een beetje op tegen het baggen
ook omdat ik de bag instalatie nog moet maken en niemand ken die het me ken leren of een instalatie heeft

deze heeft een gunstige prijs voor een beginner )
en het gewicht ligt volgensmij niet zo hoog ter vergelijking tot andere modellen

vroeg me alleen nog af is dit het waard als beginneling? of is het advies om toch door te zetten met eigenbouw of een wat duurdere die mischien lichter en steviger is
waardoor dus mischien makkelijker te vliegen is

grtz lip

ps bedankt voor alle hulp tot nu toe

Laatst bewerkt:
Het idee van de constructie is prima, zo wordt het op veel dlg's uitgevoerd. Het gaat Wubbe denk ik meer om de uitvoering. Het houten blokje waar het stabilo op rust is helemaal vierkant gelaten, nergens afgerond. Kleine moeite om dat mooier / aerodynamischer te maken. Het vertikaal staartvlak steekt maar heel weinig in de staartboom. De staartboom kan je veel beter een stuk verder inzagen waardoor het staartvlak wat verder naar voren kan worden geplaatst. Naar voren is minder gunstig voor de stabiliteit, maar deze bevestiging gaat het bij echt hard gooien niet overleven vrees ik. Ik zou liever de staartboom tot net voor het scharnier van het richtingroer laten lopen.

Daar gaan we weer....

is dit niet goed wubbe?
en zitten er dan nadelen aan ?
Nou... ik vind het niet echt mooi. En erg aërodynamisch ziet het er ook niet uit. Bovendien moeten de vezels verticaal lopen. Tenslotte is het blokje 'koud' op de staartboom gelijmd. Ik ken DLG piloten die zodanig gooien (zie een posting hierboven ;)) waarbij dat blokje de eerste worp niet overleeft.
ik loop al anderhalf jaar met het idee voor een dlg ... vroeg me alleen nog af is dit het waard als beginneling? of is het advies om toch door te zetten met eigenbouw of een wat duurdere die mischien lichter en steviger is
waardoor dus mischien makkelijker te vliegen is
Anderhalf jaar. Tsjonge. Wat zonde van de tijd.
Bestel de tekening van de Mimi. Eenvoudig te bouwen, niet duur en vliegt goed. Daar heb je helemaal geen ge-bagde vleugels voor nodig!

Leon

Laatst bewerkt:
Nou... ik vind het niet echt mooi. En erg aërodynamisch ziet het er ook niet uit. Bovendien moeten de vezels verticaal lopen. Tenslotte is het blokje 'koud' op de staartboom gelijmd. Ik ken DLG piloten die zodanig gooien (zie een posting hierboven ;)) dat dat blokje de eerste worp niet overleefd.
Anderhalf jaar. Tsjonge. Wat zonde van de tijd.
Bestel de tekening van de Mimi. Eenvoudig te bouwen, niet duur en vliegt goed. Daar heb je helemaal geen ge-bagde vleugels voor nodig!

Leon

tjah erg zonde van de tijd maar erg zit ook iets positiefs aan
ik heb intussen mijn eerste vliegtuigen gevlogen in deze periode
waaronder mijn shocky dit is geen beginners vliegtuig dat weet ik maar ben van de ruim 25 vluchten maar 3x gecrashed waar lichte schade enkelt aan over bleef
maar het begint weer te kriebelen shock flyers was niet mijn intentie maar dlg alleen ik zag er een beetje tegen op
ik heb zojuist f3k gemailt voor de mimi tekening ennu maar hopen dat ik handig genoeg ben :)

bedankt alweer voor alle adviezen heren ik ben eruit beter zelf iets maken
btw wel frustrerend dat de juist zo mooie modellen zoals de fireworks zo duur moeten zijn

grtz lip

Even een paar vragen tussen door:
Wat is beter; een stabilo boven op de romp zoals bij deze blauwe en onder
de romp zoals bij de fireworx ?
Kan je nauwkeuriger sturen met het stabilo onder ?
Gaat het overtrekken dan ook goedmoediger ?

Ik heb nog niet met flapperons gevlogen.
Ik begrijp dat flapperons de trimming van het stabilo/hoogteroer
kan beinvloeden.
Heeft de lokatie van het stabilo effect op de beinvloeding van de flapperons op de hoogteroertrimming ?

Buizerd

De luchtwerveling achter de vleugel buigt af naar beneden. Als je het stabilo aan de onderkant van de pook zet komt deze in de werveling terecht. Aan te raden is het stabilo op de pook te monteren zodat deze niet in de verstoorde lucht zit.

Op internet is er ergens een video van.

Bedankt voor jullie reactie. Op het filmpje kan je met name het effect van
de flapperons goed zien. Goede bestuurbaarheid is nog belangrijker dan
goede stroomlijn oid.

Buizerd

Laatst bewerkt:
Tsja, er zijn ook DLG's met het stabilo onder de staartboom. Hopenlijk weten die ontwerpers nu ook dat dat onzin is.

Laatst bewerkt:
Back