Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De DLG met beplankte vleugels staat op R2hobbies te koop voor €142,- incl. verzendkosten:
R2hobbies.com - 4 Channel RC EP 1.5M Soaring Thermo DLG Glider, Fiberglass / Balsa Wood Made, rcpl71034
![]()
![]()
heeyik vroeg me af beplankt?
ik vind dit zeer intresant voor een beginner het vlieg gewicht valt opzich ook nog mee als ik het voor zover als ik er verstand van heb vergelijk
maar vroeg af deze tekst
Main wing and tail wing are fully pre-covered with fancy plastic film.
wat bedoelen ze hiermeer dat het beplakt is met folie of is dit net als een vleugel die gebagged is ?
op de site hebben ze een foto van opzij maar heb er teweinig verstand van om te oordelen waaruit de vleugel nou is uit op gebouwd
het lijkt op balsa met een folie eromheen zoals ik het zie :$
http://images.r2hobbies.com/rcpl71033/07.jpg
ter vergelijking tot de poolse dlg pulsar (of 2de hands wat ik niet kon vinden )
EDIT : ik reply op de verkeerde het zou om de blauwe moeten gaan de 4 kanaals
Nou, die blauwe heeft zijn stabilo als volgt gemonteerd...
![]()
Nou... ik vind het niet echt mooi. En erg aërodynamisch ziet het er ook niet uit. Bovendien moeten de vezels verticaal lopen. Tenslotte is het blokje 'koud' op de staartboom gelijmd. Ik ken DLG piloten die zodanig gooien (zie een posting hierbovenis dit niet goed wubbe?
en zitten er dan nadelen aan ?
Anderhalf jaar. Tsjonge. Wat zonde van de tijd.ik loop al anderhalf jaar met het idee voor een dlg ... vroeg me alleen nog af is dit het waard als beginneling? of is het advies om toch door te zetten met eigenbouw of een wat duurdere die mischien lichter en steviger is
waardoor dus mischien makkelijker te vliegen is
Nou... ik vind het niet echt mooi. En erg aërodynamisch ziet het er ook niet uit. Bovendien moeten de vezels verticaal lopen. Tenslotte is het blokje 'koud' op de staartboom gelijmd. Ik ken DLG piloten die zodanig gooien (zie een posting hierboven) dat dat blokje de eerste worp niet overleefd.
Anderhalf jaar. Tsjonge. Wat zonde van de tijd.
Bestel de tekening van de Mimi. Eenvoudig te bouwen, niet duur en vliegt goed. Daar heb je helemaal geen ge-bagde vleugels voor nodig!
Leon
Nou, die blauwe heeft zijn stabilo als volgt gemonteerd...
![]()