DLG vanuit rolstoel?

Het lijkt me bijna een mooie uitdagingen iets te bedenken dat je zelf kan lanceren!
Een flinke glasvezel stok kan misschien al een mooie zwiep maken, alleen even uitvogelen hoe je hem het best verbind met de vleugel, of beter/makkelijker als hlg lanceren maar dan met een zwiepstok.

Ik heb ooit tijdens mijn study een kart aangepast voor iemand met een dwarslesie, als je iets op een persoon kan maken is het best te doen, als de eis algemeen bruikbaar wordt dan is het hele andere koek
Veel succes!!!

ik zit zelf met een partner die graag wou dlg'en en heb vele avonden mijn hoofdje gebroken over het werpen... als je geen dlg kan werpen (mini) vanuit de schouder, zonder rotatie, dan kan je zeker geen extra hulpstukken gebruiken die de boel nog is zwaarder maken.

het enige dat je kan maken is een soort mechanische slingerarm (a la trebouchet, maar dan zijdelings...) het werpblad wordt dan door iets anders vervangen.

helaas is het volgens de regels verboden, waardoor je dus een werper nodig hebt op wedstrijden (weer een werpblad op de tip nodig dan)

kortom, laten gooien door iemand lost veel op!

wat de kart betreft, die zijn idd makkelijk te hermaken... heb het zelf ook gedaan ooit.
gas aan het stuur, en remmen was met een hendel als een handrem in de rally.

@ lenr, ik ga je eens een berichtje sturen met wat vragen etc ;) mss kan ik je op weg helpen , of raad geven.

idem een beetje,

Ik heb jarenlang als medisch technicus aanpassingen gemaakt voor gehandicapte kinderen en volwassenen...hoe krijg je mensen me een handicap, en soms zelfs zonder armen of benen weer aan hetzelfde plezier of hobby die zij vroeger hadden....

Mogelijkheden genoeg!

Tuurlijk is een helper noodzaak op wedstrijden, mechanisch slingeren is dan niet toegestaan, maar het lijkt me toch prettig dat je op een zomeravond ff kan oefenen terwijl je partner een biertje koud klaar zet, of gewoon lekker in het zonnetje kan zitten.

Van de andere kant is dan een haakje onder een mimi met een startlijn en elastiek het makkelijkst, als je maar een meter of 30 haalt

Veel leuke en interessante reacties! Bedankt iedereen!

Ik zit inderdaad in een elektrische rolstoel, werpen met een hulpmiddel lijkt me niet echt praktisch. Ik heb sowieso iemand nodig, al is het maar om de DLG vanop de grond op te rapen, die persoon kan hem dan evengoed werpen :) Toch bedankt om mee te denken!

Succes Jen,

Ik hoop dat je snel wat bruikbaars vind!!!

Gaaf dat er altijd nog echte doorzetters zijn!!!
Zo verfrissend tenopzichte van sommige die niet op het werk komen wegens een kriebel in de keel!!

Succes

als je een beetje handig bent kan je een dlg ombouiwen naar electro , niet toegestaan op een wedstrijd maar wel om te oefenen , het kan zelfs licht genoeg gemakkt worden dat je het verschil met een dlg amper zal merken...

Mocht je komende zondag de mogelijkheid hebben naar de MiMi meeting in Utrecht te komen, mag je met mijn MiMi best even sturen, genoeg mensen die 'm achter elkaar voor je willen gooien hoor ! Dan weet je alvast zeker dat je verslaafd aan dlg-en weer naar huis gaat ! :D

als je een beetje handig bent kan je een dlg ombouwen naar elektro , niet toegestaan op een wedstrijd maar wel om te oefenen , het kan zelfs licht genoeg gemaakt worden dat je het verschil met een dlg amper zal merken...

Hallo Kristof,

Heb je hier al ervaring mee , want de ruimte in een full Dlg is maar heel beperkt ?
Aan welke setup onderdelen qua merk en type zit je dan te denken om dit toe te passen ?
Met vriendelijke groet Xat

Hallo Kristof,

Heb je hier al ervaring mee , want de ruimte in een full Dlg is maar heel beperkt ?
Aan welke setup onderdelen qua merk en type zit je dan te denken om dit toe te passen ?
Met vriendelijke groet Xat

ik heb geen ervaring maar het moet zeker kunnen , motor kan eventueel buitenloper zijn die voledig uit de romp zit , een kleine esc en lipo valt vast wel te vinden...

Back