DLG'ers in overijssel / Enschede?

Beste DLG'ers,

Zijn er hier ook mensen die uit de buurt van Enschede / Overijssel komen en het leuk vinden om eens met een of meerdere DLG'ers te meeten om ergens te gaan vliegen?

Ik ga deze week m'n twister 1 fixen en dan weer eens wat vliegen, het leek me wel leuk om met gelijkgestemden dit een keer te doen. Wellicht zou je zelfs wedstrijd kunnen oefenen.

Overijssel biedt vast mooie plekken om te DLG'en toch ben ik al diverse keren van weilanden weggestuurd ( het is niet altijd duidelijk aan wie een weiland toebehoort ) dus tips waar je goed met je DLG terecht kan in de omgeving zijn ook meer dan welkom!

Hey jorrie,

Woon zelf in oldenzaal en vlieg zelf bij de trmc op de vliegbasis.
Wij hebben daar een mooi veld om te vliegen, ook paar clubleden doen bij ons aan dlg, dus kom eens een keer langs.

Gr, niek

Hoi Jorrie

Ik vlieg samen met een vriend ook dlg in Enschede(Op dit moment de helios en de stobel v3 en de xxlite)
Lijkt ons wel leuk om keer samen te vliegen.
Laat het maar weten waneer je een keer kunt ,misschien aankomend weekend?

Hey,

Bedankt voor de reacties leuk om te lezen dat er meer DLG'ers zijn.
Trmc staat op m'n planning maar vaak 's avonds nog even vliegen en vlieg ook vaak "in het wild"

@huffie
Ik repareer momenteel mijn twister met wat geluk moet dat lukken, we kunnen via private berichtje wel even contact info uitwisselen. Waar gaan jullie meestal vliegen? Verder dit weekend kan ik wel dat is geen probleem, moet alleen me dlg nog even fixen en opnieuw afstellen hopelijk lukt dat vandaag of morgen.

Hallo Jorrie,

Naast de Trmc kun je ook prachtig vliegen op ons veld van de modelvliegclub losser. Het is een groot veld (in Beuningen) waar alleen gevlogen wordt met zwevers en zwevers met electroaandrijvingen. Veel rust dus om lekker te kunnen vliegen. Binnenkort gaan er meerdere leden beginnen met DLG. Je bent van harte welkom. Voor meer informatie zie ook Modelvlieg club Losser
Mocht je meer info nodig hebben dan kun je me altijd een mailtje sturen. (Dinsdagavond is onze clubavond).

Uiteraard is Trmc ook een prima oplossing.

Succes met je keuzes.

Groeten,

Brian

Ik vlieg soms met dlg's en woon ook in Enschede. Lijkt me leuk om dat met wat meer mensen te doen. Ben niet weg van vliegclubs en beschik zelf over mooie vliegplekken.

Groet robert.

vliegen

Hoi allemaal.

Bij een club is het leuker, zeker bij de modelvliegclub losser, veel met de zelfde passie geen motorvliegers maar de echte zwevers.

Mijn DLG van pcm.at is bijna gereed verwacht aanstaand weekeind de eerste vlucht.

gr. Gert

Ik heb ook nog steeds vertraging met reparatie van Twister,
de stuurlijnen moeten vervangen worden en de balansbox zit zwaar in de weg :S
hoop e.a zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.

Kunnen nog wel een keer binnenkort met z'n allen ergens afspreken in Enschede ergens in het weekend of op een mooie zomeravond ( laten we hopen dat er nog vele komen voor het weer herfst wordt )

Ik ga ook beginnen met DLG'en nadat ik verslingerd ben geraakt met de HK birdplane (staartloos balsa 0,8m vleugeltje)

Keer wat anders and 3d-heli vliegen. Ontspannende bezigheid :)

Ben aan het plannen hoe ik het ga doen, een Notos 1,5m op het oog, maar wil eigenlijk er een geheel zelf maken/vacuum-baggen.

Zijn er ook leden in de buurt die momenteel zelfbouwen? Zou graag eens willen zien wat er allemaal bij komt kijken. Filmpjes/topics op internet zat gezien maar lastig in te schatten of het realiseerbaar is voor mij.

Ik ga binnenkort eens kijken bij de Trmc als ik eens een weekendje vrij heb.

Sinds kort ook helemaal verslingerd. Ik vlieg in de omgeving van Enschede.
Het lijkt mij leuk om met andere dlg-ers te vliegen of ervaring uit te wisselen.
Ben graag van de partij als er in de omgeving geslingerd wordt.

Hallo Mario,

Zoals Gert hieronder al beschreef ben je van harte welkom bij de Modelvliegclub Losser. Zie voor details ook de website www.modelvliegclublosser.nl
Er zijn meer mensen die DLG vliegen of willen vliegen. Daarnaast beschikken we over een fantastisch veld. Dit jaar is hier ook een NK wedstrijd gehouden.

Laat maar weten of je meer informatie nodig hebt.

Groeten,

Brian

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Brian,
Bedankt voor de reactie. Modelvliegclub Losser is zeker een optie. Het is inderdaad een prachtige lokatie. Ben ook nog wel even bij de nk gekeken.
Ik zit op dit moment wat krapjes in de tijd waardoor ik niet zo snel lid van een club zal worden, maar ik houd het zeer zeker in gedachten. Ben namelijk al op meerdere plekken weggestuurd:-/
Groeten,
Mario

De vlieglocatie van modelvliegclub losser ligt tegen Denekamp aan als ik dat goed heb gezien. Ik zoek eigenlijk ook iets op fietsafstand. Een hele dag mezelf vrijplannen op zondag lukt maar zelden.

Mario, mocht in de buurt van Glanerbrug eens gaan slingeren stuur maar eens een PB. Ik heb een weiland gevonden, gemeentegrond die een boer beheerd, waar de buren geen probleem hebben als ik daar sta. Kan er alleen niet terecht als ze weer eens aan het gieren zijn of het gras te lang word. Wil natuurlijk niet teveel plantjes doodtrappen.

Groet,
Rasmus

Back