Wat een onzin, student, we verschillen van mening over de gevaarsetting en beargumentereen dat beide. Dan gaan blaffen omdat je mod bent, slaat nergens op.
In het verleden zijn hier heel veel discussies over veiligheid en helivliegen gehouden, over 3D vliegen in het bijzonder, en toen vond iedereen dat alles gewoon kon en veilig was, dus moet je nu niet gaan miepen over dit soort filmpjes.
Hier gebeurt niet iets wat ook maar iets meer of minder veilig of gevaarlijk is dan op een club waar 3D gevlogen wordt.
Ik denk dat 95% van de helivliegers, als ze opstijgen, eerst gaan hoveren binnen de 1.5, 2m.
Kijk nou eens filmpjes van 3D evementen, let op afstanden tot het publiek, tot vliegers, enzovoort. Als je deze filmpjes gevaarlijk vind, moet je dat ook gevaarlijk vinden.
Dat vinden jullie niet, dus dan moet je ook niet over dit filmpje gaan zeuren, zo'n beetje het ergste wat er op dat filmpje zou kunnen gebeuren, is dat iemand een deuk in het dak van z'n auto krijgt. Dat overleeft ie ook wel.
Deze jongen heeft het vertrouwen in z'n materiaal en zichzelf, om er zo me te gaan vliegen. Daarnaast zal hij extra alert zijn. Zo bekeken, is dit misschien zelfs nog wel veiliger dan de gemiddelde clubvlieger.
Als er iemand bij een club op 1.5m gaat staan 3D-en, zal men dat alleen maar prachtig vinden en aanmoedigen tot lager, dichterbij, enzovoort. Ik ben nog nooit op een club geweest waar helivliegers elkaar aanspraken over veiligheid, dat is doorgaans ook geen succes en garantie op ruzie, want modelvliegers houden nu eenmaal niet van opgeheven vingertjes.. tenminste, niet als dat vingertje tegen hunzelf opgeheven is