door de laders het bos niet meer zien

ik zit me nu een poos in te lezen over laders en hoe meer ik lees hoe moeilijker het word

wie o wie kan mij helpen met het kiezen van een lader

dit wil ik dat hij kan

laden
ontladen
deepcycle = helemaal laden dan ontladen en dan weer laden
overlaadstop dus als de accu vol is moet hij stoppen

deze accu's heb ik

Robbe Futaba zender accu 9,6 V 850 mAh

Graupner ontvanger accu 4NH-2000RX 4,8 V 2,0 Ah

en deze accu's in mijn startkist

2x global es2-12 (12v, 2.0 ah) sealed lead battery

lippo ben ik nog niet uit of mijn lader daarmee moet omkunnen gaan ballancer weet ik dus ook niet

prijs max 100euro

dus wie heeft er advies over welk type lader ik kan nemen

mvg

een newb

ik zou je dan adviezeren om een graupner ultramat te kopen (ik heb de ultramat 16 en die kan echt alles laden)

Of de tegenhanger; de Elysium LX60B Pro. 119 euro
Uitstekende lader. Kan alles laden, ontladen, cyclen...
van nicad, nimh, loodaccus en lipo's van 1 tot 6 cellen.
Balancer wordt erbij geleverd.
kan op 220 als op autoaccu...
en alle accus stoppen met laden als ze vol zijn ;)

Bij de Elysium LX60B Pro zit de balancer al in de lader ingebouwd.
Je krijgt er een kabel en 2 printjes bij waarmee je diverse soorten lipo's kunt balancen.

bij de ultamat 16 zit ook een balencer ingebouwd die kost hier om de hoek in de winkel 119 euro

bij de 14 zit geen balencer maar hij is wel lippo ready dan zou ik later er dus een balencer bij moeten kopen maar die kost maar 80 euro

dat is nogal een verschil aangezien ik dus niet weet of ik ooit iets met lipo's ga doen, Wat zouden jullie doen?

hij is wel klaar voor lipo er zit alleen geen balencer op
kan je later er dus wel aan toevoegen

arrgh moeilijk

Later een balancer kopen kost dan ook weer geld wat het uiteindelijk duurder maakt.
Als bij je om de hoek de ultramat16 (wat overigens ook een uitstekend ladertje is hoor) 119 euro kost...hebben ze de elysium dan niet ?....over het algemeen is die nl goedkoper dan de Ultramat terwijl het kwalitatief absoluut niets onder doet.

nee volgens mij niet en die 16 is nu in de aanbieding voor 119 vandaar maar dat andere merk wat is daar dan anders aan als de kwaliteit niet onder doet minder complete set ofzo?

Nee...juist erg compleet.
Maar wat er anders aan is is dat het een andere fabrikant is...die er blijkbaar minder aan hoeft te verdienen :)
Maar evenzogoed is die Ultramat16 voor 119 euries echt geen miskoop en zeker niet te duur.

mhh ik neig nu naar de ultaramat 16 dan omdat mocht ik ooit lippo gaan gebruiken dan heb ik al meteen een geschikte lader en bovendien het gemak van om de hoek kunnen halen

mare zijn er nog meer alternatieven dan de ultramat 16 en de elysium lader?

Ik heb deze lader en ben daar erg content van. Kan alles laden en doet dat zeer gebruiksvriendelijk..
En de prijs: TJah, die valt natuurlijk weer super mee:D

Groeten
jan

Dat zijn zeker leuke laders en alleskunners.
Vergeet niet dat je dan een 12 volt voeding nodig hebt.
De utramat kan uit zichzelf op 220 volt.

Omdat die zoon voeding heeft ingebouwd, die moet je dus ook mee naar het veld sjouwen en betalen.

zekers lekker goedkoop heb alleen geen creditcard wel zeer interesant is hij ook in nederland verkrijgbaar?
Je hebt geen CrediCard nodig om daar te bestellen, gewoon een PayPal account aanmaken, Geen CC voor nodig.

Back