door water gereden HELP.

Hallo,

ik ben zo net, 30 minuten geleden gaan rijden met me water. Maar het wegdek was beetje nat, daarom was het glibberig. Ik gleed perongeluk uit en meteen in een kleine/middel matige plas van 5 cm diep enkel is wel mijn auto kapot? er kwam mega veel stoom vanaf, en de motor alles in nat.

wat kan ik nu het beste doen? Heb de motor er al af geschroefd en met een fohn doorgemaakt, de servo's ect doen het nog prima. Enkel ben ik bang dat er water in mijn motor zit..

Heeft iemand tips.. 3,5 cc motor btw.

Ik zou geen risico nemen en alles is demonteren. Let er wel op dat je zuiger op het bdp staat met de deksel eraf halen. Gewoon voorzichtig te werk gaan en alles droog maken, eventueel met je fohn of 1 nacht op een verwarming leggen. Daarna afterrun erin..........

Motor inderdaad helemaal demonteren en schoonmaken. Het nadeel van een hete motor die in het water terecht komt is dat de motor in luttele seconden afkoelt van 100+ graden naar veel lager. Het metaal krijgt daar een flinke opdonder van.

Maargoed, haal de motor voor zo ver je kunt uit elkaar, maak alles schoon met diesel (desnoods een nachtje er in laten weken), en dan alles weer netjes in elkaar zetten.

Spuit voor de zekerheid wel even WD40 bij de lagers van je auto, als je die een paar dagen laat staan zijn ze verroest ;)

De stoom is puur het water wat verdampt, daar hoef je je weinig zorgen over te maken.
Is het een on-road model of een off-road model? Als het bijvoorbeeld een 1:8 buggy is is er weinig kans dat er water in de motor is gekomen door een plas, die staat dan nog niet tot de carberatuer onder water.
Ik zou vooral je lagers goed droog maken, en ook even je koppeling.
Gewoon goed fohnen, en hem in de afterrun op de verwarming zetten, no big deal een plasje ;)

Motor starten en gewoon gaan rijden... Er is niks beters dan het water / vocht te laten verdampen door de motor flink te gebruiken. Al het vocht zal verdampen en de olie in de brandstof voorkomt roestvorming.

Wel even een nieuw/droog ingeolied lucht filter monteren...

ja, ik ben juist bang dat er water door de luchtfilter is gekomen. ivm de luchtfilter zeik & zeik nat is. Ook de binnenkant de verbuizing als je snap wat ik bedoel. ik heb alles nu aan het droge net al flink zitten fohnen. ik kijk morgen wel wat het word.

anders word het sparen voor een nieuwe motor.

Wel nee, water is geen probleem. Even nieuw luchtfilter erop en lekker gaan rijden. Laat die motor lekker warm worden, dan verdampt al het water...
Eigenlijk had je meteen met een ander luchtfilter moeten doorrijden, dat had nog beter geweest...

Zoals Bart zegt, starten en rijden..
Na het rijden de motor helemaal inspuiten (binnen en buiten) met WD40...

Boot motoren staan soms vol water... dan gebruiken we ook de bovenstaande methode.

zo net geprobeerd weeer te rijden . hij ging aan en naar 1 a 2 seconden viel hij uit en krijg hem nu niet meer aan. alles geprobeerd.. Licht nu al vanaf 1 uur weer te drogen buiten ..

iemand tips?

hij doet het weer!

eerst even ''ontzopen'' toen wat nieuwe bezine zitten pompen & andere gloeiplug erin en gassen! Hij rijd nu nog beter dan voorheen.. beetje raar.

Maar bedankt voor jullie moeite!

Back