Doorbranden van speedcontroller! HELP !!!

Vandaag 2 speedcontrollers naar de knoppen; Honey Bee King 2!
Dit is al eerder gebeurd. Dus nu 4 naar de knoppen!
Inmiddels motoren vervangen (borstelmotor EK1-0006; nieuwste type zit er nu in met verwisselbare koolborstels en de motor is kogelgelagerd).
Met de (oude) motor los/niet aangesloten en een goede (nieuwe!) accu geen problemen; alle servo's werken; gyro lijkt gewoon te werken. Met de (oude) motor vast/aangesloten en een oudere E-Sky 1000Mah accu (12,6V; iedere cel van de drie werkt...): regelaar brandt door! Kan de accu de oorzaak zijn? (de bec-draadjes zijn opnieuw gesoldeerd/geïsoleerd) Heeft al wel bijna 80 cyli gedraaid!?????

Net 2 nieuwe regelaars gehaald voor beide King's waarmee ik vlieg!
Kan het zijn dat van de ontvanger voor beide heli's nou net het regelkanaal (kanaal 3) stuk is? Zou wel heel toevallig zijn...

Wat zou het anders dan nog kunnen zijn?
Zit met mn handen in het haar!!!
HELP!!!!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
Ik zou denken dat er een mechanische probleem is. Er is iets wat je spullen te zwaar belast. Anders de BEC
Groeten
Martin

:D:D@Martin 49; @Ron van Sommeren;

Mechanisch alles in orde!
Probleem inmiddels zelf kunnen oplossen:music:.
De oude (ruim 80 cycli gebruikte, 3 stks, E-Sky 1000Mah) gaven de moeilijkheden (toch "lekstroompje"). Na plaatsen van de gisteravond nog op de valreep geritselde 2 regelaars (aerotronic; rond 19u(!), woon in de buurt) en vervanging van 2 lipo's (de 3 oude in de rode bak), heb ik weer lekker gehovered met de BEIDE, uiteraard opnieuw afgeregelde, King's! Zo tijd om te slapen! :sleepy::sleepy:

By the way: ik heb alléén per cel en per totale accu, dus onbelast, geen afwijkingen kunnen meten met o.a. mn digitale multimeter.
Nooit kunnen vermoeden, dat daar de fout zat!
Trouwens: waarom Ron stel je de vraag naar de "stromen bij max pitch"; dat snap ik niet...
Beide bedankt voor jullie reactie.
Gr,
een in euforische stemming verkerende Taya-chan! Zo nou echt... :sleepy::sleepy:

Trouwens: waarom Ron stel je de vraag naar de "stromen bij max pitch"; dat snap ik niet...

Alleen een teveel aan Ampere laatje regelaar opbranden .

Of je hebt nu sterkere regelaars of Lipo,s die niet zoveel afgeven .

De oorzaak is dus nog steeds niet opgelost . ;)

Mvg Johan

Alleen een teveel aan Ampere laatje regelaar opbranden .

Of je hebt nu sterkere regelaars of Lipo,s die niet zoveel afgeven .

De oorzaak is dus nog steeds niet opgelost . :wink:

Mvg Johan

De regelaars zijn, net zoals de vorigen, 20A E-Sky. De nieuwe accu's zijn twee E-Sky driecells lipo's van 1000maH en 11,1V en nog twee van Fullymax of zo met verder "dezelfde" specificaties (nou ja, 15C en die van E-Sky 10C); net zoals de accus die ik heb weggesmeten.

Vanochtend ben ik erachter gekomen dat de blootliggende draadjes van de accu de oorzaak waren. Ik had er krimpkous omheen gedaan, maar kennelijk veroorzaakte het toch nog kortsluiting.

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor het meedenken ~

Laatst bewerkt:
Back