Doorsnede Hollandse Tweedekker

De laatste tijd weer wat latjes gelijmd op de clubavond

13cf82cb7caa4ae01165e044803c8be2.jpg

b37ef51d731ac8c7393c10eb74b03324.jpg

Nu volgend dek gaan afrekenen

Ga je het ruim nog vullen met iets ? Kan je er dan nog wel bij ?
Daar komt zeker nog een en ander te liggen. Is ruim genoeg om erbij te komen.
Ga nu eerst de kanonnen in dryfit monteren, daarna dit deel in lichte beits zetten en dan volgend dek erin.
Diverse kleine attributen kunnen er nog later bij geplaatst worden.

Indertijd ook een doorsnede van de Victorie gemaakt in 1:100 en daar lukte het ook, deze is schaal 1:75

Niet veel zichtwerk de laatste tijd. Veel schuren etc en openingen voor kanonnen afwerken.

Zag verder nog een fout dat het dek er scheef in lag. Dus dat maar los gemaakt en na drogen weer keurig vastgezet.

PS: deze bouw ik alleen op de clubavonden en zal over paar weken de kast in gaan tot najaar, aangezien we vanaf eind april weer wekelijks gaan varen.

Vanaf deze week ga ik weer geleidelijk verder met deze doorsnede.
Wat betreft afwerking kijk ik met scheef oog naar de kit die in ontwikkeling is, naar geef er mijn eigen draai aan.
Ik bouw deze zoveel als mogelijk met onderdelen die ik in voorraad heb uit diverse restanten van pakketten van mijzelf en enkele opruimingen bij anderen.

Hoofddoel voor deze bouw is om iets kleins te hebben voor op de clubavonden can onze modelbouw club.

Kunnen de kanonnen zover naar achteren rijden zodat de mondingen van de lopen zo'n 60 cm binnen de scheepshuid komen? Ik zou denk ik het roosterluik heel wat smaller maken. Anders kunnen de lopen niet worden schoongemaakt na het afschieten en dan moeten ook nog het kruid en de kogels er in.
Constant

Back