Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

En de achtermotor hangt:
do70.jpg

do71.jpg

do72.jpg

ik ben alleen nog steeds van mening dat er iets aan die lak moet gebeuren... weatheren is mooi, maar dit gaat me iets te ver :mrgreen:

Wie weet Danny,

Als ik tijd over heb zal ik hem even in wat "nieuwere" kleuren steken al zal de striping niet heel veel veranderen.

En geen tijd over? jammer dan, dan moeten jullie het er mee doen ;-)

Niks aan doen Berto,dit ziet er perfect uit.
Die kist moet er lekker smerig uit zien van de kruitdampen en alle andere smerigheden.

Mvgr hans

We zullen zien, misschien dat met een beetje poetsen de orginele verflaag er nog goed onderuitkomt.

Berto, hang daar aan die muur naast dat gereedschaprekje nou eens een O-2 afbeelding over de poster van die brave bak...
Dan krijg je er vanzelf weer zin in, want deze is natuurlijk volgende week al af, nou ok, misschien de week erna.
CU

Hahaha :rolling:

Over 2 weken af............... was het maar waar :roll:

En die O-2? mwah, denk het niet :nooo:

ik vind hem geweldig zo
net of i in w o 2 is gebouwd en ergens is opgedoken in een opslagloods
oud smerig maar apart

Wat een gave kist is dit!

Berto, de uitlaat van de achterste motor is tegen de vliegrichting gericht. Krijg je dan geen problemen met de prestatie van de motor? (t is maar een idee hoor...)

(zonde van die brandstofmotoren die niet passen. Ik weet een mooiere oplossing, maar zal hem niet verklappen. :p )

Zo we moeten toch even wat voort gaan maken ;-)

De prestaties met de uitlaat op deze manier zijn net zo goed, echter kan ik nog besluiten om de uitlaat naar beneden te laten richten anders komt er zeker wel een deflector voor.

En elektro??? NEEEEEEEE ;-)

Zo een aantal servo`s hebben al een plekje gekregen:
do73.jpg

Deze servo`s zitten wat verder naar voren dan in versie 1, ze zitten nu onder de cockpit.

Laatst bewerkt:
En een gat in de romp gezaagd:
do74.jpg

Daar moet het neuswiel in komen die zit iets verder naar voren dan op versie 1 (op de schaallokatie).

Vanmiddag eindelijk even tijd gehad om 3 sets lange rode Sullivan push/pull rods te halen.

En vanavond ook maar direct ingebouwd:
do78.jpg

Zal meteen even de layout vertellen:
Linksboven komt de servo voor het linkerhoogteroer,
rechtsboven komt de gasservo voor de achter motor,
linksonder is de servo voor het rechterhoogteroer,
rechtsonder de servo voor de voormotor,
en in het midden de servo voor de bovenste en onderste richtingsroer + neuswielbesturing.

Hoogte- en richtingsroeren zitten allemaal vastgekoppeld, servo`s erin en dat moet werken.
Achterste gaskabel ligt er ook al maar moet nog aangesloten worden.

Maar dat is allemaal voor de volgende keer.

Streven wordt om eind deze maand de kist vliegklaar te hebben...................................

Laatst bewerkt:
De grote man wil de Pfeil ook zo snel mogelijk af hebben en helpt hier en daar een handje mee.
do79.jpg

do80.jpg

Wel makkelijk die kleine handjes passen overal tussen ;-)

En de servo`s geplaatst, aangesloten en ingesteld :D
do81.jpg

Volgende klus is neuswiel en hoofdwiel intrekmechanisme`s pas zien te maken.

En een beetje met de neus aan het klooien geweest:
do82.jpg

De neuspoot zou een nog wat grotere hoek mogen hebben naar voren toe maar dat is niet echt haalbaar.

Wel moet de neuspoot gemodificeerd worden omdat deze eigenlijk nu iets te kort is.
Ook zouden er nog grotere banden gemonteerd moeten worden.

Hoofdwielen zijn nu 120mm en neuswiel 73mm,
dit zou moeten zijn 144mm om 96mm.

Echter blijf ik de huidige wielen gebruiken, met een verlengde neuspoot zou de kist dan op juiste schaalhoogte moeten staan.

We zullen zien tzt ;-)

Back