Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Bij gebrek aan een vleugel (die neem ik morgen weer mee) maar alvast met de tankinstallatie begonnen.

Zo de achtermotor "last" hebben van slangen van +/- 50cm lang?
De tank ligt wel lekker hoog en daardoor zal de motor altijd wel lekker voozien worden van brandstof dus ik denk dat ik het zo maar ga proberen.

Mocht het niet werken dan kan ik de tank altijd nog direct voor de motor plaatsen.

Ook zal ik nu een gloeisysteem inbouwen (als er toch gewicht voorin moet dan maar nuttig gewicht ;-) ).

Dit weekend moet er gewerkt worden en ik daardoor heb ik mooi de tijd om weer wat aan te rommelen (althans dat hoop ik ;-) ).

Komende 2 dagen wil ik kijken of ik de hoofdwielen pas kan maken in de vleugel, wordt dus redelijk wat breek- en paswerk.

Maar eerst zal ik even moeten gaan bepalen waar ik de wielen wil hebben volgens het 3 zijdenaanzicht en hoeveel ik de poten wil verlengen.

Verlengen? ja verlengen!

Ondanks dat ik aangaf dat de wielen eigenlijk te klein zijn wil ik deze toch behouden,
ten eerste omdat ik ze toch al heb en om nieuwe wielen aan te schaffen voor deze kist is iets te.
ten tweede, de nieuwe wielen zijn een stuk moeilijker (zo niet bijna onmogelijk) om mooi in de vleugel te laten vallen, ze zullen dan net te dik worden om vlak in de vleugel te passen.

Echter zijn dan nu de poten eigenlijk te kort, volgens het 3-zijden aanzicht kloppen ze wel maar dat is vanaf de romponderzijde gemeten.
De vleugel heeft echter een v-stelling waardoor de poten een cm of 2 a 3 hoger zitten en de romp in zijn totaal dus 2 a 3 cm lager uitkomt.

Nu had ik met versie 1 al een beetje "last"van het feit dat er weinig grondspeling was tussen het onderste kielvlak en de grond en dat ga ik nu dus een beetje vergroten op deze manier.

do83.jpg

do84.jpg

Nu eerst maar eens even gaan meten en aftekeken :D

Dank je maar dat moet lukken :yes:

Eind deze maand is nog steeds het doel, heb ik daarna nog 3 weken om hem "te leren kennen" ;-)

En nummer 2 "past":D
do88.jpg

Nu eerst alle leidingen en servokabels trekken en dan pas definitief monteren.
Maar het gaat de goede kant op dus eind deze maan gaan we nog steeds als doel houden :yes:

Hee da's rap gedaan Berto!
Ga je er nog iets van liggers of verstevigingen in aanbrengen?
Hoe gaan ze bevestigd worden of schuim je de boel gewoon vol?

Mooi hoor :D

Groeten, Ralf

Nop in eerste instantie geen liggers etc. heb de vleugel nog stevig genoeg bevonden.
MOcht na kompleet klaar zijn toch blijken dat de vleugels iets te veel "bewegen"dan komt er nog een ligger hier of daar in, maar dat bekijk ik nog wel even.

Helpt ook aan mee dat de vleugel met dun fineer oid beplankt is en niet met balsa.

Ga later als de kabels etc. getrokken zijn de boel vastlijmen/vol schuimen.
Weet niet zo of piepschuim tegen bruislijm kan anders zou dta nog wel eens een optie kunnen zijn hier en daar.

En ja het moet rap gaan, heb nog 3 weken ;-)

Weet niet zo of piepschuim tegen bruislijm kan anders zou dta nog wel eens een optie kunnen zijn hier en daar.
Ben niet zoveel aan het modelbouwen geweest omdat ik met het huis bezig was en zowaar denk ik een antwoord voor je te hebben.

Je kunt in mijn beleving prima die bruislijm of pur gebruiken met piep. Doe ik iig constant :mrgreen:

Grtz

b

PS stoer die retracts ;)

Laatst bewerkt:
:D ach plezier zullen we zowiezo hebben of we nu de haas of de vos zijn ;-)

Eerst de kist maar eens af hebben en er zoveel mogelijk mee vliegen voor Oss :yes:
De motoren moeten het goed doen, die komen zo uit de Skymaster en daarop liepen ze beiden perfect dus daar kan het niet aan liggen.

Ben nu ook wel benieuwd hoe het gewicht uitkomt, hoop iets lichter (halve kilo) uit te komen dan bij versie 1.

We zullen zien, voor die tijd is er nog heel wat werk te verrichten :roll:

Vandaag even de buisjes voor de slangen en kabels de vleugel in zien te drukken en de neuswielaansturing maken.
Misschien ook even alle retracts demonteren, smeren en weer assembleren.

Verder weinig bij me maar denk ook dat ik de nomad-3-mtr-twin-2x10cc-bosmodelair-25 weer eens ga schoonmaken, die is een beetje vies :-(

Laatst bewerkt door een moderator:
Schrik niet jongens, geen bericht betekent niet automatisch dat er niet gebouwd wordt :-)

Heb niet zo heel veel gedaan maar toch wel wat kleinere zaken.

Heb gisteravond de wielbakken erin gelijmd met bruislijm en dat zat vanochtend muurvast, moet nu hier en daar de ruimte tussen de wielbakken en de vleugel nog even opvullen.

Hoop vanavond de retract houders met bruislijm vast te zetten dan kan ik dat allemaal afwerken en kunnen de retracts erin.
Had ook blauw en rode luchtslangen besteld maar die zijn pas in Juli weer leverbaar, ga nu dus maar voor de zwarte ;-)

Zo stukje bij beetje komen we er dus wel ;-)
Nog 2 weken dus moet even doorbouwen :roll:

Had ook blauw en rode luchtslangen besteld maar die zijn pas in Juli weer leverbaar, ga nu dus maar voor de zwarte

Hoi Berto, de blauwe en gele slang 4 mm heb ik nog liggen, stuur maar een PBtje, ik hoor het wel.

Ger.

Hee Ger,

bedankt maar ze sturen nu de zwarte versie op als vervanger, kan daar ook wel wat mee ;-)

Toch bedankt :D

Zo, de neuswielbesturing werkt ook weer, moest even een nieuwe aanslag draaien zodat ik ook echt kan sturen op de grond :-)
Verlenging komt pas wanneer de kist in het geheel op zijn poten staat (ergens volgende week hoop ik).

Vanavond hopenlijk weer wat knutselen.

En weer wat gedaan.

do83.jpg

De ontvangerschakelaar met luchtaansluiting en luchtindicator.

do84.jpg

De achterstetank hangt boven in de romp, kijken of dat het houdt.
Qua zwaartepunt ook een stuk verder naar voren nu dan bij versie 1.

Back