Dornier Do-335 Pfeil 1:7 v2 (BosModelAir)

Dacht van wel he...

En we gaan zeker naar Oss toe werken, ben van mening dat dat nog makkelijk moet lukken.

hm, lijkt me mooi om deze kist in Oss te zien vliegen!

Dit is echt het type vliegtuig waar ik van hou: net even iets anders dan anders.

Dat vinden wij dus ook ;-)

Moet op zich allemaal wel gaan lukken, de retracthouders in de vleugel zitten ook vastgelijmd, dat moet nu allemaal alleen nog afgewerkt worden.
De vleugel is nu met de wielbakken op hun plaats ook weer steviger dan met die grote gaten erin.

wat moet er nu werkelijk allemaal nog gebeuren?
- wielbakken etc afwerken,
- flapservo inbouwen,
- rolroerservokabels plaatsen,
- rolroerservo`s inbouwen,
- tank voor de voormotore plaatsen,
- retracts inbouwen,
- wielpoten verlengen,
- luchtslangen aanbrengen,
- luchtschakelaar + servo monteren,
- neuswielbesturing aansluiten,
- lokatie voor de ontvanger en ontvangerakku bepallen (ver voorin waarschijnlijk),
- beschadigde delen door vervoer/stoten ed repareren,
- kist helemaal nalopen,
- waarschijnlijk de hele kist toch spuiten en voorzien van een 2K laklaag,
- MAIDENEN :D

zie je wel moet makkelijk lukken voor eind mei :roll: :lol:

De keuze vand e rolroerservo`s en flapservo is ook bepaald, rolroerservo zijn aan de servokabels in de vleugels gesoldeerd evenals de flapsservo.

Volgende stap is bepalen hoe ze neutraal staan en dan de servo`s definitief plaatsen.

die duitsers waren erg vervelen tussen 36 en 45 in maar ze hadden wel interesante modellen
heb een modeletje van een horten go 229 liggen en die wil ik gaan uitwerken op schaal 1/12 voor de combat
met electro impelers de spanwijte word dan ongeveer 1.39 meter
dus dat moet gaan
word aleen de vraag hoe vliegt het zo zonder richtingsroer
ik heb ook de m e 262

Neuswielretract zit, neuswielbesturing werkt ook, nu even de voorst tank monteren dan is de romp op de retractservo, luchtslangen en luchtfles na nagenoeg klaar :D

En de voortank hangt ook :D

Volgende fase word de vleugels, + ik hoop dat morgen de slangen binnenkomen dan kan ik de retracts in de vleugel definitief plaatsen.

Er komt weer schot in, Oss moet nog steeds haalbaar zijn :yes:

hoe komt je uit met het zwaartepunt. met een extra motor achterin zal dat vast wel ff uitzoeken worden.
ben benieuwd hoe het vliegbeeld is en vooral tijdens het opstijgen oppassen voor de prop achterop.
zien tzt vast wel een filmpje van de maiden.

grt rene

Zie hier de filmpjes van Pfeil versie 1:
http://www.bosmodelair.nl/video/2007/do335maiden.wmv
http://www.bosmodelair.nl/video/2007/do335b.wmv

Zwaartepunt gaat goed komen, ik hoop in ieder geval minder lood nodig te hebben dan in versie 1.
Hou vooralsnog hetzelfde punt aan als bij de versie 1 en die vloog na verlies van het lood :roll: ook nog acceptabel (althans hij viel niet zomaar uit de lucht ;-) ) dus heb een redelijke marge.

En deze komt iets hoger op zijn pootjes te staan (en direct schaler) de achterste prop is zowiezo beschermt door het onderste kielvlak dus bij te ver doortrekken levert dit geen schade aan de prop op.

Laatst bewerkt:
leuk filmpje van de maiden,lekker geluidje ook :)

alleen jammer van de landing.maar een landing op zo'n stuk grond is wel te verwachten,dat het niet helmaal lekker gaat.

klopt, dat was een periode dat de hele hei was omgeploegd omdat de zwijnen aan het wroeten waren geweest.

Maar jah, je wilt toch vliegen he, vooral omdat we toen ook stonden vlak voor de meeting in Oss :-)

Maar deze keer gaat dat lukken (moet toch positief blijven he ;-) )

Einde van deze maand is al erg dicht bij en dan wil ik hem eigenlijk vliegend hebben.

Dat is het stuk lood wat uit de neus valt.

Als dat geluid weg is stop ik meteen met pus/pull twin vliegen ;-)

Nop, dat is het karakterstieke geluid van een trek en duwprop, luister ook maar eens naar de Skymaster die heeft zowat hetzelfde geluid :D

Back