Afgelopen weekend heb ik het watervliegtreffen in Hagnau aan de Bodensee bezocht. Dit treffen werd dit jaar voor de 44e! keer georganiseerd. Voorheen was het een semi-schaal competitie (Graupner Bodensee Cup). Nu is het gewoon een gezellige meeting met de focus op schaal modellen. Grote complimenten voor MFG Markdorf voor de organisatie, alles was perfect geregeld.
Erg leuk was dat ik nu eindelijk Rolf Breitinger heb ontmoet. Toen ik werkte aan het ontwerp van de Do24 heeft hij mij ontzettend veel geholpen. Rolf heeft zelf een Do24T3 gebouwd in vol GFK en heeft ruim 40 jaar bij Dornier gewerkt. De afgelopen jaren was het om diverse redenen niet gelukt gezamenlijk op een meeting aanwezig te zijn, super dat dit nu wel is gelukt. Op deze meeting waren prachtige modellen te bewonderen, ik heb veel video opnamen gemaakt en zal deze video's op mijn kanaal uploaden. In dit draadje houd ik het bij de Do24. Er waren totaal drie Do24's in schaal 1/10 aanwezig, de Do24T3 in vol GFK van Rolf, de Do24K van Erich met GFK-romp en staart en vleugels van mijn ontwerp en mijn Do24K1.
Het was geweldig om gelijktijdig met drie Do24's te vliegen. Ik heb veel mensen foto's zien maken, ik verwacht komende tijd mooie plaatjes te kunnen posten.
Mijn Do24 heeft nu meer vluchten op de Bodensee gevlogen dan hier in Nederland. Het model is nu goed afgesteld en het CG is een stuk verder naar achteren verplaatst.
Onderstaand enkele foto's en screenshots, video volgt.
Met vriendelijke groet,
Bart
De drie Dornier Do24's
De prachtige Do18 van Arnim Selinka
Mijn do24, daarachter de Do24 van Erich
Mijn Do24 met de alpen op de achtergrond
De drie Do24's gezamenlijk in de lucht
Mijn Do24
Big smile na afloop van het formatie vliegen
Bespreken van het vliegen met de expert (Rolf)