Kort verslag van begin bouw van laserkit van de Do Wal.Na alle mooie plaatjes van Bart en Ramses overstag gegaan en ook een kit aangeschaft van de Wal.Het is een illusie te denken dat ik de bouwkwaliteit van bovenvermelde heren zelfs maar kan benaderen
. Een paar dingen die ik tegenkom zal ik vermelden ter ....en vermaak.Het begint met een grote doos vol met laserdelen en latjes en plankjes enz,om hier enigzins klaarheid in te brengen kostte mij al 3 avonden minimaal.Ook voor alle zekerheid de bouwbeschrijving en de tekeningen maar eens een copie van laten maken.Vervolgens de rompspanten losmaken en wat schuren hierbij 1 spantje gebroken en dit met dubbeling van 0,8 mm vliegtuigtriplex versterkt. Vervolgens de romp in elkaar steken en hierbij een (kleine)fout gemaakt doordat ik de spantjes niet diep genoeg op de kiel heb gemonteerd,blijkt dat ze (te) goed passen en ik ze dus meer moest uitvijlen en dit ontdekte ik toen alles gelijmd was en ik de onderste beplanking erop moest doen,deels opgelost met wat bijvijlen en een klein tussen stukje zie foto .Vervolgens de rest van de beplanking aangebracht,wat erg moeilijk ging bij het achteronderstuk.
voornamelijk debuiging naar de punt toe.Tot zover ,grtz Bel10