Dortmund 2010

jan brilman

Forum veteraan
Voor de mensen die het 'draadje' ( . . .) op Modelvliegen Algemeen niet lezen: de Gloster Meteor van Frank is echt een schitterend ding, maar die is binnenkort erlders ook wel te zien.

Dortmund (ik ben er vandaag geweest) is een verschrikkelijke domper.

Ik zeg één woord: China.

Je ziet in Dortmund
- ongelooflijk veel helicopters
- kant en klaar kisten
- de motoren, accus en electronica om er in te stoppen en te besturen

en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Met modelbouwen heeft het weinig/niets te maken.

Als je plannen hebt: hou het geld in de zak of ga ergens anders heen.

Don't say I didn't warn you!

jan.

Jawel, er zijn (vast wel) modelauto's (let ik nooit zo op ;)).

Maar heeeeeeeeeeel veel kant en klaar spul (uit het eerder genoemde land).

Intermodellbau: nee.

jan.

Voor de mensen die het 'draadje' ( . . .) op Modelvliegen Algemeen niet lezen: de Gloster Meteor van Frank is echt een schitterend ding, maar die is binnenkort erlders ook wel te zien.

Dortmund (ik ben er vandaag geweest) is een verschrikkelijke domper.

Ik zeg één woord: China.

Je ziet in Dortmund
- ongelooflijk veel helicopters
- kant en klaar kisten
- de motoren, accus en electronica om er in te stoppen en te besturen

en dan heb je het eigenlijk wel gehad.

Met modelbouwen heeft het weinig/niets te maken.

jan.
Zijn de prijzen ook a la China?:mrgreen:

Ach Jan,

De laatste jaren zie ik Dordtmund alleen als het jaarlijkse daagje uit met de stichting ;)

Ondertussen hier of daar nog een braadworst scoren :mrgreen: en de dag is weer goed. Voor bouwen hoef je er al jaren niet meer te komen :nooo:

Ach Jan,

De laatste jaren zie ik Dordtmund alleen als het jaarlijkse daagje uit met de stichting ;)

Ondertussen hier of daar nog een braadworst scoren :mrgreen: en de dag is weer goed. Voor bouwen hoef je er al jaren niet meer te komen :nooo:
Zo zie ik het ook.

Dordtmund alleen als een dagje uit, je moet er tenslotte niets kopen.

En echte bouwdozen zijn in de gewone modelbouwzaak ook al bijna niet meer te vinden.:sleepy:

het jaarlijkse daagje uit met de stichting

Wie zijn er lid van de stichting? :confused:

Ik vind 650 km. rijden wel veel, alleen om een BratWurst te scoren . . . :(

Wordt zo wel een heeeeeeele dure worst! ;)

Doe - het - niet !

Ga - niet !

Just my two cents.

jan.

Ach ik zie het als een dagje uit zonder de vrouw.:p

Lekker onder de mannen wordt hier gezegt.

Maar net op zijn chinees gesjopt in nederland is ook lekker voordelig.

Maar vorig jaar was wel voordelig 4 halen 2 betalen.
Kan niet helpen dat ze niet kunnen tellen.

Nu maar weer proberen zondag.
Wie weet kom ik Teus ook nog tegen.
Kan niet missen.:p

Han.

Tja, ik ben ook al een jaar of drie niet meer geweest, terwijl ik daarvoor trouw ieder jaar ging.
En als ik 700 km wil rijden voor de jongens van de stichting, kan ik beter naar een of andere schaalmeeting gaan - daar vind je ze ook. :mrgreen:

jan.

Ik moet Jan wel een beetje gelijk geven.

De beurs is zeker niet meer wat het geweest is, de indeling is zwaar kl... en heel veel nep heli's voor prijzen die je op marktplaats nog niet betaald.

Toch hebben we er een gezellig dagje van kunnen maken zonder bradworst.

Voor het eerst zelfs een kistje gescoord voor een prijs waar ik hem ook voor uit HK had kunnen laten komen.

de oude was wat van een 52euro de nieuwe iets van 75 euro, ik zit er mss 5euro naast:p

succes, er staan mooie p40's:p met vleugels uit 3delen:)

Uiteraard heb ik ook een broodje Bockwurst gegeten (in de aangrenzende treintjeshal, veeeeeeeel rustiger!), en aan het eind van de dag een lekker ijskoud biertje! (dat dan weer in de vliegtuigjeshal, bij 'de Antiken' opgedronken (oa. Links - Antikmodellmotorenbau Joachim Kreuzer).

Hoogtepuntje: doos gescoord: Pro Scale - Westwings

Lijkt me een voor mij haalbaar project. ;)

Eric van Schaik nog gesproken (was ook al niet erg blij :nooo: . . .)

En toen maar weer met de maten in een BMW 7 serie met 170 kmh richting Groningen . . . :p

Wie nog wel gaat de komende dagen: veel plezier! ;)

En dat bedoel ik serieus en welgemeend, hoor!

jan.

Laatst bewerkt:
Ik ga voor de nieuwe, die is toch op schaal mag ik hopen!!! :D Bedankt voor de inlichting, nu ga ik nog liever gaan...
hmmmm Chris, kijk er al naar uit om dat 3 delig kistje te zien. ;)

wat leuk, ik heb toevallig deze week ook een kit van West Wings besteld. Komt eerdaags binnen, maar helaas moet ik nog tot mn verjaardag wachten voor ik er een blik in mag werpen...
En eerst andere toestellen afmaken voor ik eraan mag beginnen.

Och, ik heb er toch een MPX M-Link ombouwset met diverse ontvangers kunnen kopen tegen 80% van de adviesprijs, zelfs met de speciale combo-aanbieding van MPX meegerekend. En verder houd ik ook wel van zo'n dagje uit :)
Maar ik kan me ook vinden in de conclusie van Jan, met Modellbau heeft het niet veel meer te maken, althans voor de vliegtuigen. Schepen bijvoorbeeld geeft een heel ander beeld.

Max.

Was er woensdag om 14:30 binnen en om 16:00 had ik het wel gezien. alleen een akkustekker als verlengkabel voor mijn lader gekocht en bij Conrad een SD kaartje voor het meisie. Heb mazzel dat de reiskosten 16 euri was (ongedeeld ;) ). Denk dat ik eens een keer in een ander land ga kijken als ik ooit nog eens naar een beurs toe zou willen.
Het enigste wat me is bijgebleven waren een aantal juweeltjes van Horten vleugels. Een beetje qty als Hacker,Axi, Shuelze, Kokam of Hyperion niet kunnen vinden.

grtz!

Back