douane

• Topicstarter Topicstarter Martin koops
  • Startdatum Startdatum
M

Martin koops

Guest
Ik hoorde vanmiddag bij 2 brothers dat iemand de douane getipt heeft over de invoer van helikraft en dergelijke,
Ze wilden niet zeggen wie het was maar ze zijn het niet zelf omdat ze bijna geen helispullen meer verkoopt.

weet iemand wie het wel is geweest, ik denk zelf in de buurt van haarlem schiphol oid want daar zit de douane natuurlijk dichtbij en ben je dr zo langs gereden.

Balle. Martin.

die zouden ook best wel eens hier mee kunnen lezen! :!:

Lijkt me sterk Theo, die lui hebben wel iets beters te doen dan zich expliciet op modelbouw concentreren.

Wat dachten jullie van FlyCam? Overigens is Cyber ook op die manier aan het licht gekomen...

Het is nu de tweede keer dat ik dit verhaal hoor. En het pakje van "Spookhol" met een ff9 van helikraft was geopend door de TPG en voorzien van een vette factuur.
Maar wat wil je bereiken met het aangeven van een leverandcier. Het is toch gewoon toegestaan om spullen in het buitenland te kopen als je gewoon de BTW en de Douane toeslag betaald.

Gr Remco

Jorrit zei:
Lijkt me sterk Theo, die lui hebben wel iets beters te doen dan zich expliciet op modelbouw concentreren.

Tja ambtenaren he.

zegt een oud ambtenaar

Zielig als iemand een ander gaat "aangeven".

Dat er af en toe een zending uit gepikt wordt zodat je de rechten erover moet afdragen, daar kan ik mee leven.

Waar ik me gek aan erger is dat een pakje dat op Schiphol aankomt, eerst naar Duiven getransporteerd wordt, een traag ambtenaarsysteem er dan een brief uitperst die dan, inmiddels anderhalve week nadat het pakje in Nederland is gearriveerd (!!!!), bij je in de bus komt.
Dan betaal je snel de, in die brief vermelde, kosten. Duurt het daarna nog een week voordat het pakje in je woonplaats is.
Moet je het pakje nog wel in een vervoersdepot ophalen (terwijl degene die het -in den beginne- heeft opgestuurd, dat heeft gedaan met een UPS-achtige, die het aan de deur zou afleveren).

Sorry, moest ff mijn frustratie kwijt.

boeien, ik betaal netjes mijn btw en invoer en lach dan nog steeds heel stevig over de prijzen hier in nederland.

je kan niet altijd het onderste uit de kan blijven halen he :wink:

@jeppie, ik weet niet hoe het jou verlopen is, maar als ik mijn pakket track vanuit "het verre goedkope oosten" naar hier, heb ik de dag na aankomst het forumulier in huis, dag daarna terugsturen, dag daarna in huis.
dat is MITS je gewoon het forumulier geloofwaardig en naar alle waarscheinlijkheid invult.
ga je daar nog proberen euros te besparen, dan word het een briefwisseling ja, en dan heb je jezelf bij je neus.

pakket word bij mij altijd netjes afgeleverd door de vervoersdienst van ptt post, ik heb nog never iets bij hun hoeven ophalen.

Dat kan ik inderdaad bevestigen, Gerard. Pakje geland op Schiphol volgende dag brief van de TPG, Taric code en bedrag ingevult, uitdraai van de factuur van helikraft er bij en twee dagen later het paketje thuis. Dag later een factuur van de TPG in naam van de staat. Maar inderdaad ik heb nu de heli met alles er bij voor de prijs waar ik in Nederland net de Heli voor heb.
Ik lig er dus ook niet van wakker dat ik die 19% en die 0,8 % douane toeslag moest betalen, natuurlijk zou het leuk zijn geweest zonder maar je moet er bij je bestelling gewoon rekening mee houden dat ze je ongeveer 25% boven op je bestelbedrag + verzendkosten zetten.
En dan valt het allemaal wel mee.
NEE HET IS NIET VERBODEN OM IN HET BUITENLAND TE SHOPPEN ALS JE MAAR GEWOON DE STAAT BETAALD.

En als je geen toeslag wil betalen is er ook altijd nog www.rcmarket.org is ook redelijk goedkoop en er komt niks meer bij.

gr Remco

Zielig als iemand een ander gaat "aangeven".

Dat er af en toe een zending uit gepikt wordt zodat je de rechten erover moet afdragen, daar kan ik mee leven.

Wat zou jij doen als je modelbouwwinkelier zou zijn????
Het is al zeer bedreigend als er buitenlandse bedrijven zijn, die kunnen leveren voor prijzen, waarvoor je het zelf nog niet eens kunt inkopen.
Als deze dan ook nog met hun facturen 'rommelen' om de kans op het ontwijken van douanerechten te vergroten is er zelfs geen sprake meer van eerlijke concurrentie. Wat zou jij doen als je baan op de tocht komt te staan als je baas uit verweggistan personeel kan krijgen, dat voor veel minder wil werken? Als je daarna ontslag hebt gekregen en te horen krijgt, dat het nieuwe personeel zwart wordt betaald ben je gegarandeerd bereid om minder vriendelijke uitspraken over je baas te doen!!!
Uiteraard geef ik niemand ongelijk als hij in het buitenland koopt en als hij daarbij ook nog eens probeert de douanerechten te omzeilen. Je moet alleen niet zeuren als dit mislukt en als andere belanghebbenden dit proberen tegen te werken.
Ik ben (gelukkig) geen modelbouwwinkelier, maar ik vind wel dat je e.e.a. ook een beetje van hun kant moet bekijken...

zolang in nedeland alles zo absurd duurder is spelen ze dat wel zelf in de kaart, maar om te klikken bij de douane omdat de winkelier dan zelf zijn boterham niet kan verdienen ??
dan doet ie al niet zon goede zaken denk ik als het daar vanaf moet hangen.

'k Ben benieuwd, heb van de week voor het eerst wat bij aircraft-world.com wat besteld. Komt het vaak voor dat de belastingen erover betaald moeten worden? Maar dan nog, ik lach me dan nog een breuk... nog steeds veel goedkoper dan hier in NL.

Marijn79 zei:
Ik heb er pas 2x besteld en allebei supersnel en zonder kosten in huis!
Kortom je moet dus een beetje geluk hebben, dan glipt je pakje er zo door heen :roll: .
Marijn..... die twee keer zonder extra kosten thuis, bij wie was dat dan, ook Cyberheli?

Toen ik m'n FF9 en GY401 bestelde bij Cyber kwam het ook zonder problemen aan. Een clublid die amper een week later óók een FF9 over liet komen mocht alsnog €60,- BTW & inklaringskosten betalen. Je moet echt geluk hebben...

Overigens moet CyberHeli z'n manier van inpakken veranderen. Zelden kom je zo'n fanatiek ingepakt pakket tegen. Langs alle randen tape, overal stempels e.d. Dit is zéér herkenbaar voor douanebeampten. Het zou beter zijn als ze de verpakkingsmethode per pakket licht aanpassen. Andere kleur papier en geen tape + stempels, alleen een fake invoice aan de buitenkant.

Joost zei:
wat doet dit bij Helikopters? :roll:

Martin koops zei:
Ik hoorde vanmiddag bij 2 brothers dat iemand de douane getipt heeft over de invoer van helikraft en dergelijke,
Ze wilden niet zeggen wie het was maar ze zijn het niet zelf omdat ze bijna geen helispullen meer verkoopt
:wink:

zojuist een mail gelezen van stephen van cyberheli, ze doe in ieder geval geen funnyinvoices meer erbij naar NL, omdat ze anders problemen krijgen.

gewoon netjes de 19% betalen en verder niet zeuren, anders gooien ze er straks nog allerhande andere oer nederlandse heffingen overheen.

Back